Hj60 "Lumikki"
Valvoja: Käyttäjä
Re: Hj60 "Lumikki"
oli mukava taas käydä tätä livenä katsomassa on ihan timantti.
Re: Hj60 "Lumikki"
Jotain pientä taas.
Innostuin kiillottelemaan vielä lämppärin paneelin.


Vanteet sain kans ehostettua. Maalari maalas ja kaveri pensselöi raidat.

Ja kumit päällä.

Sitte täyttöputken kans päätin kokeilla tinausta, ku ei ihan kestäny hiekkapuhallusta.




Yllättävän hyvä ekaks kokeiluks.
Innostuin kiillottelemaan vielä lämppärin paneelin.


Vanteet sain kans ehostettua. Maalari maalas ja kaveri pensselöi raidat.

Ja kumit päällä.

Sitte täyttöputken kans päätin kokeilla tinausta, ku ei ihan kestäny hiekkapuhallusta.




Yllättävän hyvä ekaks kokeiluks.
Re: Hj60 "Lumikki"
Vuosikymmenen viimeinen päivitys. Kaikenlaista pientä näperrystä.
Lukot kävi Mikkelin Lukkosepillä kääntymässä. Lopputuloksena lukkosarja, joka tottelee yhtä ja samaa avainta. Kesällä lukot kävi naapurikylän suutarilla. Siellä reissulla paskottiin jokunen lukko ja loput sekotettiin. Mikkelissä homma hoitui todella mallikkaasti. Hommasin uudet mitä sai ja loput huollettiin. Runkonumerolla tullut avainkoodi on todettu jo aiemmin vääräksi ja huoltovihkoon ei ole koodia merkattu, joten ei haittaa vaikka avaimet on "väärät". Lukkoseppä sarjotti kaikki yhden uuden lukon mukaan, niin sai tuon muovipäisen avaimen käyttöön ja pari täysmetallista OEM avainta varalle. Torista löytynyt avaimenperä kruunaa kaiken.


Lukkohommat jatkui. Sain vihdoin lukkojen vaijerit paikalleen. Anturien johtojen kans oli säätöä, ku olivat väärinpäin yms. Apua sain valokuvalla ja sain selvyyden siihenkin. Kiinnikkeisiin tein uudet kumit ja korvasin niitit kupupäisillä ruuveilla.


Jenkeistä tuli toinen pari lämpöpeltejä. Ensimmäisiin tuli hiukan reikää puhaltaessa. Nämä toiset kesti puhalluksen. Ne sai saman maalin päällensä, mitä pakosarjan pellit. Asennus taas tuotti työtä, koska kori piti päästää irti ja nostaa hiukan ylös rungolta, että pellit mahtu paikalleen.



Sitten löysin kuvan autosta, missä näky täyttöputki. Autossa ollut oli kokonaan passivoitu, ei maalattu. Minulle tarjottiin hyvää aihiota, niin pitihän se tehdä uusiks. Putki kesti puhalluksen hyvin. Puhalluksen jälkeen hioin puhallusröpöt pois ja passivointiin. Passivointihommakin ratkes, ku lähisinkittämö jatkaakin konkurssin jälkeen uudella nimellä. Vähä jäi ruosteesta röpöä, mutta ei onneks näy paikallaan ollessa.



Samassa kuormassa kävi toinen tehostajan säiliö käsittelyssä. Edellisen puhalsin kauttaaltaan ja siitä tuli ruma. Toisen puhalsin vain tarvittavilta osin ja hioin sen jälkeen. Unohtu vaan putsata tarran liimat pois, joten sen kohdalta käsittely meni hiukan pieleen. Uusi tarrakaan ei ihan jälkiä peitä, mutta ei pahoin jääny näkymään.

Sitten tuli myös purettua kojelauta pois uudestaan. Huomasin, että kattoverhoilu on halkala liimata yläosa paikallaan. Samalla ku pääsin vauhtiin, niin irrotin alaosanki. Tarkotuksena oli oikoa ja maalata hanskalokeron kansi ja en halunnu sävyeroa. Alaosan maalaus onnistu, hanskalokeron kannen maalaus ei. Se täytyy tehdä myöhemmin uusiksi.


Ja koska kojelauta oli purettuna ja tämän pellin olin aiemmin maalannu mustaks. Nyt kun oli oikea väri saatavilla, niin vetäisin uusiksi samalla. Eipähän jää vaivaamaan.

