Hj-60:n laatikko alko huutamaan
Valvoja: Käyttäjä
Hj-60:n laatikko alko huutamaan
Ruiseri vm-83, ajettu n.440tkm ja 5 vaihdetta. Kaveri neliveto päällä ajanu 3. vaihteella ja kesken ajon alkanut älytön huuto ilm. laatikosta. Navat pois ja takapotku päälle mutta melu ei siitä laantunut. Melu kuuluu nyt koko ajan vaihteistosta/ voimansiirrosta. Onko kellään vastaavaa tapahtunu? Tietysti epäillään laatikkoremppaa mutta ei olla vielä tarkemmin tutustuttu asiaan...
Riippuu mitä on hajonnut. Aika nopeasti tulee helpoimmaksi ja halvimmaksi hankkia purkuautosta korvaava esine rikkinäisen tilalle, tosin jälkipolvia ajatellen ei ehkä ole fiksua heittää viimeksimainittua romukuormaan.
Jos taka-akselin perävälityksestä menee hammaskosketus pilalle laakereiden antautumisen myötä, säteilee ääni ainakin BJ-42:ssa yllättävän voimakkaasti vaihdelaatikosta. Itse ajelin pitkät pätkät risalla perällä kuvitellen laatikossa olevan vikaa. Eli vähintään kannattaa kokeilla ettei pinjonin laakerointi ole väljä kardaania heiluttelemalla.
Jos taka-akselin perävälityksestä menee hammaskosketus pilalle laakereiden antautumisen myötä, säteilee ääni ainakin BJ-42:ssa yllättävän voimakkaasti vaihdelaatikosta. Itse ajelin pitkät pätkät risalla perällä kuvitellen laatikossa olevan vikaa. Eli vähintään kannattaa kokeilla ettei pinjonin laakerointi ole väljä kardaania heiluttelemalla.
Elikkä kyllähän se laatikko projektin tyrkkäs... Tänään alettiin purkamaan laatikkoo pois ja huomenna saadaankin se jo varmaankin tiputettua kokonaan. Huomattiin että jakolaatikon ropun magneetissa oli rautaa aikalailla eli ohuita mutta aika pitkiä rautasoiroja eli entinen laatikko se on. Eli ei muuta kuin vaihto jakoaskia katteleen...Jos tulee kellään mieleen vinkkejä projektiin tai jos on kekemusta niin niitähän kuunnellaan mielellään 

Ennenkuin alat suinpäin osia tojotaliikkeestä kyselemään niin kattoppa www.tamgears.com Itse sain kyseisestä firmasta jakolaatikon kalut kivuttomasti, sekä omasta ja äitin mielestä edullisesti.