Lukkovanne..
Valvoja: Käyttäjä
Lukkovanne..
Monesti puhuvat asiasta tietävät lukkovanteista..?
Siis, onko tekninen lukko vai termi ja miten..?
Siis, onko tekninen lukko vai termi ja miten..?
Siis cruiserin lukkovanne meinaa sitä et vanteen ulkokehä on irroitettava lukkorengas...jonka johdosta rengashomma käy vaikka mettässä
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
noita lukkovanteita on vanhoissa 40sarjan tojotissa,noita saa esim meidän romukuormasta.
eli kyse on hengenvaarallisista vanteista (täyttövaiheessa).
isompien työkoneiden lukkovanteet täytetään kalterihäkissä,jos lukko pettää ettei se tapa ketään.
myös noi tojon lukkovanteet on syytä täyttää nurkantakaa!.
meillä töissä rengasvirmat käy tekemässä rengashommat,me vain asennetaan noita korjattuja renkaita paikalleen. lukkovanteisessa max4kg painetta ennen kuin vanne on pultattu kiinni ja sit vasta nostetaan paineet 8-9kg.
aina ennen rengaan vaihtoa pitää pudottaa paineet tonne alle 4kg tai laskea tyhjäksi kokonaan ja vasta sitten avata vanteen pultit jos vanne on mennyt halki niin se lukkokehä lähtee ja kovaa.
eli kyse on hengenvaarallisista vanteista (täyttövaiheessa).
isompien työkoneiden lukkovanteet täytetään kalterihäkissä,jos lukko pettää ettei se tapa ketään.
myös noi tojon lukkovanteet on syytä täyttää nurkantakaa!.
meillä töissä rengasvirmat käy tekemässä rengashommat,me vain asennetaan noita korjattuja renkaita paikalleen. lukkovanteisessa max4kg painetta ennen kuin vanne on pultattu kiinni ja sit vasta nostetaan paineet 8-9kg.
aina ennen rengaan vaihtoa pitää pudottaa paineet tonne alle 4kg tai laskea tyhjäksi kokonaan ja vasta sitten avata vanteen pultit jos vanne on mennyt halki niin se lukkokehä lähtee ja kovaa.
Onko kellään tietoa kuvan mukaisesta työkalusta ja onko niitä vielä myytävänä jossakin?
[img]http://www.4wdonline.com/Wheels/PiCs37/Sp[img]
Suomenkielinen ohje renkaan asentamisesta lukkovanteelle olisi myös toivelistalla.
[img]http://www.4wdonline.com/Wheels/PiCs37/Sp[img]
Suomenkielinen ohje renkaan asentamisesta lukkovanteelle olisi myös toivelistalla.
Lukkovanne
Otin Tojotalta uuvet lukkovanteet renkaalle 205/16 oli muistaakseni 280e/4kpl.tosin pari vuotta sitten. Tojota oli laskenut 100 artikkelin hintaa juuri ennen ostostani.Muuan ketale rengas firma Limingantullista (Oulu). -kele laittovat liian pienen sisukumit .Että otti palloon kun kaks rengasta meni paskaksi kun kumi posahti satasen vauhdissa.Oli nääs sisäkumi hankautunut puhki rengasta vasten.Onneksi oli pari vararengasta mukana. Helppo se on itekin ottaa lukkovanne pois pari rengas rautaa jne.
Kuvien liittäminen ei ilmeisesti ole minun vahvimpia lajeja. Kysymyksessä on kuitenkin 4wdonlinen verkkosivun www.4wdonline.com/Wheels/Split.html kuvassa oleva vippstaaki, jolla painetaan rengas irti vanteen lukkokehästä. Oikeankokoiset sisäkumit ja vannenauhat ovat varmaankin tärkeitä posahtamisen estämiseki. Noita oman kielen asennusojeita kaipaisin juuri tuon hengestä pääsemisen välttämiseksi.
Tämä on tää lukkovanne sellainen juttu, että mitään järkeä niissä ei ole. HUOMATTAVASTI kätevämpi, turvallisempi, käyttäjäystävällisempi ja nykyaikainen ratkaisu on bead lock-vanne eli vanteen ulkokehälle hitsattu kehä johon pultataan kiinni ulkokehä. Renkaan sisäreuna jää kehien väliin.
Ja jos sitten katulaillisuus on kynnyskysymys, niin rengastyön, vaikka sitten metsäolosuhteissa, tekee nopeammin ihan normivanteella kahdella rengasraudalla ja hiliftillä kuin lukkovanteella. Juuri pari viikkoa sitten viimeksi otin 33" LTB:t pois 10" vanteilta em. välineillä ja aikaa meni neljässä renkaassa about 20 min. Vanteelle laittoon kuluu noin saman verran.
Ja sisäkumeja ei tarvitse kummassakaan em. vaihtoehdossa.
Ja jos sitten katulaillisuus on kynnyskysymys, niin rengastyön, vaikka sitten metsäolosuhteissa, tekee nopeammin ihan normivanteella kahdella rengasraudalla ja hiliftillä kuin lukkovanteella. Juuri pari viikkoa sitten viimeksi otin 33" LTB:t pois 10" vanteilta em. välineillä ja aikaa meni neljässä renkaassa about 20 min. Vanteelle laittoon kuluu noin saman verran.
Ja sisäkumeja ei tarvitse kummassakaan em. vaihtoehdossa.