Lukkovipujen/vaijerien tangot sai myös käsittelyn. Kaksista piti nekin rakennella, että sai hyvät.



Uudet takalämppärin putket meni paikalleen.


Ja viimenen lämpöpelti, kaasulinkku ja rattiakselin ristikot.



Mittaristokin koki vielä muutoksen. Erään osakasan yhteydessä ostin läpällä johonkin uudempaan tarkotetun kasettikotelon, koska olen C-kasettiharrastaja. Sitä ku pyörittelin käsissäni, nii heräs ajatus. Sen pohjalta sitten pikkuvikainen muovi työn alle ja toinen enempivikainen varaosiksi. Limaa, kittiä ja maalia ja valmis tuote. Yks kiinnike piti myös korjata. Samalla vaihdoin kiekkamittarin, ku sain täysin uudenverosen käsiini.





Lukot kävi Mikkelin Lukkosepillä kääntymässä. Lopputuloksena lukkosarja, joka tottelee yhtä ja samaa avainta. Kesällä lukot kävi naapurikylän suutarilla. Siellä reissulla paskottiin jokunen lukko ja loput sekotettiin. Mikkelissä homma hoitui todella mallikkaasti. Hommasin uudet mitä sai ja loput huollettiin. Runkonumerolla tullut avainkoodi on todettu jo aiemmin vääräksi ja huoltovihkoon ei ole koodia merkattu, joten ei haittaa vaikka avaimet on "väärät". Lukkoseppä sarjotti kaikki yhden uuden lukon mukaan, niin sai tuon muovipäisen avaimen käyttöön ja pari täysmetallista OEM avainta varalle. Torista löytynyt avaimenperä kruunaa kaiken.


Lukkohommat jatkui. Sain vihdoin lukkojen vaijerit paikalleen. Anturien johtojen kans oli säätöä, ku olivat väärinpäin yms. Apua sain valokuvalla ja sain selvyyden siihenkin. Kiinnikkeisiin tein uudet kumit ja korvasin niitit kupupäisillä ruuveilla.


Jenkeistä tuli toinen pari lämpöpeltejä. Ensimmäisiin tuli hiukan reikää puhaltaessa. Nämä toiset kesti puhalluksen. Ne sai saman maalin päällensä, mitä pakosarjan pellit. Asennus taas tuotti työtä, koska kori piti päästää irti ja nostaa hiukan ylös rungolta, että pellit mahtu paikalleen.



Sitten löysin kuvan autosta, missä näky täyttöputki. Autossa ollut oli kokonaan passivoitu, ei maalattu. Minulle tarjottiin hyvää aihiota, niin pitihän se tehdä uusiks. Putki kesti puhalluksen hyvin. Puhalluksen jälkeen hioin puhallusröpöt pois ja passivointiin. Passivointihommakin ratkes, ku lähisinkittämö jatkaakin konkurssin jälkeen uudella nimellä. Vähä jäi ruosteesta röpöä, mutta ei onneks näy paikallaan ollessa.



Samassa kuormassa kävi toinen tehostajan säiliö käsittelyssä. Edellisen puhalsin kauttaaltaan ja siitä tuli ruma. Toisen puhalsin vain tarvittavilta osin ja hioin sen jälkeen. Unohtu vaan putsata tarran liimat pois, joten sen kohdalta käsittely meni hiukan pieleen. Uusi tarrakaan ei ihan jälkiä peitä, mutta ei pahoin jääny näkymään.

Sitten tuli myös purettua kojelauta pois uudestaan. Huomasin, että kattoverhoilu on halkala liimata yläosa paikallaan. Samalla ku pääsin vauhtiin, niin irrotin alaosanki. Tarkotuksena oli oikoa ja maalata hanskalokeron kansi ja en halunnu sävyeroa. Alaosan maalaus onnistu, hanskalokeron kannen maalaus ei. Se täytyy tehdä myöhemmin uusiksi.


Ja koska kojelauta oli purettuna ja tämän pellin olin aiemmin maalannu mustaks. Nyt kun oli oikea väri saatavilla, niin vetäisin uusiksi samalla. Eipähän jää vaivaamaan.

Lukkovipujen/vaijerien tangot sai myös käsittelyn. Kaksista piti nekin rakennella, että sai hyvät.



Uudet takalämppärin putket meni paikalleen.


Ja viimenen lämpöpelti, kaasulinkku ja rattiakselin ristikot.



