HJ60 ohjaus pykältää.
Valvoja: Käyttäjä
HJ60 ohjaus pykältää.
Moi. olen paikallistanut vian ratin ja ojaus tankojen väliin, eli simpukka tai ratti akseli. Kun rattia kääntää puolelta toiselle niin tuntuu voimakkaasti kangertavan aina ratin pyörityksessä puolen kierroksen välein.
Olen löystänyt säätö ruuvia simpukan päältä, mutta ei vaikutusta. Sama takertelu on auton käydessä ja ollessa sammuksissa.
Koria on korotettu noin 60mm.
Olen juuri ostanut kyseisen menopelin ja ei ole tietoa missä vaiheessa vika tullut.
Voiko huonokuntoinen simpukka aiheuttaa pykältämistä?
Olen löystänyt säätö ruuvia simpukan päältä, mutta ei vaikutusta. Sama takertelu on auton käydessä ja ollessa sammuksissa.
Koria on korotettu noin 60mm.
Olen juuri ostanut kyseisen menopelin ja ei ole tietoa missä vaiheessa vika tullut.
Voiko huonokuntoinen simpukka aiheuttaa pykältämistä?
Re: HJ60 ohjaus pykältää.
Olisko rattiakselin ristikko. Hiacessa ainakin aiheutti just tollasta.
Mulla bertassa HJ:n rattiakselin ristikko ruostui jumiin. Luulin että pumppu tai simpukka olisi antautunut. Tapahtui muutamassa päivässä niin että alkuun vaan kangerteli mutta sitten ei enää jaksanut kääntää renkaita vaikka koko kropalla kampesi. Tapahtui kun ajoi ulkonta auton lämpimään talliin,varmaan ruostumisreaktio sai vauhtia näin.
Ohjausakselin konehuoneessa oleva ylempi ristinivel oli jumissa toiseen suuntaan.
Pitää lähteä metsästämään uusia nivelristejä.
Pitää lähteä metsästämään uusia nivelristejä.

Pitääkö oikeasti purkaa koko rattiakseli, että saa konehuoneen puolella olevan tangon nivelineen irti?
Saa sen purettua. Siellä on liuku. Pultti pois ja ruukkari levittämään. Lukkopihit kii akseliin ja vasaraa pihteihin.
Kiitos tiedosta, pitää lähteä heti tutkimaan lisää tilannetta.
Nivel on muistaakseni GUT-11, aika yleinen, taitaa olla joku henkilöauton kardaanin ristikko ja joissa HJ:n vinssin ristikkonakin.
Mulla semmonen mielikuva, että Corolla DX kartaanin ristikko käy, ainakin vinssin kartaaniin ja arvatenkin myösmikjus kirjoitti:Nivel on muistaakseni GUT-11, aika yleinen, taitaa olla joku henkilöauton kardaanin ristikko ja joissa HJ:n vinssin ristikkonakin.