hj60 hehkut
Valvoja: Käyttäjä
hj60 hehkut
Kyseessä -83 hj60 jossa imusarjahehkut 2kpl ja 6 kpl 14V pikahehkua. Ongelma on, että hehkuille ei tule kuin n.15V kun käsittääkseni pitäis tulla 24V jonkin aikaa. Mitattaessa hehkutuksen aikana voltit nousee jostain 7V pikkuhiljaa 15V:n ja sitten releen naksahtaessa menee nolliin.
Oisko kellään simppeliä piirrustusta johtojen kytkennästä, jotka tulee imusarjahehkuille. Tällä hetkellä imuhehkuille tulee molempiin virtapiuha ja vain 1. (edestä katsottaessa) tulee hehkuttaessa 24V. Imuhehkut on kytketty latalla sarjaan ja 2. hehkuun tulee lisäksi liittimeltä 2 piuhaa. Kannen hekuille piuha lähtee 2. imusarjahehkulta.
Onkohan vikaa kytkennöissä vai hehkuissa. Auto ei lähde kylmänä käyntiin, mutta lämpimänä lähtee. Ei jaksa joka aamu laittaa konetta pyörimään hyppyjohdolla akulta hehkuille.
Oisko kellään simppeliä piirrustusta johtojen kytkennästä, jotka tulee imusarjahehkuille. Tällä hetkellä imuhehkuille tulee molempiin virtapiuha ja vain 1. (edestä katsottaessa) tulee hehkuttaessa 24V. Imuhehkut on kytketty latalla sarjaan ja 2. hehkuun tulee lisäksi liittimeltä 2 piuhaa. Kannen hekuille piuha lähtee 2. imusarjahehkulta.
Onkohan vikaa kytkennöissä vai hehkuissa. Auto ei lähde kylmänä käyntiin, mutta lämpimänä lähtee. Ei jaksa joka aamu laittaa konetta pyörimään hyppyjohdolla akulta hehkuille.
Todennäköisesti lattojen liitokset löysällä, jolloin liitokseen
tulee ylimenovastusta, eli jännitettä häviää liitoksen ylityksessä.
Hehkutus virta on senverran suuri, että löysiin liitoksiin syntyy
"arpia", jotka kannattaa hioa pois ennen kiristystä.
Erityisesti "säätölatan" yläpään tukieristin, ennen pikahehkuja.
tulee ylimenovastusta, eli jännitettä häviää liitoksen ylityksessä.
Hehkutus virta on senverran suuri, että löysiin liitoksiin syntyy
"arpia", jotka kannattaa hioa pois ennen kiristystä.
Erityisesti "säätölatan" yläpään tukieristin, ennen pikahehkuja.
________________________
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
ei ole lattoja muualla kuin imusarjahehkujen välissä. Pikahehkuille menee suora johto. Lähinnä mietityttää mitä on noi kaksi ruskeaa piuhaa on jotka menee 2. imuhehkulle ja se musta piuha johon ei tule virtaa.
Nyt hehkuttaessa virta 24V tulee mustaa johtoa pitkin 1. imusarjahehkulle, sitten siinä on eristekumi jonka takaa lähtee latta 2. imuhehkulle, mutta siellä on vain 15V. Kontaktit pitäs olla ok. Pystyykö se imuhehku varastaan sitä virtaa välistä niin paljon?
Nyt hehkuttaessa virta 24V tulee mustaa johtoa pitkin 1. imusarjahehkulle, sitten siinä on eristekumi jonka takaa lähtee latta 2. imuhehkulle, mutta siellä on vain 15V. Kontaktit pitäs olla ok. Pystyykö se imuhehku varastaan sitä virtaa välistä niin paljon?
Siinä se vika sitten onkin.
Imusarjahehkuilta kanteen virta menee "säätölattaa" pitkin, joka
on vastus metallia, jonka vastusarvo muuttuu virran kulkiessa.
Säätölatan päistä lähtee johdot hehkureleelle.
Ainakaan hehkutus automatiikka ei voikkaan toimia, jos välijohto
on tehty kuparilla?
Onko molemmat imuhehkut ehjiä/samanlaisia?
Yksi mahdollisuus on laitta painonappi sisälle, ja laskea sekuntteja.
Imusarjahehkuilta kanteen virta menee "säätölattaa" pitkin, joka
on vastus metallia, jonka vastusarvo muuttuu virran kulkiessa.
Säätölatan päistä lähtee johdot hehkureleelle.
Ainakaan hehkutus automatiikka ei voikkaan toimia, jos välijohto
on tehty kuparilla?
Onko molemmat imuhehkut ehjiä/samanlaisia?
Yksi mahdollisuus on laitta painonappi sisälle, ja laskea sekuntteja.
joo eli sähkäri oli hylännyt palaneen näkösen latan ja korvannut sen johdolla ja lisäksi yhdistänyt samaan nippuun ne latan päissä olevat säätöpiuhat. toi säätölatta on varmaan kallis osa ja tilaustavaraa...
Jos nyt ymmärsin oikein voin vetää siitä säätölatan toisesta päästä, joka on koneessa kiinni tukipultilla, kuparipiuhat kannen hehkuille, vai?
Jos nyt ymmärsin oikein voin vetää siitä säätölatan toisesta päästä, joka on koneessa kiinni tukipultilla, kuparipiuhat kannen hehkuille, vai?