Mittaristokin koki vielä muutoksen. Erään osakasan yhteydessä ostin läpällä johonkin uudempaan tarkotetun kasettikotelon, koska olen C-kasettiharrastaja. Sitä ku pyörittelin käsissäni, nii heräs ajatus. Sen pohjalta sitten pikkuvikainen muovi työn alle ja toinen enempivikainen varaosiksi. Limaa, kittiä ja maalia ja valmis tuote. Yks kiinnike piti myös korjata. Samalla vaihdoin kiekkamittarin, ku sain täysin uudenverosen käsiini.





Re: Hj60 "Lumikki"
Vuoden ensimmäisessä päivityksessä paneudutaan tehostajan putkiin.
Meinasin ensin hiekkapuhaltaa kelvolliset putket, kunnes totesin että ei.

Teetin uudet.

Vanhoista päät. Hydrauliliikkeessä juottivat karat putkien päihin.

Sitten kaikki putket keltapassivointiin, myös puristusholkit.

Sitten putkiin maali. Holkit kulahti ikävästi puristimessa.

Ne sai kuitenkin maalilla ehostettua.

Sitten paikalleen passivoiduilla kiinnikkeillä. Kumit putsasin teräsvillalla ja kuminhoitoaine päälle.
Lopputulos näyttää sitten tältä. Kasasin tehostajan pumpunki valmiiksi.





Meinasin ensin hiekkapuhaltaa kelvolliset putket, kunnes totesin että ei.

Teetin uudet.

Vanhoista päät. Hydrauliliikkeessä juottivat karat putkien päihin.

Sitten kaikki putket keltapassivointiin, myös puristusholkit.

Sitten putkiin maali. Holkit kulahti ikävästi puristimessa.

Ne sai kuitenkin maalilla ehostettua.

Sitten paikalleen passivoiduilla kiinnikkeillä. Kumit putsasin teräsvillalla ja kuminhoitoaine päälle.
Lopputulos näyttää sitten tältä. Kasasin tehostajan pumpunki valmiiksi.





Re: Hj60 "Lumikki"
On ne nättejä aina nuo ”kullatut” osat. Tästä meinaa vähän väliä tulla parempi kuin uusi.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: Hj60 "Lumikki"
Se oiski kiva, ku tietäs miltä on näyttäny uutena. Joutunu osaa arvaamaan ja osaa tutkimaan jostain pultin alta, että minkä värinen on ollu.
Re: Hj60 "Lumikki"
Paljolla myyt?
Re: Hj60 "Lumikki"
Jos mä olisin tän myytäväks tehny, nii olis ollu jo vuoden valmiina ja alle puolet halvemmalla

Re: Hj60 "Lumikki"

Pieni välipäivitys, jonka aiheena on nautinto. Tai no radio, josta koko projekti lähti liikkeelle.

Tai se kyseinen radio, josta kaikki lähti on tässä.

Mutta tuo parempikuntoinen tulee käyttöön. Se kävi loppukesästä huollossa ja ylempi kuva onkin huollon pöydältä. Kun vertaa kuvaa esitteen kuvaan, niin huomaa värimaailman olevan pielessä. Huollossa myös huomattiin pari muuta juttua, mitä ei saatu sillä kertaa kuntoon, joten sovin että lähetän radion uudestaan parin varaosalaitteen kanssa viimeisteltäväksi. Radioita pakkaillessa keksin kuitenkin koittaa tehdä loppusilaus itse.
Huollon jälkeen ongelmina oli huono nappien prisma, eli valo ei kulkeutunut kunnolla sekä väärät värit napeilla ja nupeilla.
Tässä pilalle lämmennyt prisma joka meni vaihtoon.

Tässä taas syy nuppien väärän väriselle valolle.

Vaihdoin nuppien kumin ehjään ja laitoin nappien lampulle myös hupun.

Sitten radio nippuun. Hipelöidessä huomasin, että yks nappi ei napsahtanut painaessa. Joten uudestaan radio auki ja vika löyty. Nappien piirilevyllä yksi kytkin lintassa. Eli se vielä vaihtoon.

Sitten taas radio kasaan ja kokeilemaan. Edelleenkin värit väärät. Testailin sitten loput saman sarjan radiot ja yhdessä loisti nupit vihreenä. Purin sen ja meinasin ottaa polttimon hupun siitä, mutta se hajos. Eipä sitten auttanut muu, ku hakea pari vihreetä huppua uutta.
Mallisarjan alkeellisimmasta mallista avonainen polttimon kiinnikekumi tähän ja uus huppu paikalleen.

