J120 Suutinvika iski
Valvoja: Käyttäjä
Re: J120 Suutinvika iski
Osaakos arvon raati sanoa, mikä näissä tappaa nuot suuttimet..? viime talvena omaani (-07) vaihettu kaikki neljä ja nyt taas kilikattaa kylymänä niin maan perusteellisesti... on kait nuilla jo varmaan 15tkm takana.. ja koko koslalla 235tkm ajettu..
Re: J120 Suutinvika iski
Oliko alkuperäset, tarvike vai korjatut? Ei muuta kun testaukseen ja takuuseen jos on paskana.
Re: J120 Suutinvika iski
Kyllä ne ihan toyotan tiskiltä oli..kielsin jopa korjattuja laittamaan. 1v takuuhan noissa tosiaan pitäis olla.. mutta luulempa vaan että ainaki itellä alkaa vähän yskityttämään 8kk:n välein vaihella nuita...
Re: J120 Suutinvika iski
Kyllä jopa toyota tekee joskus viallista... käyppä ny testauttaan ne eka niin tietää onko edes niissä vika..
Re: J120 Suutinvika iski
Mulla vaihdettiin eilen uudet denson suuttimet ja huollosta sanottiin että pitäis koodata uudet ECU:lle. Taas Toyotalla sanottiin ettei tarvisi --> kuuleman mukaan osaavat tehdä sen itse. Mitenkähän on?
Itse testasin techstreamilla ja en löytänyt mistään kohtaa missä olisi päässyt noita koodeja laittamaan...
Auto Land Cruiser 120 3.0 vm.2003
Kommentteja kaivataan
.JHS
Itse testasin techstreamilla ja en löytänyt mistään kohtaa missä olisi päässyt noita koodeja laittamaan...
Auto Land Cruiser 120 3.0 vm.2003
Kommentteja kaivataan

.JHS
Re: J120 Suutinvika iski
Vastaampas itse tähän, koodauksia ei tarvitse tehdä jos tulee neljäjohtoa suuttimelle. 2-johtoiset suuttimet täytyy koodata.
JHS kirjoitti:Mulla vaihdettiin eilen uudet denson suuttimet ja huollosta sanottiin että pitäis koodata uudet ECU:lle. Taas Toyotalla sanottiin ettei tarvisi --> kuuleman mukaan osaavat tehdä sen itse. Mitenkähän on?
Itse testasin techstreamilla ja en löytänyt mistään kohtaa missä olisi päässyt noita koodeja laittamaan...
Auto Land Cruiser 120 3.0 vm.2003
Kommentteja kaivataan
.JHS
Re: J120 Suutinvika iski
Mulla vaihdettiin suuttimet ja ne kyllä koodattiin Toyotan omalla testerillä. Ne oli ns 2lla johdolla. Denson suuttimia löytyy myös tarvikkeena Suomesta. Ovat aivan samalla koodilla mitä alkuperäiset. Hinta vaan huomattavasti edullisemmat. Löytyy sekä "tehdaskorjattuja" ja uusia. Itse ostin uudet.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Re: J120 Suutinvika iski
Ei liity cruiseriin mut D4D kumminki. Vaihdoin avensikseen toyotalta ostetut tehdaskorjatut suuttimet. Onko toi koodaus ihan huuhaata? 

HJ60 -82
carina II LB GL -89
carina II -90
avensis STW -06
slck#473
Jani Erola
carina II LB GL -89
carina II -90
avensis STW -06
slck#473
Jani Erola
Re: J120 Suutinvika iski
Moi vaan kaikille cruiserin omistajille. Täältä on tullut jonkun verran tietoa autoon liittyen kaivettua ja ajattelin nyt itsekin kommentoida tähän suutinketjuun, jos vaikka jollekin olisi tiedosta hyötyä.
Vaihdoin viime kesänä omaan 430tkm ajettuun -06 cruiseriin suuttimet. Suosittelen kyllä itse tekemään suutinjumpan jos on yhtään kiinnostusta ja perus ruuvailu onnistuu. Työnä tuo ei sinänsä ole kovinkaan kummoinen, aikaa tosin kului reilusti, muistaakseni noin 6h. Momenttiavain on oltava ja 17mm avolenkki tai mielummin kukonjalkatyyppinen avain polttoaineputkien irroitusta varten. Itse en tosin irroittanut polttoainelinjoja tukista ollenkaan, venakopan saa kyllä irti ilman putkiston irroitustakin.
