BJ40 takapään kierrejousitus.
Valvoja: Käyttäjä
BJ40 takapään kierrejousitus.
Nyt on sitten viritelty tohon omaan BJ:hin taaksekkin kierrejousitus.
http://personal.inet.fi/cool/4x4/takakierre.html
http://personal.inet.fi/cool/4x4/takakierre.html
heti kun ehtii
Kyllä niitä aktiooni kuvia yritetään ottaa jahka ehtiin sinne metsään ajeleen ,kun tuo TYÖ prkl haittaa harrastusta.
Ja minkälaisia vinkkejä lähinnä tarvitaan ?
Ja minkälaisia vinkkejä lähinnä tarvitaan ?
kyllä
Kyllä on kierteet ollu edessä jo lähes vuoden ja ne on jopa mainittuna otteessa ! (Etuakselille hyväksytty Toyota LJ-70 Mallin kierrejouset ja tukivarret kiinnikkeineen).
Re: kyllä
Niissä LJ:n varsissako riittää akselipainot Berttaan? Oon vissiin sitten saanu väärää informaatiota ettei muka riittäisi.Anonymous kirjoitti:Kyllä on kierteet ollu edessä jo lähes vuoden ja ne on jopa mainittuna otteessa ! (Etuakselille hyväksytty Toyota LJ-70 Mallin kierrejouset ja tukivarret kiinnikkeineen).
Mitään lupiahan et vissiin kysellyt vaan rakentamisen jälkeen muutoskatsastukseen?
Miten paljon vaikutti ajoon se etupään muutos?
- jm
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Onks sulla parempia kuvia tarjolla? Näyttäs olevan jouset rungon sisälläpuolella vai onko osaksi jopa leikattu rungon sisään? Mahtuisiko hj-61 lukkovivusto tolla sun toteutuksella. Itsekkin ajattelin vetästä takaloosterin lattian rällällä pois että olis helpompi operoida ja sitten laittas vaan alumiinilevyn tilalle.Koppaa kun ei voi viitis irrottaa kun olis liian iso työ parsia se takas kasaan=mätä. Mitkä kierrejouset tossa on ja riittääkö kantavuus jos lyö viikon safarivarustuksen kyytiin?
BHLJ-40
LJ:N takavarsissa riittää painot BJ tojoon ,ja lupia ei tarvi nykyään enää hakea,etupää kun katsastettiin niin kaveri joka hitsas ne kiinnikkeet ja teki siitä Todistuksen (luokkahitsari),ja sen jälkeen kävin Toyotalla ja siellä ne teki taas lapun jossa ilmenee että osat on toyota LJ-70 mallista. Ja takajouset on kokonaan rungon sisäpuolella,siitä kantavuudesta en vielä tiedä "täys"Pakkaus"päällä kun ei ole ehtiny testaileen vielä pahemmin.mutta samoilla jousilla se on tehty kuin etupää ja kyllä se on ainakin vielä pysyny ryhdissään
(HJ:n kone painona).
(HJ:n kone painona).
BHLJ-40
Niin ja vielä kyllä se Lukkovivusto mahtuu ainakin BJ:n akseleilla
siellä oleskemaan mainiosti.
siellä oleskemaan mainiosti.
muutamia fotoja jousien toiminnasta
tälläsiä kuvia sain näppäiltyä tallin pihalta näkee niistä pikkasen jousituksen toimintaa
http://personal.inet.fi/cool/4x4/jousitus.html
http://personal.inet.fi/cool/4x4/jousitus.html
Itse asiassa LJ-70:n etutukivarsillakin riittää akselimassa 40/42:n nokalle, taisi olla aika tasan 1300 kg valmistajan sallima määrä, joka siis selviää tyyppitiedoista. Eli vaikka LJn otteessa oleva akselimassa onkin pienempi kuin BJ:ssä, voi tuota tyyppitietojen akselimassaa käyttää, onhan se valmistajan ja/tai maahantuojan aikoinaan määrittämä. Otteessa oleva massa on vain se auton likimain todellinen (punnittu) akselimassa.
Tällaista tuli jossain vaiheessa konttorilla ihmeteltyä.
Tällaista tuli jossain vaiheessa konttorilla ihmeteltyä.
kierrejousi bj
nyt on koeajo metsässä suoritettu ja ihan kohtalaiseltahan tuo tuntuu vaikuttavan.
http://personal.inet.fi/cool/4x4/testikuva/bj3.jpg
http://personal.inet.fi/cool/4x4/testikuva/bj3.jpg