Samalla huomasin nuppien ympärysmuovin olevan kärsinyt, joten se vaihtoon.


Ja sitten taas testaamaan.

Nupeissa hyvä väri, mutta napeissa ei. Nappien väriin en osannu kiinnittää huomiota, kunnes nupeissa oli väri kohdallaan. Eli mankka vielä kerran auki ja venyttämään 3mm huppua 4mm polttimon päälle. Pituus jäi vähä vajaaks, muttei haittaa. Ja vihdoin värit on kuten pitää.

Pienen vastustuksen jälkeen tuli voitto kuitenkin ja soitin pitäs nyt olla tikissä.
Re: Hj60 "Lumikki"
Taas jotain tapahtunu.
Ensin vinssin kardaani. Sellanen tuli purettua. Hain uudet laakerit ja huopastefojen tilalle kumiset. Kuten arvata saattaa ajatus kumisista stefoista alko iljettämään. Joten etsimään työpöydän ympäriltä niitä vanhoja pölysuojia. Nehän oli miellyttävän näköset.

Jouduin purkamaan toisenkin kardaanin, että sain ehjät lukkorenkaat laakereille. Nehän ei tietenkään voi standardikokoa olla. Ja valmistus lopetettu. Hiukan joutu toista pölysuojaa hitsaamaan. Ei kahella kardaanilla saanu yhtä ehjää sarjaa.

Eihän niistä ny hirveen siistit tullu. Pienemmät oli säilyny paremmin ja sai murjomatta irti.


Joten jotai piti keksiä.


Sitten tuli ongelmaks huopa. Tokmannilta löyty joku kiillotussarja, josta oli laatikko levinny. Kysyin myyjältä saako sen halvemmalla, no sai sen puoleen hintaan. Nappasin siitä huopalaikan ja sanoin myyjälle, että heitä vaikka loput roskiin. Siitä sitten leikkelemään rinkuloita.


Käytin laakeripesätkin sinkissä, jotta saa sisällekin jotain korroosiosuojaa.

Sitten palikoihin maalia.

Ja nippuun sekä paikalleen.




Laitoin rattiakselin suojanki seuraavaa vaihetta varten, eli rattiakselia odottelemaan.

Sitten oon saanu hehkun kilkkeet paikalleen. Imusarjan vastukset piti uusia, ei ois vanhoista saanu siistejä.


Lukkojen vivusto.

Kytkin- ja jarrutehostimien/pääsylinterien purkua ja ehostusta.



Keulan peltejäkin paikalleen sekä jotain pyttyä myös.



Tuli tuossa hankittua projektivanteetkin. Joskus tollaset näin ja tykästyin. Totesin vaan, että liian uudet. Mutta eipä ne ollukkaan. Löysin vanhasta TM:stä juttua noista, niin pakko oli sitten hankkia. Mutta näistä lisää myöhemmin.

Tarrojen piirtelyäkin tuli aloteltua.


Ensin vinssin kardaani. Sellanen tuli purettua. Hain uudet laakerit ja huopastefojen tilalle kumiset. Kuten arvata saattaa ajatus kumisista stefoista alko iljettämään. Joten etsimään työpöydän ympäriltä niitä vanhoja pölysuojia. Nehän oli miellyttävän näköset.

Jouduin purkamaan toisenkin kardaanin, että sain ehjät lukkorenkaat laakereille. Nehän ei tietenkään voi standardikokoa olla. Ja valmistus lopetettu. Hiukan joutu toista pölysuojaa hitsaamaan. Ei kahella kardaanilla saanu yhtä ehjää sarjaa.

Eihän niistä ny hirveen siistit tullu. Pienemmät oli säilyny paremmin ja sai murjomatta irti.


Joten jotai piti keksiä.


Sitten tuli ongelmaks huopa. Tokmannilta löyty joku kiillotussarja, josta oli laatikko levinny. Kysyin myyjältä saako sen halvemmalla, no sai sen puoleen hintaan. Nappasin siitä huopalaikan ja sanoin myyjälle, että heitä vaikka loput roskiin. Siitä sitten leikkelemään rinkuloita.


Käytin laakeripesätkin sinkissä, jotta saa sisällekin jotain korroosiosuojaa.

Sitten palikoihin maalia.

Ja nippuun sekä paikalleen.




Laitoin rattiakselin suojanki seuraavaa vaihetta varten, eli rattiakselia odottelemaan.