Tärkeintä tuossa operaatiossa on riittävä puhtaus, itse pesin moottorin ja konehuoneen huolellisesti painepesurilla ennen operaation aloittamista. Suuttimien koodaus Techstreamilla onnistuu myös hyvin itse. Muistaa vaan kirjata suuttimien koodit ja järjestyksen huolellisesti ylös ennen kasausta.
Itse vaihtaen tuosta tuli kuluja kaikenkaikkiaan noin 1300€, joista suuttimien osuus englannista tilaten 1250€ (uudet Densot) ja techstream+kaapeli ebaysta 50€.
Seuraava operaatio omaan autoon olisi egr tulppaus + imusarjan putsaus ja Ozbushilta tilatun manual mapperin asennus.
Suuttimien vaihtoon löytyi muuten joltain aussiforumilta hyvät kuvalliset ohjeet, en vain tähän hätään löytänyt linkkiä.
Vaihdoin viime kesänä omaan 430tkm ajettuun -06 cruiseriin suuttimet. Suosittelen kyllä itse tekemään suutinjumpan jos on yhtään kiinnostusta ja perus ruuvailu onnistuu. Työnä tuo ei sinänsä ole kovinkaan kummoinen, aikaa tosin kului reilusti, muistaakseni noin 6h. Momenttiavain on oltava ja 17mm avolenkki tai mielummin kukonjalkatyyppinen avain polttoaineputkien irroitusta varten. Itse en tosin irroittanut polttoainelinjoja tukista ollenkaan, venakopan saa kyllä irti ilman putkiston irroitustakin.
Tärkeintä tuossa operaatiossa on riittävä puhtaus, itse pesin moottorin ja konehuoneen huolellisesti painepesurilla ennen operaation aloittamista. Suuttimien koodaus Techstreamilla onnistuu myös hyvin itse. Muistaa vaan kirjata suuttimien koodit ja järjestyksen huolellisesti ylös ennen kasausta.
Itse vaihtaen tuosta tuli kuluja kaikenkaikkiaan noin 1300€, joista suuttimien osuus englannista tilaten 1250€ (uudet Densot) ja techstream+kaapeli ebaysta 50€.
Seuraava operaatio omaan autoon olisi egr tulppaus + imusarjan putsaus ja Ozbushilta tilatun manual mapperin asennus.
Suuttimien vaihtoon löytyi muuten joltain aussiforumilta hyvät kuvalliset ohjeet, en vain tähän hätään löytänyt linkkiä.
Re: J120 Suutinvika iski
Terve!
120 vm 2006, ajettu 270th. Keväällä veto kävi laiskaksi, Ok- autolla huollossa mittasivat 1- ja 2 ruiskun lukemat => huonot. Suuttimet vaihdettiin. Nyt 11 000 km myöhemmin samalla tavalla LC laiska kiihdyttäessä ja kulutus lisääntynyt. Huolto edessä ja taitaa 3- ja 4 suuttimet mennä vaihtoon. Kysymys; OE numero vaihdetuissa 2367039296. Netistä E-Baystä Saksasta hakiessa ei löytynyt kuin yksi toimittaja Itävallasta, jonka suuttimessa sama numero. Onko OE- numeron oltava täysin sama, voiko asentaa ''sekaisin'' eri OE- numeroilla olevat suuttimet, jos vuosimalli ja moottori sama?
120 vm 2006, ajettu 270th. Keväällä veto kävi laiskaksi, Ok- autolla huollossa mittasivat 1- ja 2 ruiskun lukemat => huonot. Suuttimet vaihdettiin. Nyt 11 000 km myöhemmin samalla tavalla LC laiska kiihdyttäessä ja kulutus lisääntynyt. Huolto edessä ja taitaa 3- ja 4 suuttimet mennä vaihtoon. Kysymys; OE numero vaihdetuissa 2367039296. Netistä E-Baystä Saksasta hakiessa ei löytynyt kuin yksi toimittaja Itävallasta, jonka suuttimessa sama numero. Onko OE- numeron oltava täysin sama, voiko asentaa ''sekaisin'' eri OE- numeroilla olevat suuttimet, jos vuosimalli ja moottori sama?
Re: J120 Suutinvika iski
Olis kannattanu kaikki vaihtaa kerralla...
Ihan varmaks en tiedä, mutta luulen että pitää olla samat, kun näähän koodataan kai auto kohtaisesti.
Ootko suomesta kattonu suuttimia?
Ihan varmaks en tiedä, mutta luulen että pitää olla samat, kun näähän koodataan kai auto kohtaisesti.
