
lukkoperä
Valvoja: Käyttäjä
lukkoperä
sopiiko hj lukkoperä suoraan bj:n perään.kun ei tiiä, niin ei tiiä 

tarkenna vähän tarkoitatko kitkalukkoa vai mekaanisesti kytkettävää lukkoa,ja onko bj 40 vai bj42?.
eli jos kyse hj kitkasta niin menee 40eteen&42 eteen sekä taakse,joudut vain tarkastamaan kardaanin laipan pulttijaon (kartaanin tumpin voi myös vaihtaa)
tossa oli siis kyse perän keskimurikan vaihdosta,koko hj perähän on 60mm levempä kuin 40 sarja.
näissä kyselyissa voi noi mallit laittaa aina tarkemmin!,kun ei aina huvita vastata puoliksi arvaamalla ja luetella malli/vuosimalli kohtaisia eroja.
silloin myös vastaus on tarkempi,selvempi ja ennenkaikkea lyhyempi.
ps hj perävälitys on sit 3,7 kun taas bjiit on 4,11.
eli jos kyse hj kitkasta niin menee 40eteen&42 eteen sekä taakse,joudut vain tarkastamaan kardaanin laipan pulttijaon (kartaanin tumpin voi myös vaihtaa)
tossa oli siis kyse perän keskimurikan vaihdosta,koko hj perähän on 60mm levempä kuin 40 sarja.
näissä kyselyissa voi noi mallit laittaa aina tarkemmin!,kun ei aina huvita vastata puoliksi arvaamalla ja luetella malli/vuosimalli kohtaisia eroja.
silloin myös vastaus on tarkempi,selvempi ja ennenkaikkea lyhyempi.
ps hj perävälitys on sit 3,7 kun taas bjiit on 4,11.
Viimeksi muokannut jjtp, To Marras 24, 2005 10:56 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joo nyt helpotti vastauksen antaminen kun sai lisää tietoa
,bj 4,11 välityksen voi myös laittaa sinne hj murikkaan.
eli tossa sun bj42 taitaa se perä olla täyskevennetty,tunnistaa siitä että keskimurikan kohdalla ei ole auki pultattavaa luukkua taaksepäin ja perän takanavat muistuttaa etuperän napoja eli vetari kiinni kuudella pultilla.
öljyn täyttötulpan alla voi olla myös lsd only punavalkea tarra jolloin pepussa on kitkaperä.
jos sieltä löytyy kitkalukko niin vaihtaisin etuperän ja takaperän murikan keskenäänja ostaisin taakse aussie lockerin tai lock right lukon.(noista kumpikaan ei käy kitkapeppuun)
jos kyseessa on tosiaankin se täyskevennetty taka-akseli niin sinne käy myös hj vaijerikytkettävä lukko mutta kuskinpuoleinen vetari on hj 60mm liian pitkä eli tarvii saada jostakin 75 mallissa oleva vetokeppi sinne jotta lukko sopii/toimii perässä.
ja noita 75 kuskinpuoleisia vetareita tuskin löytyy muualta kun tojo kauppiaalta koska on kyse suht halutusta osasta jos löytyy käytettynä niin on aika kallis.
tossa kuvia keskimurikoista aussie loker 4,11,kitka 4,11,lukoton 3,7


