Ja sitten vielä taas tuosta vaihdelaatikosta, vaikka olen jo omasta mielestä oppinut aika hyvin sitä käyttämään


Valvoja: Käyttäjä
jos kitkaperässä kaikki ok niin ei pitäis mitään ääntä kuulua,tommosesta viasta en vielä ole ikinä kuullut mutta kertahan se on sitten ensimmäinenkin!.werzu kirjoitti:Olempa kuullut lonksahduksia autosta jossa on kitkalukko taka-akselissa.Puree kiinni ja paukahtaa kun päästää irti.Ei tehnyt jokakerta.
Terveisin:Werzu
noi nissanin kitkaperät (patrollissa)on vähän "vitsi" niissä ne kitkalevyt on samaa kokoluokaa kun pappatunturin kytkinlevyt.werzu kirjoitti:Ääni tuli siit kun levyt puri juukelin tiukkaan kiinni ja paukahtaen päästi irti.Auto oli tosin Nissan urvan king.Samma idea kuitenkin nois kitkaperissä on eli merkkin ei pitäisi vaikuttaa.Auto oli noin 100000km ajettu ja Nissan huollossa aina huollettu elin ei luulis niiden ainakaan väärää öljyä laittaneen.Jos laittaa tavan peräöljyä niin Hiasetkin on joskus pitänyt ääntä.Perää ei koskaan purettu sinäaikana kún oli meil töissä.Sillon kun paukahti niin oikein tunti kuinka autohuojahti.
Terveisin:Werzu
Nyt meni vähän yli hilseen, miten jarrunesteiden vaihto voi vaikuttaaJAWA kirjoitti:Itsellä HJn hankittua ihmettelin jäykähköä vaihdelaatikkoa vaikka synteettiset öljyt sisällä. Oireet hävisivät jarrunesteenvaihdolla ja kunnollisella ilmauksella. Kahdesti normaali ilmaus ja yhä oikutteli. Viimein ilmasin alakautta paineella jarrunesteen läpi työntäen: ei ilmaa ja keppi liikkuu mallikkaasti.