
Eilen hiissasin ko. kamppeen kotio, tai paremminki työpaikalle kuivumaan.
Kyseessä siis Land Cruiser BJ42 vm. -81. 4-v. ja semi-floater akselilla vielä. Mittarissa 176 tkm. Seissyt viimeiset 15 vuotta, josta 12 vuotta ladossa. Mielestäni hyvä ja räpeltämätön aihio, koppa ja runko hyvät, lukuunottamatta takapyöränkoteloiden liitoskohtia, takanurkkia ja rungon vasenta takakulmaa. On siellä varmaan jotain pientä muuallakin, mut mitään ei oo aiemmin hitsattu, paklattu vaan lasikuitukitillä takasivuja ja oven nurkkia.
Muuta vikaa mm. jousipakasta lateja poikki vasemmalta takaa, etukardaanin takaristikko moro, pakoputki laho, käsijarru jumissa, ym. pientä. Kone rokkaa hienosti, hipasemalla käyntiin kuten kuuluu. Jotenkin niin mukavaa vastapainoa nykyautoille tämmönen, hehkutusta saa tihrustella pienestä reiästä ritilän takaa kojetaulusta ja moottori käy vaikka ilman akkuja kunhan saa ekaks tulille.
Tässä vielä muutama aiemmin otettu kuva:
Katotaan mitä tästä saa kehiteltyä, suunnitelmissa tällä hetkellä koppa/runko moitteettomaan kuntoon, uus väri pintaan, 3” korotus, 35” kumit ja pientä levikettä. Vanhemman mallin naama pitäis myös saaha ja pyöreet vilkut eteen. Jos nyt yrittäis tehä silleen että pulttaamalla toiset palikat tilalle olis likimain museokunnossa. Lähinnä kesä-/hupi-/jätskikiska-auton virkaa hoitamaan tulossa, tuskin tällä(kään) mitään kunnon offia tullaan ajamaan.