Sitten oon saanu hehkun kilkkeet paikalleen. Imusarjan vastukset piti uusia, ei ois vanhoista saanu siistejä.


Lukkojen vivusto.

Kytkin- ja jarrutehostimien/pääsylinterien purkua ja ehostusta.



Keulan peltejäkin paikalleen sekä jotain pyttyä myös.



Tuli tuossa hankittua projektivanteetkin. Joskus tollaset näin ja tykästyin. Totesin vaan, että liian uudet. Mutta eipä ne ollukkaan. Löysin vanhasta TM:stä juttua noista, niin pakko oli sitten hankkia. Mutta näistä lisää myöhemmin.

Tarrojen piirtelyäkin tuli aloteltua.


Re: Hj60 "Lumikki"
Nyt kuuluu jo pörinää. Ilmauksen jälkeen sai kiusattua käyntiin.
https://youtu.be/20-gUcWgl54
Ilmavaivaa ja vuotoa havaittavissa.


Luukun alle oli jääny pätkä vanhaa tiivistettä ja suodattimen jalka oli vanhalla tiivisteellä kasassa. Ne korjasin ja uusin tiivisteen. Seuraavana päivänä sitte uutta testiä.
Nyt käy jo nätimmin ja öljyt pysyy sisässä.
https://youtu.be/xGUoHPwYT4k
Laitoin sitte vielä uuet männät sylkkyihin, ku sain orkkiksen kytkimeenki. Vielä odottelee parin kumiosan ehostusta ja klemmareitten passivointia.

Hyvän motivaatiopuuskan sai, ku pääs ottamaan savut koneesta. Sinäänsä mitään jännää ei siinä ollu. Moottorin tiesin toimivaks. Ainoa epävarmuus oli pumpun ajotus. Hammasrattaista oli merkit liuennu, joten toivoin, ettei tuurilla oo pumppu liikkunu käpälöidessä.
https://youtu.be/20-gUcWgl54
Ilmavaivaa ja vuotoa havaittavissa.


Luukun alle oli jääny pätkä vanhaa tiivistettä ja suodattimen jalka oli vanhalla tiivisteellä kasassa. Ne korjasin ja uusin tiivisteen. Seuraavana päivänä sitte uutta testiä.
Nyt käy jo nätimmin ja öljyt pysyy sisässä.
https://youtu.be/xGUoHPwYT4k
Laitoin sitte vielä uuet männät sylkkyihin, ku sain orkkiksen kytkimeenki. Vielä odottelee parin kumiosan ehostusta ja klemmareitten passivointia.

Hyvän motivaatiopuuskan sai, ku pääs ottamaan savut koneesta. Sinäänsä mitään jännää ei siinä ollu. Moottorin tiesin toimivaks. Ainoa epävarmuus oli pumpun ajotus. Hammasrattaista oli merkit liuennu, joten toivoin, ettei tuurilla oo pumppu liikkunu käpälöidessä.
Re: Hj60 "Lumikki"
Voisi sanoa, että yks hankalin ja eniten päänvaivaa aiheuttanu asia on nyt hoidettu. Eli kattoverhoilu. Auton omassa oli reikiä. Yhden korin hain Torniosta ehjän kattoverhoilun takia, sen rikoin itte koria siirrellessä. Yhden sain kaverilta, siinä oli reikiä. Yhden ehjänä myydyn hain Jämsästä, siinä oli reikiä. Yhden melkeen ehjän hain Laihialta. Yhden ehjänä myydyn hain Lahdesta, siinä oli reikä. Tähän lisäksi vielä 3 verhoilua muista koreista ja muuten vaan nurkkiin kulkeutuneita. Yhden ompelutin verhoilijalla, kolmesta yhdistelemällä yks ehjä. Se meni pilalle. Jokainen uudestaan ommeltu sauma lyhenti muutaman millin, joten siitä tuli liian lyhyt. Olin tilaamassa uustuotanto verhoilua Amerikoista, mutta myyjän mukaan osanumeroissa on niin suuri ero USA vs. Eurooppa, ettei halunnu myydä (viimenen numero heitti kahella). Meinasin jo teettää uuden, mutta oikean näköstä materiaalia ei löytyny. Mutta...
Tätä Lahdesta haettua meinasin käyttää. Se oli mukavasti katossa kiinnikin, eli helppo pestä ja fiksailla.