eli tossa sun bj42 taitaa se perä olla täyskevennetty,tunnistaa siitä että keskimurikan kohdalla ei ole auki pultattavaa luukkua taaksepäin ja perän takanavat muistuttaa etuperän napoja eli vetari kiinni kuudella pultilla.
öljyn täyttötulpan alla voi olla myös lsd only punavalkea tarra jolloin pepussa on kitkaperä.
jos sieltä löytyy kitkalukko niin vaihtaisin etuperän ja takaperän murikan keskenäänja ostaisin taakse aussie lockerin tai lock right lukon.(noista kumpikaan ei käy kitkapeppuun)
jos kyseessa on tosiaankin se täyskevennetty taka-akseli niin sinne käy myös hj vaijerikytkettävä lukko mutta kuskinpuoleinen vetari on hj 60mm liian pitkä eli tarvii saada jostakin 75 mallissa oleva vetokeppi sinne jotta lukko sopii/toimii perässä.
ja noita 75 kuskinpuoleisia vetareita tuskin löytyy muualta kun tojo kauppiaalta koska on kyse suht halutusta osasta jos löytyy käytettynä niin on aika kallis.
tossa kuvia keskimurikoista aussie loker 4,11,kitka 4,11,lukoton 3,7
hyvä jokke kun huomasit tohon mun ekaan vastaukseen päässeen "painovirhepaholaisen"
! (tekstiä korjattu)
huom! bj42 periin ei bj40 taakse puolikevennetyyn,bj40 ei ole tehty täyskevennetyllä perällä.
on sinne kitkaperää tehty c klipsille sorvilla paikat ja laitettu puolikevennetyyn,mutta ei toimi kitka senjälkeen oikein kun se on puolikevennetyllä akselilla.
ja kyllä on varmaankin kiva kasata kitka ja c klipsit sinne bj40 perään.
eli tarkennetaas vielä täyskevennetyssä perässä vetari irtoaa kuudella pultilla navan päästä eikä vetarilla ole mitään cklipsiä sisäpäässä.täyskevennetyssä perässä ei myöskään ole sitä takaluukua.
eli puratessa vetarit irti ja murikka ulos,kasatessa murikka sisään ja vetarit paikalleen ja kuudella pultilla kiinni.
tossa kuvassa bj42 täyskevennetty taka-akseli.


huom! bj42 periin ei bj40 taakse puolikevennetyyn,bj40 ei ole tehty täyskevennetyllä perällä.
on sinne kitkaperää tehty c klipsille sorvilla paikat ja laitettu puolikevennetyyn,mutta ei toimi kitka senjälkeen oikein kun se on puolikevennetyllä akselilla.
ja kyllä on varmaankin kiva kasata kitka ja c klipsit sinne bj40 perään.
eli tarkennetaas vielä täyskevennetyssä perässä vetari irtoaa kuudella pultilla navan päästä eikä vetarilla ole mitään cklipsiä sisäpäässä.täyskevennetyssä perässä ei myöskään ole sitä takaluukua.
eli puratessa vetarit irti ja murikka ulos,kasatessa murikka sisään ja vetarit paikalleen ja kuudella pultilla kiinni.
tossa kuvassa bj42 täyskevennetty taka-akseli.

aussie loker,lock right,ez loker on idettisiä kopioita keskenään,jos noista ottaa pakkaukset pois ja laittaa pöydälle niin ei niitä toisistaan juurikaan erota (paitsi tossa ez lokkerissa hiukan erilaiset jouset ja pikkutapit).
on ihan ok lukkoja !mulla on aussieta sekä lock right lukkoja perissä.
puolikevennetyssä pepussa ei kannata laitta kulunutta c-klipsiä takas,myös se poskirattaan öljy/passauslevy on tarkastettava.
mä olen kasannut ton lukon tavallaan puoliksi ja tarkastanut klapin heittokellolla vetarin päästä.
tosta kasaus hommelista kuvia tuolla galleriassa.
täyskevennetyssä takaakselissa ja etuakselissa ne taas kasataan ton ylimmäisen kuvan tapaan murikkaan vaikka ruuvipenkissä.
on ihan ok lukkoja !mulla on aussieta sekä lock right lukkoja perissä.
puolikevennetyssä pepussa ei kannata laitta kulunutta c-klipsiä takas,myös se poskirattaan öljy/passauslevy on tarkastettava.
mä olen kasannut ton lukon tavallaan puoliksi ja tarkastanut klapin heittokellolla vetarin päästä.
tosta kasaus hommelista kuvia tuolla galleriassa.
täyskevennetyssä takaakselissa ja etuakselissa ne taas kasataan ton ylimmäisen kuvan tapaan murikkaan vaikka ruuvipenkissä.
Mulla olis kans liuta perä kysymyksiä..
Ensiks, jos kitkalukko ei täysin pelaa, onko mitään ensiapua tehtävissä? Sit voiko, laittaa sekasin esim taakse kitkaperän ja eteen täyslukkoperän? Mulla on hj60 vm 81 ollut jo 4kk ja on silleen vieras peli, mitä nyt tuli pika tutustuminen kun hitsasin sitä 3vk lähes yötäpäivää ja muutenkin on käytävä koko pirssi läpi.
Mut jotenkin kyl tykkään siitä, on paljon hyvääkin.. Siihen on taakse joskus vaihdettu kitkalukollinen, mut en sen pelaamisesta ole ihan täysin vakuuttunut.. Ja sit vielä loppuun kardaani kysymys.. Onko pakko olla edessä se 3- nivelinen, onko kukaan virittänyt se tilalle 2- nivelistä? Kun jyristää aikatavalla, joku ratkasu tarttis saada.. kiitos jo etukäteen ja mahtavaa tuoretta vuotta 2006 kaikille, etenkin Lantikan ystävile.. 



