Kuva Kuva

Pyöränpultit?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

Pyöränpultit?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ois pikku ongelma. Aloin vaihtaan Läjään alumiinivanteilla olevat renkaat ja kah kummaa pultit meinaa olla lyhyet, mutterille ei riitä kierrettä ku puoleenväliin. Tietääkö kukaan miten pultit on kiinni navoissa kierteellä vai jollaki boorilla, jos tekis vaikka ite pitemmät pultit?
Vieras

eiköhän noin kierteillä ole. ainakin joskus jostain autosta irrotin pultit sillain et kiersin kaks mutterii toisiansa vasten kireelle siihen kierteen osalle joka näkyy ja sit vaan kiertää koko pakettia avaus suuntaan. Voi olla tiukassa... = )
itoola

Viesti Kirjoittaja itoola »

Näkyykö pultin tyvessä kierrettä vai ei? Eli onko vaarnaruuvi vai prässätty?
Itse oon kyl lähinnä törmänny laipallisiin pultteihin, jotka on prässätty navan takapuolelta paikoilleen.
Kapa ja HJ-60

Viesti Kirjoittaja Kapa ja HJ-60 »

:D Juu nuo prässätyt pultit lähtee helposti kun laittaa mutterin kierteen suojaksi ja napauttaa terävästi vasaralla pultin päähän sitä en tiedä että löytyykö pidempiä pultteja valmiina mistään mutta aina kysellä kannattaa vaikka rengasmyyjiltä tai tarvikeliikkeestä :wink:
itoola

Viesti Kirjoittaja itoola »

Noita pultteja kyl löytyy varaosaliikkeistä vaikka minkälaisia - maksaa kyllä ihan kivasti ;)
jjtp

Viesti Kirjoittaja jjtp »

kyllä noi pultit 4wd tojoissa on kaikki tosiaankin niitä "läpirässättyjä",eli lukituksena on se boori.
nylon "kalikka" pultinpäähän ja 2kg vasaralla kopautus on ollut irroitus tapa mulla.
Vieras

pooreissa..

mun lj 76 mallisessa on ainakin poorein ne pultit..
Hippo
Viesti:

kierrettä3xpultin halk.

Viesti Kirjoittaja Hippo »

Rengasmestari kertoi et lasku kaavan että 3xpultin halkaisja niin pysyy gummit alla. Ja pärssättyjä mulle vastaan on tullu vallan.

Mistä aluvanteesta on kyse mangels dragon vai?
Mitä sä ny taas sekoile..??
pekkaas

pultit

Viesti Kirjoittaja pekkaas »

eihän toi noin voi olla...ei 12mm pultti nyt 36mm ole ulkona vanteen syrjästä ja ei mutterikaan oo puoliakaan siitä.
Vastaa Viestiin