Land Cruiseria ostamassa..
Valvoja: Käyttäjä
Land Cruiseria ostamassa..
Terve
Olin tässä ajatellut vaihtaa auton tuommoiseen HDJ80 4.2td lantikkaan. Ajattelin saksasta sellaisen lähteä hakemaan, kun sieltä näyttää saavan 10000€ halvemmalla.
Mitä kannattaa ottaa lantikan ostossa huomioon?
Onko varusteissa tai muuten autossa jotain minkä mukaan kannattaa valita. Tämä tulee olemaan ensimmäinen maasturi minulla, siksi kysyn.
Paljon muuten toi painaa, saako sen rekisteröityä kuorma-autoksi?
Jos sais verovapaana?
Olin tässä ajatellut vaihtaa auton tuommoiseen HDJ80 4.2td lantikkaan. Ajattelin saksasta sellaisen lähteä hakemaan, kun sieltä näyttää saavan 10000€ halvemmalla.
Mitä kannattaa ottaa lantikan ostossa huomioon?
Onko varusteissa tai muuten autossa jotain minkä mukaan kannattaa valita. Tämä tulee olemaan ensimmäinen maasturi minulla, siksi kysyn.
Paljon muuten toi painaa, saako sen rekisteröityä kuorma-autoksi?
Jos sais verovapaana?
Viimeksi muokannut Shinetec, Su Tammi 16, 2005 8:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hahah, sorry... Älkää nyt menettäkö yö unianne, opin vielä tavoille.Jollapaku kirjoitti:no eise kyllä niin palijoo paina että siitä kuormurin sais, 2200-2300 koogeetä vois olla aika likellä. Niin ja TOYOTA miehet suuttuu ku land cruiseria sanotaan lantikaksi![]()
![]()
.

Mistäs tuohon löytyisi teknisiä tietoja, ja sivuja missä olis kaikkea
tarviketta a:sta ö:hön...
Teknisiä tietoja on ainakin täällä:
http://www.toyotalandcruiser.dk/modelle ... serie=alle
http://www.toyotalandcruiser.dk/modelle ... serie=alle
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Onnea vaan hankinnalle! HDJ-80 on varmaan kehittynein maastokelpoisista henkilömallin Cruisereista. Vähän käyttötarkoitusten mukaan kannattaa katsoa onko autossa akselitasauspyörästöjen lukkoja, lähinnä maastoajoa ajatellen. Varustetaso VX on kai paras (?), ja sisustusta kannattaa tietysti silmäillä ihan oman maun mukaan. Automaattilaatikon pitäisi olla erittäin kestävä eli sitä ei tarvitse kavahtaa. Tietysti Suomen puolella kannattaa käyttää huollossa ja vaihdattaa kaikki öljyt jne.
Aika hyvä sivusto, keskittynyt juuri 80-sarjaan ja yleisesti uudempiin Land Cruisereihin:
http://www.lcool.org/
Tarvikkeita tuohon löytyy ainakin parilta firmalta, netissä voi romppeita katsella osoitteissa www.offivaruste.com ja www.cros4wd.com.
Aika hyvä sivusto, keskittynyt juuri 80-sarjaan ja yleisesti uudempiin Land Cruisereihin:
http://www.lcool.org/
Tarvikkeita tuohon löytyy ainakin parilta firmalta, netissä voi romppeita katsella osoitteissa www.offivaruste.com ja www.cros4wd.com.
HDJ 80 Rovaniemenpolttajilta....
Joo viime keväänä "jobbari" kipaisi lenkin Saksassa ja osti taloon HDJ 80 vm 1992. Myyjänä oli yksityinen "rovaniemenpolttaja" joka piti lihakauppaa elääkseen. KM määrä oli 216tkm. Mukana oli automaattiloota, AC, lukot, sähköpeilit+luukku+ikkunat+ovet kaukosäädöllä, tilttiratti tms.
Vm siksi 1992, että saimme sen pakuksi. Nyt kuulema muuttuu laki verosta, mutta voimme pitää hdj.n pakuna kun kaadetaan penkit takaa alas ja ne lukitaan, että niitä ei voi käyttää eli nostaa.
Automaattia voin suositella lämpimästi, tod hyvä. HDJ.n pääasiallinen tarkoitus on vetouisteluveneen veto kesällä joka painaa 2000kg. Automaatilla nousee mukavasti luiskalta kuin luiskalta ja matkalla ei mitään ongelmaa. Kulutus 2000kg jäljessä on ollut 12-13l/100km noin. (Pajero pätkä vei ennen 20-25l/100km) .