Pekka Visala
Kyllä mielestäni voi laittaa sekaisin eihän ne akselit ole toisistaan "riippuvaisia". Eri asia, onko tuo järjestely paras, mutta se onkin makuasia. Uskoakseni voi "virittää"/ väsätä 2 nivelisen kardaaniakselin eteen.PVFilmi kirjoitti:Mulla olis kans liuta perä kysymyksiä..Ensiks, jos kitkalukko ei täysin pelaa, onko mitään ensiapua tehtävissä? Sit voiko, laittaa sekasin esim taakse kitkaperän ja eteen täyslukkoperän? Mulla on hj60 vm 81 ollut jo 4kk ja on silleen vieras peli, mitä nyt tuli pika tutustuminen kun hitsasin sitä 3vk lähes yötäpäivää ja muutenkin on käytävä koko pirssi läpi.
Mut jotenkin kyl tykkään siitä, on paljon hyvääkin.. Siihen on taakse joskus vaihdettu kitkalukollinen, mut en sen pelaamisesta ole ihan täysin vakuuttunut.. Ja sit vielä loppuun kardaani kysymys.. Onko pakko olla edessä se 3- nivelinen, onko kukaan virittänyt se tilalle 2- nivelistä? Kun jyristää aikatavalla, joku ratkasu tarttis saada.. kiitos jo etukäteen ja mahtavaa tuoretta vuotta 2006 kaikille, etenkin Lantikan ystävile..
Kiitos samoin uutta vuotta mutta jos saa pyytää niin ethän jatkossa cruiseria "hauku" lantikaks koska se nimi kuuluu landrovereille

Mites tuo aussie locker ja lock right, onko niissä lukko sitten aina päällä eli niiden kanssa voi unohtaa talvikeleillä ajamisen nopealla nelivedolla? Houkuttelisi tuollainen AL tai LR kalliin ARBin sijaan, mutta jos se lukko on aina päällä kun neliveto on kytkettynä, niin talviautoilun joutunee sitten unohtamaan FJ:llä.
Onko näin?

#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
[quot Siihen on taakse joskus vaihdettu kitkalukollinen, mut en sen pelaamisesta ole ihan täysin vakuuttunut.. ,quote]
Kitkan toiminnan voi testata helposti, ajamalla kuivalla asfaltilla
ympyrää.
Jos et huomaa mitään erityistä, niin ei toimi.
Jos "nyppii", niin toimii.
Kitkaperästä ei maastoajossa ole mitään apua, jossei sitä ole
kiristetty?
Normaali liikenteessä vois kuvitella jotain hyötyä olevan?
Kitkan toiminnan voi testata helposti, ajamalla kuivalla asfaltilla
ympyrää.
Jos et huomaa mitään erityistä, niin ei toimi.
Jos "nyppii", niin toimii.
Kitkaperästä ei maastoajossa ole mitään apua, jossei sitä ole
kiristetty?
Normaali liikenteessä vois kuvitella jotain hyötyä olevan?
________________________
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47