Cental73 kirjoitti:siis 31 maksimi nelikymppiseen? jotenkin mulla on ollut vanhasta muistista käsitys että 33 sais nelikympiseen, ja 34 nelikakkoseen? Joutuupi ittekin rengaskauppaan ensviikolla, kun kirjaimellisesti levis pitkin pientareita takarengas... vaihan koko satsin kerralla. Himoittas 32x12.5.15 tai pinnatut 33x12.5x15 boggerikopiot. Varmaan perseestä ajaa tiellä, mutta sen kompensoi asenteella.
ja vastaan ittelleni. 7.00 korkeudeltaan n. 31", siihen muutoskatsastus ja voilá: 33"
Luikko sää väärin vai kirjotinko mie jotenki harhaanjohtavasti?
Eli BJ40 vakiokoko 7.00-16 eli 31" eli 33" voi muutoskatsastaa.
BJ42 vakiokoko 7.50-16 eli 32" eli 34" voi muutoskatsastaa.
Onkos tää ollu aina näin???
eikös 40:nen ole rinnakkaismalli jossa voi soveltaa samaa rengaskokoa vai johtuuko tää levyjarruista?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Varmaan tyhmä kysymys, mutta mitä tuo liite kertoo inssille? Mulle se ei oikeen aukee..
Edittiä: voisko tähän samaan saada kommentteja vanteiden leveydestä ja offseteista esim 33-12.5-15 renkaille.
Mutta jos aikaisemmassa viestissä sanotaan näin: "Molempiin malleihin 12.50" leveä kumi on liian leveä muutoskatsastettavaksi ilman tätä paperia..."
Niin mitä apua on tietää että 40 ja 42 on samaa mallisarjaa. Jos mä oon tyhmä, mulle saa vääntää rautakangesta. Tarkoitus ois leimata omaan 42:seen 33-12.5-15 kumekset.
Paprusta löytyy rengas H78-15(B) mikä on leveämpi (222 mm) ja riittää näin ollen vertailurenkaaksi 12.50" leveelle.
7.00-16 on 198 mm leveä (STRO)
7.50-16 on 210 mm leveä (STRO)
33x12.50R15 on 318 mm leveä (STRO)
Ja leventäähän saa muutoskatsastuksella max. 102 mm eli 210 mm + 102 mm = 312 mm < 318 mm = hylätty. Mutta ton 222 mm leveen vertailurenkaan kanssa pelivaraakin jää 4 mm.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-MaTTi- kirjoitti:Ja leventäähän saa muutoskatsastuksella max. 102 mm eli 210 mm + 102 mm = 312 mm < 318 mm = hylätty. Mutta ton 222 mm leveen vertailurenkaan kanssa pelivaraakin jää 4 mm.
Moro, itselläni juurikin tämä sama oaje selvityksessä tällä hetkellä ja tuo vertailukokolinkki ei aukea, tai 404 erroria. Voisko joku linkittää sen uudelleen tai laittaa miulle s:postiin karhu.aritapani@gmail.com.
Kiitoksia etukäteen.
Jos metsään haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt.
Spaddu kirjoitti:Moro, itselläni juurikin tämä sama oaje selvityksessä tällä hetkellä ja tuo vertailukokolinkki ei aukea, tai 404 erroria. Voisko joku linkittää sen uudelleen tai laittaa miulle s:postiin karhu.aritapani@gmail.com.
Kiitoksia etukäteen.
Vastasin sun kysymykseen toisessa topicissa. Käyppä kattomassa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Spaddu kirjoitti:Moro, itselläni juurikin tämä sama oaje selvityksessä tällä hetkellä ja tuo vertailukokolinkki ei aukea, tai 404 erroria. Voisko joku linkittää sen uudelleen tai laittaa miulle s:postiin karhu.aritapani@gmail.com.
Kiitoksia etukäteen.
Vastasin sun kysymykseen toisessa topicissa. Käyppä kattomassa.
Joo, tuollahan tuo nökötti. Luulin että ei oo kyseinen paperi, kun tuolta noita linkkejä naputtelin auki mitä muut käyttäjät joskus aikoinaan linkitelleet ja eivät tietenkää 5 vuoden jälkeen löydy. Minä kiitän.
Jos metsään haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt.
Mistä löytyy tuo lappu ja mikä on nykypäivänä BJ-40 suurin rengaskokoko jonka saa leimalle? korkeus, leveys ja millä vanteella? Leima edessä ja harkitaan taas otetaanko lappuun jotain isompia renkaita.