Syy miksi käytimme tuttua jobbaria, oli se, että HDJ saksassa hujanhajan, ja tulee kuluja kun ne kaikki kierrät. Jobbari tutki 10 autoa, soitti jokaisen luota otti kännyllä kuvia ja tuumas, että en ostais. Sitten löyty hyvä yksilö ja hinta kohdallaan, niin oli helppotehdä ostopäätös.
http://www.komk.net/lohiem/images/ab.JPG
kuva
Kyösti
Vm siksi 1992, että saimme sen pakuksi. Nyt kuulema muuttuu laki verosta, mutta voimme pitää hdj.n pakuna kun kaadetaan penkit takaa alas ja ne lukitaan, että niitä ei voi käyttää eli nostaa.
Automaattia voin suositella lämpimästi, tod hyvä. HDJ.n pääasiallinen tarkoitus on vetouisteluveneen veto kesällä joka painaa 2000kg. Automaatilla nousee mukavasti luiskalta kuin luiskalta ja matkalla ei mitään ongelmaa. Kulutus 2000kg jäljessä on ollut 12-13l/100km noin. (Pajero pätkä vei ennen 20-25l/100km) .
Syy miksi käytimme tuttua jobbaria, oli se, että HDJ saksassa hujanhajan, ja tulee kuluja kun ne kaikki kierrät. Jobbari tutki 10 autoa, soitti jokaisen luota otti kännyllä kuvia ja tuumas, että en ostais. Sitten löyty hyvä yksilö ja hinta kohdallaan, niin oli helppotehdä ostopäätös.
http://www.komk.net/lohiem/images/ab.JPG
kuva
Kyösti
Land Cruiser -91 VX 4.2TD automaatti
Hommasin viime heinäkuussa välittäjän kautta otsikon mukaisen kulkimen Saksasta.
Meinasi olla työn takana sopivan löytyminen, mutta kun parin perävalot oli nähty niin Saksan-kaveri lisäsi ripeyttä liikkeisiinsä ja saatiin pari kiinni jo ennen liikkeen porttia.
Auto oli rekisteröity Saksassa kuorma-autoksi(LKW) ja siten vain 5hengen penkeillä, sen sijaan autossa oli takaosastossa tukeva muovinen lavakaukalo, joka on kyllä tuota mallia varten tehty. Lisäpaikkojen saaminen oli hyvin kivuton toimenpide; autoon nostettiin Saksassa purkaamolta Pajeron takapenkki ja se pultattiin kiinni katsastusta varten. Selkä menosuuntaan ja ei tarvinnut edes vöitä virittää siihen.
Auton kanssa on tullut oikeastaan pari isompaa yllätystä;
toinen oli se, että taattu mittarilukema piti paikkansa(178tkm ostettaessa) ja toinen oli parin viikon takainen etuakselituho.
Autoa on muuten huollettu ja hoidettu hyvin, mutta akseleihin ei ole vaihdettu öljyjä ilmeisesti koskaan... Ollut autokorjaamon huolto/hinaus, ym. autona(suutarin lapsella ei ole kenkiä...)
Auto on toiminut liikkeen mainoksena ja siihen on laitettu jo -94 varsin näyttävä levikesarja alkuperäisten VX-levikkeiden lisäksi. Pyöränaukot oli tehokkaasti täytetty 33x12.5-15 renkailla ja ET -48 aluvanteilla. Leveys otteeseen merkittynä 208cm.
Lisäksi autossa on kiiltävät astinlaudat ja lampputeline.
Kärryn painoksi saa nykypykälien mukaan vain 2960kg, mutta se kyllä riittää useimpiin tarpeisiin.
Nyt olen siihen laittanut OMEn 50mm korotussarjan alkuperäisten erittäin vetelien jousien/iskarien tilalle.
Meinasi olla työn takana sopivan löytyminen, mutta kun parin perävalot oli nähty niin Saksan-kaveri lisäsi ripeyttä liikkeisiinsä ja saatiin pari kiinni jo ennen liikkeen porttia.
Auto oli rekisteröity Saksassa kuorma-autoksi(LKW) ja siten vain 5hengen penkeillä, sen sijaan autossa oli takaosastossa tukeva muovinen lavakaukalo, joka on kyllä tuota mallia varten tehty. Lisäpaikkojen saaminen oli hyvin kivuton toimenpide; autoon nostettiin Saksassa purkaamolta Pajeron takapenkki ja se pultattiin kiinni katsastusta varten. Selkä menosuuntaan ja ei tarvinnut edes vöitä virittää siihen.