Sen fiksailu kuitenkin epäonnistui, mutta oli hyvää harjoitusta. Siitä sain hyödynnettyä katon kuitenkin askartelutelineeksi, kun otin työn alle Laihialta haetun, jossa pahimmat viat oli nämä.

Toisesta verhoilusta lappu taakse ja Bostikkia väliin.

Virittelin verhoilun irtokattoon.

Hammastikulla maalia korjattuihin kohtiin.

Ja maalattuna.

Hyvin peitty pinttymät ja värjäytymät.


Motonetistä jotain 2cm paksua äänieristelevyä ja Bilteman huopaa.

Sen jälkeen veroilu paikalleen. Kaaret ei sopinu paikalleen. Vaimennuslevy oli liian paksua. Mattopuukolla kaarien kohdalta leikellä levy pois ja verhoilu takasin paikalleen. Nyt kaaret mahtu, mutta vaimennuslevy pömpötti verhoilua. Kaikki levyt sitten repiä irti ja Motonetistä hakemaan samaa levyä 1cm paksuna. Uudet levyt kattoon niin, että 5cm molemmin puolin kaaria ei oo levyä. Sitten verhoilu uudestaan paikalleen.

Ja seuraavana päivänä liimailemaan.

Ja paikallaan.

Onnistu näin ensikertalaiselta yllättävän hyvin. Pelkääjän A-Pilarista tuli ihmeellisen näkönen. Joko materiaali otti itteensä jarrukliineristä tai maalista. A- ja B-pilarien lirvut oli ihan rullalla ja siitä jäi a-pilariin ihme rantua verhoiluun. Mutta saattaa parantua, ku saa tiivisteet paikalleen, tai sitte jää muistoks. Mutta katto muuten onnistu niin hyvin, ettei sekään lannista.
Niin ja pesin aavikon pölyt ajovalopaketeista ja vaihdoin sealed beam umpioiden tilalle Koiton oikeanlaiset umpiot.


Ja tuulenkaatokonepellin tilalle sain hakea maalarilta konepellin ja verhoilijalta penkit. Niistä lisää myöhemmin.
Tätä Lahdesta haettua meinasin käyttää. Se oli mukavasti katossa kiinnikin, eli helppo pestä ja fiksailla.

Sen fiksailu kuitenkin epäonnistui, mutta oli hyvää harjoitusta. Siitä sain hyödynnettyä katon kuitenkin askartelutelineeksi, kun otin työn alle Laihialta haetun, jossa pahimmat viat oli nämä.

Toisesta verhoilusta lappu taakse ja Bostikkia väliin.

Virittelin verhoilun irtokattoon.

Hammastikulla maalia korjattuihin kohtiin.

Ja maalattuna.

Hyvin peitty pinttymät ja värjäytymät.


Motonetistä jotain 2cm paksua äänieristelevyä ja Bilteman huopaa.

Sen jälkeen veroilu paikalleen. Kaaret ei sopinu paikalleen. Vaimennuslevy oli liian paksua. Mattopuukolla kaarien kohdalta leikellä levy pois ja verhoilu takasin paikalleen. Nyt kaaret mahtu, mutta vaimennuslevy pömpötti verhoilua. Kaikki levyt sitten repiä irti ja Motonetistä hakemaan samaa levyä 1cm paksuna. Uudet levyt kattoon niin, että 5cm molemmin puolin kaaria ei oo levyä. Sitten verhoilu uudestaan paikalleen.

Ja seuraavana päivänä liimailemaan.

Ja paikallaan.

Onnistu näin ensikertalaiselta yllättävän hyvin. Pelkääjän A-Pilarista tuli ihmeellisen näkönen. Joko materiaali otti itteensä jarrukliineristä tai maalista. A- ja B-pilarien lirvut oli ihan rullalla ja siitä jäi a-pilariin ihme rantua verhoiluun. Mutta saattaa parantua, ku saa tiivisteet paikalleen, tai sitte jää muistoks. Mutta katto muuten onnistu niin hyvin, ettei sekään lannista.
Niin ja pesin aavikon pölyt ajovalopaketeista ja vaihdoin sealed beam umpioiden tilalle Koiton oikeanlaiset umpiot.


Ja tuulenkaatokonepellin tilalle sain hakea maalarilta konepellin ja verhoilijalta penkit. Niistä lisää myöhemmin.
Re: Hj60 "Lumikki"
HUH HUH.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Re: Hj60 "Lumikki"
Huh huh juu . Täytyy ottaa hattu pois päästä kun tätä topiikkia lukee .
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485