Kuva Kuva

BJ:n SOA ja laatikonpään kartaani kulma

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

BJ:n SOA ja laatikonpään kartaani kulma

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Miten olette ratkaisseen tämän kulman, tulee todella helposti vastaan ulosjoustossa. peräkulmaa muuttamalla saa jotain mutta ei paljoa muhutaan enään parista hassusta mm, onko järkeä laittaa toinen ristikko kardaaniin. järjen mukaan antaa sen verran pelivaraa että kannattaa.??? toinen vaihtoehto olisi laatikon nosto poikki palkin kohdalta, saisi myös vähän jakolaatikkoa ylemmäs.

t:Jokke
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

hj kardaanissa on se ulenkki isompi mihin ristikko kiinitetään,näinollen taipuu enemmän.
bj omalla kardaanilla ei soa pysty tekemään ellei jyrsi lisää liikkumatilaa siihen,myös hj ns tuplaristikko kardaania kannattaa harkita eteen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Käykö HJ:n liuku suoran BJ:n kardaaniin?? Toinen mikä tuli mieleen niin käykö hiluksin/hiacen kardaanin liuku tähän samaan tarkoitukseen. Sopiiko liuku kyseisissä toisiinsa
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

hj kardaanin liukuboori käy bj.
4wd hilux kardaanissa eri laipan pulttijako,myös boorin pituus on eri kuin bj/hj hilussa pitempi liukuboori.
tarkoitatko 2wd hiacea vai 4wd,2wd "hidasteessa" liukuboori menee lootan päästä sisään niinkun aika yleisesti takavetoisissa.
4wd hidasteesta en tiedä mitään (enkä kyllä toisaalta ko laitteesta juurikaan ole kiinnostunutkaan)
hj kardaani on ihan ok tohon hommaan väljemmän kääntyvyyden takia.
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

BJ:ssäni on takana SOA, pidennetyllä BJ:n omalla kardaanilla.
Akselia on kallistettu sopivasti, moottoria ja laatikoita on nostettu
noin 4-5 cm, tällä saavutetaan myös se etu, että pohjapanssari
on rungon tasalla ja suora!
Ristikoita on avarrettu varmuuden välttämiseksi.
Akseli on HJ-61:n, jota on siirretty taaksepäin 12 cm, SOA:n takia
vaatii lisätuennan kiertymisen estämiseksi.
Jouset on teetetty, HJ:n pituiset, lähes suorat, tupla sakkeleilla.
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Vastaa Viestiin