Auton kanssa on tullut oikeastaan pari isompaa yllätystä;
toinen oli se, että taattu mittarilukema piti paikkansa(178tkm ostettaessa) ja toinen oli parin viikon takainen etuakselituho.
Autoa on muuten huollettu ja hoidettu hyvin, mutta akseleihin ei ole vaihdettu öljyjä ilmeisesti koskaan... Ollut autokorjaamon huolto/hinaus, ym. autona(suutarin lapsella ei ole kenkiä...)
Auto on toiminut liikkeen mainoksena ja siihen on laitettu jo -94 varsin näyttävä levikesarja alkuperäisten VX-levikkeiden lisäksi. Pyöränaukot oli tehokkaasti täytetty 33x12.5-15 renkailla ja ET -48 aluvanteilla. Leveys otteeseen merkittynä 208cm.
Lisäksi autossa on kiiltävät astinlaudat ja lampputeline.
Kärryn painoksi saa nykypykälien mukaan vain 2960kg, mutta se kyllä riittää useimpiin tarpeisiin.
Nyt olen siihen laittanut OMEn 50mm korotussarjan alkuperäisten erittäin vetelien jousien/iskarien tilalle.
Jankkirautaa ja muuta romua...
Nonni! Nyt tuli rekisteröidyttyä tännekin.
Ja asiaan. Itselläni olisi Cruiserin osto edessä, katselin tossa HJ-61, TD, vm. -87, 480 000 km, käytännössä ruosteeton, kytkin ja vaihdelaatikko laitettu. Mitä kannattaisi ottaa ostaessa huomioon? Omistaja pyytää 6500 €, mutta tinkiessäni sanoi, jotta 5000- 5500 väliin lähtee (Eli 5k€,
)...
Ja vielä, siinä on kuskin penkin vieressä kaksi vipua, eli näistä varmaan saa lukot päälle? Eli autossa varmaan on 100 % lukot. Kuinka ne oikein toimii, autossa ne oli jäykät, eikä kojelautaan syttynyt mitään valoa? Olisko ne vaan jumissa? Unohdin kysyä myyjältä.
Eipä tässä muuta. Over and out.
Ja asiaan. Itselläni olisi Cruiserin osto edessä, katselin tossa HJ-61, TD, vm. -87, 480 000 km, käytännössä ruosteeton, kytkin ja vaihdelaatikko laitettu. Mitä kannattaisi ottaa ostaessa huomioon? Omistaja pyytää 6500 €, mutta tinkiessäni sanoi, jotta 5000- 5500 väliin lähtee (Eli 5k€,

Ja vielä, siinä on kuskin penkin vieressä kaksi vipua, eli näistä varmaan saa lukot päälle? Eli autossa varmaan on 100 % lukot. Kuinka ne oikein toimii, autossa ne oli jäykät, eikä kojelautaan syttynyt mitään valoa? Olisko ne vaan jumissa? Unohdin kysyä myyjältä.
Eipä tässä muuta. Over and out.
Kannattaa purkaa koko syteemi,vaijereita myöten koska vaijerit on mitä oletettavammin jumiutuneet käyttämättömänä.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
-
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 2:50 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Käyttäjä jo kertoi miten jumin saa auki, mut siitä käytöstä, aika pitkälti pätee ainakin alkuun se, et käytät niitä lähinnä juuttuneen auton irroitukseen. Opppii ajamisen tehokkaammin!Mad Mike kirjoitti:Joo kiitosta!
Mjoo, milläköhän sen jumin parhaiten sais auki? Ja kun mulla nyt ei ole kokemusta tollaisista lukoista, niin milloin niitä kannattaa käyttää, ja miten niitä EI kannata käyttää? Ymmärtääkseni ne päällä ei todellakaan kannata kovin jyrkkiä käännöksiä tehdä?


Project Kekkonen
Jihaa!Mad Mike kirjoitti:
Itselläni olisi Cruiserin osto edessä, katselin tossa HJ-61, TD, vm. -87, 480 000 km, käytännössä ruosteeton, kytkin ja vaihdelaatikko laitettu. Mitä kannattaisi ottaa ostaessa huomioon? Omistaja pyytää 6500 €, mutta tinkiessäni sanoi, jotta 5000- 5500 väliin lähtee (Eli 5k€,)...
Tämä tuli sitten hommattua! Tänään puhelimessa sovittiin kaupat, ja huomenna käyn hakemassa. 5,2 k€ kustansi tuo vehje. Ja nyt eikun tekemään huoltoautoa tuosta (ja sitten monsteria






