möttis kirjoitti:Täytyykin ottaa mallia tästä asennuksesta, että voisi itse tehdä samanmoisen.
Jääkö vinssin kardaani myös paikoilleen?
Katotaampa meneekö kaikki suunnitelmien mukaan paikoilleen.
Vinssin kardaani jää toki, se sopii kyllä ihan mainiosti.
-MaTTi- kirjoitti:
benjaminf kirjoitti:HJ ohjausiskari ja siirrä se rungonpuoleinen kiinnitys ulkoreunaan . Näin täälläpäin .
Mun HJ:sta kotoisin oleva pumppu sutii tyhjää välillä, eli pitää vaihtaa kuitenkin, mut siirretään jos ei löydy suoraan sopivaa. Oliskohan 75:n iskari käypä?
Ei käy seiskafemman punppu. Rockautosta tilasin pari Monroen ohjausiskaria (ja muuta sälää), teoriassa niistä pitäis saada sopiva ilman rungonpuolen korvakkeen siirtoa. Let´s see...
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-MaTTi- kirjoitti:Vastausta kun kyselin takapulkan aikataulusta, 3 kk oli alkuperäinen arvio maaliskuun alussa, tilaus lukittu 15.3.
I'm afraid july will be short but I will come back to you as soon as I have more informations on an estimate date of delivery.
The bodies may be the last ones because we want to focus on complete restorations that we've been more and more requested about.
Toissapäivänä:
Hello Matti,
Your order is progressing among the production line of the month and may be ready very soon.
Due to holidays, we schedule all international shipments for september to avoid any problems.
I will come to you as soon as I have the date for shipping.
Eli ei vieläkään katkaista pulkkaa. Pakko nähä pihalla ennen kuin viittii palotella.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-MaTTi- kirjoitti:Jospa heivais ton koko iskaritolpan pois ja vahvistelis akkutelineen niin että sais iskarin siihen kiinni. Sais tolleen vähän taaemmas simpukkaa eikä tarttis ehkä syyläriin kajota, saas nähä miten onnistuu.
Kyllä joutuu akkutelinettä silpomaan sen verran reilusti ja oma iskaritolppa tuntuis muutenki kivemmalta niin yritin saaha kaikki keskenään sopimaan. Melkosta hieromista jos ja kun haluan et kaikki on vaaterissa tai pystysuorassa ja et iskari on tarkalleen samassa kohtaa mut akselinpuoleisen korvakkeen toisella puolen.
Oranssi akkuteline on kaverin jäämistöstä ja iskaritolpan otin varaosarungosta oikeelta puolen. Istuu vähän paremmin kuin vasen syystä että nyt tulee rungon ”harjanteen” toiselle puolelle.
Vielä saa silpoo lisää että saa rattiakselin oikeeseen suuntaan.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Hihnapyörää läksin vaihtelemaan tähän ”uuden” malliseen. Pultti ei meinannu aueta 825 Nm luvatulla Bahcon pyssyllä vaikka askartelin 10 mm sisäreiällä olevan letkun ja ruuvasin kompurasta paineet tappiin. Lainasin vaimonsiskonmieheltä Milwaukeen akkuporan ja kas, heti irtos.
Taidan laittaa laturille pidemmän pultin ja ottaa yhden kiintopisteen siitä. Lohkoon kunnon lappu kylkeen kolmella M10 pultilla ja siitä joku raudankäikäle lopuille. Saas nähä minkälainen vänkyrä tulee.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Etujouset vaihtelin kokeiluun. Nämä on 63 mm leveet, orkkikset 70 mm. Pitää kehitellä vielä jotku prikat puslien kylkeen.
Oikean puolen orkkisiskari kiinni, rajoittaa ulosjoustoo. Vasen vapaana.
Ehkä ihan hyvät noin kun saa vinssin ja muut rojut keulalle. Tunkkailin vähän länään toista kulmaa, riipuke yltää ehkä just just, tosta menis vielä muutama sentti pohjaanlyöntikumiin.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Rough Country 4”, tarkoitettu vm. 64-80, mut kuitenkin isommilla Ø 35 mm silmillä. Eli puslat vaihtamalla käy tähänkin. Oik. etu sisempi U-pultti ei tosin käy, mut kasataan omilla paksummilla.
Kovaks haukuttu sarja vaikka on näissä kitkanpoistopalat lehtien välissä niinkuin vaikka tonnia kalliimmassa 2.5” OME:n sarjassa, mut ajattelin suosiolla ottaa takaa yhet latit pois niin notkistuu eikä ehkä olis enää liian korkea. Tuuma pitää saada pois joka tapauksessa. Jos ei muuten niin Vallila takoo 100€/pakka. Pitää vielä pähkiä kiertymisasiaa jos/kun lehtiä vähennän, toisaalta ei pitäis olla SUA:ssa niin ongelma kuin SOA:ssa. Jotain tämmöstä vois suunnitella: http://www.hotrodsandhemis.com/Traction.html
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Ei se tuo iskarinkorvake kyllä istu kunnolla tuohon vieläkään. Taidan tehä lattaraudasta oman.
Siitäpä se kehkeytyy.
Meni vielä aika pitkälti uusiks, nyt olis aika liki valmis kunhan reiät poraan. Nyt on yläpää just samalla kohtaa kuin alunperin, mut 6 cm taaempana. Sen verran siirtyy iskari taaksepäin kun alapään tapin käännän.
Joku himo oli yrittää tehdä edes hiukan alkuperäistä muistuttava, ton parempaan ei tolle jäävä tila, mielikuvitus ja aika antanut myöten.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Aivan liian alkuperäisen näkönen. Liian hieno kun sen maalaa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Akkuteline turattu loppuun. Kolvasin 5 mm latan tohon simpukan taakse jäävään reunaan ja siitä latta rungon päälle ja valmiiseen käyttämättömään 8 mm jengaan pultti. Simpukan päältä etureunalle tukea. Jämäkältä tuntuu.
Puskurin pää oli hapan. Meinasin jo tilata uuden, mut arvelin kokeilla josko tästä sais kun on toi mutkille ajettu mut muuten terveempi varaosakin.
Eiköhän se tuosta tule, sauma vielä nätimmäks ja toiseen päähän vielä pieni paikka. Sit puhallukseen ja pulverimaalaukseen vanteiden kanssa samaan väriin. Tuleepahan ainakin maaliltaan kestävämpi kuin uusi.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Jahas, mitäs väriä laitat? Itelläkin olis etupuskuri ja takapuskurit yms osaa, jotka kaipais puhallusta ja maalausta. Alan kyllä kallistua pikkuhiljaa temadurin puolelle. Sen sais ite roiskittua...
Hanskalokeron kannen väristä (tuhkan harmaa metalli tai tina, mikskä ne nyt sitä nimittää) olis tarkoitus jäljittää vastaavin pulverimaali ja sillä sit. Lahdessa (Propinta Oy) tuntui olevan monenlaista metalliharmaata kun pari vuotta sitten kävin.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)