Ootko suomesta kattonu suuttimia?
Re: J120 Suutinvika iski
Kyllä katsoin, ovat vaan 150 - 200 kalliimpia/ kpl. Käytin huollossa, mittasivat suuttimet, arvot ok. Polttoainesuodattimessa oli jotakin mönjää => suodatin vaihtoon ja taas vedot tallella, onneksi.
Re: J120 Suutinvika iski
Suuttimien tiivistevian löytämiseen oljynvaihdossa tehtävän öljypumpun imusiivilän tarkastamisen lisäksi tälläinen tee-se-itse testi:
Jätä auto yöksi mäkeen parkkiin nokka alas(/ylös)päin.
Tiivisteiden vuotaessa öljyä pääsee vuotamaan sylinteriin ja startissa pölläyttää savua. ( esim: https://www.youtube.com/watch?v=y75jbDk0fzU )
Löytyy myös pradopointista juttua.
Omassa ei ollut tasaisella juuri mitään pölläytystä havaittavissa, vain kun oli keula alaspäin parkissa.
1 ja 2 suutinten tiivisteet vuotaneet, imusihti jo ihan tukkeessa, täydellinen merkkihuoltohistoria(Saksa), edellisestä huollosta 9tkm.
Tuskin olisi seuraavaan öljynvaihtoon selvinnyt ilman moottorituhoa....
Jätä auto yöksi mäkeen parkkiin nokka alas(/ylös)päin.
Tiivisteiden vuotaessa öljyä pääsee vuotamaan sylinteriin ja startissa pölläyttää savua. ( esim: https://www.youtube.com/watch?v=y75jbDk0fzU )
Löytyy myös pradopointista juttua.
Omassa ei ollut tasaisella juuri mitään pölläytystä havaittavissa, vain kun oli keula alaspäin parkissa.
1 ja 2 suutinten tiivisteet vuotaneet, imusihti jo ihan tukkeessa, täydellinen merkkihuoltohistoria(Saksa), edellisestä huollosta 9tkm.
Tuskin olisi seuraavaan öljynvaihtoon selvinnyt ilman moottorituhoa....

BJ75PU 1987 -> KZJ95 1998 -> KDJ120 2005 -> KDJ90 2001 -> KDJ120 2007 

Re: J120 Suutinvika iski
Onko kellään tietoa mitä mallisarjaa tämä ongelma koskee vai kaikkia? Omaan on tehtu saksassa joko koneen vaihto tai koneremppa, saksa hieman heikohko tai jopa olematon joten kuittien perusteella hankala tulkittava, varmuudella.... Toyota vastasi ko kyselyyn seuraavasti
"Tässä autossa ei ole aktiivisena suuttimien pohjatiiviste kampanjaa, eikä ole tehtynä, eli ei kuulu tähän autoon."
Vm 2005 ja automaatti.
"Tässä autossa ei ole aktiivisena suuttimien pohjatiiviste kampanjaa, eikä ole tehtynä, eli ei kuulu tähän autoon."
Vm 2005 ja automaatti.
Re: J120 Suutinvika iski
Mulla myös 2005 automaatti, suomen toyotalta sama vastaus "ei koske tätä autoa, kampanjaa ei ole tehty eikä ole aktiivisena".-Pete- kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä mallisarjaa tämä ongelma koskee vai kaikkia? Omaan on tehtu saksassa joko koneen vaihto tai koneremppa, saksa hieman heikohko tai jopa olematon joten kuittien perusteella hankala tulkittava, varmuudella.... Toyota vastasi ko kyselyyn seuraavasti
"Tässä autossa ei ole aktiivisena suuttimien pohjatiiviste kampanjaa, eikä ole tehtynä, eli ei kuulu tähän autoon."
Vm 2005 ja automaatti.
...pumpun sihti lähes tukossa, 1 tiiviste vuoti pahasti 2 vähän n. 385tkm kohdalla.
Suosittelen lähtötiedoista huolimatta, aina kun 1kd moottoriin vaihtaa öljyt, tarkistamaan sihdin huolella (ihan sama milloin vaihdeltu tiivisteitä!).
Parin minuutin homma, odottaa vaan että öljyt kunnolla valuneet ja katsoo ropusta lampun kanssa.
Jos mustaa kökköä sihdissä yhtään, kaikki tiivisteet vaihtoon ja sihdin putsaus.
Suuttimista korjausarvot voi myös katsoa ja vaihtaa jos lähellä +/-5, mutta tuo sihtihomma tärkein.