Rungon ehostus?
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Rungon ehostus?
Onko rungon vaihto ylivoimanen byrokraattinen homma? Vai uusisko suosista vain pehmenneen takapään rungosta? Potilas on -88 HooJii.
Re: Rungon ehostus?
uusi se runko takaa. Pääset paljon helpommalla. Runko on nimen omaan se jossa on paperit. Hae sopivaa RHS putkea pätkä sa tee siitä uusi takarunko. Niin ne muutkin on tehneet. Ja todennäköisesti siinä uudessa rungossa ois just tuo sama ruostevika
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Re: Rungon ehostus?
Ostin korjatun rungon. Takosa tehty jo valmiiksi putkipalkista. Helepompihan se olis vaihtaa pelkkä takapää.
Re: Rungon ehostus?
Ostat vaan valmiiksi taakse riipukkeisiin uudet puslat niin vaihtuu nekin samalla. Muutenhan takaakseli saakin olla korjaukse ajan paikallaan. Helppo homma. Päivässä tehty ajokuntoon.
Re: Rungon ehostus?
Höpöhöpö, jos se toinen runko on ehyt niin ei muuta ku leikaten ja liimaten se vanha runkonumero siihen uuteen, loput romut niskaan ja kovaa ajoa.
HJ 61 -88
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Re: Rungon ehostus?
Juu. Tämä uusi runko on jo korjattu.
Re: Rungon ehostus?
Ei oo. Selvyyden vuoks hyvä olis jos kävisit näyttään autoo konttorilla ja kerrot et oot vaihtamassa rungon. Ottaavat ehkä parit kuvat ja muistiinpanot.Iisiraireri kirjoitti:Onko rungon vaihto ylivoimanen byrokraattinen homma? Vai uusisko suosista vain pehmenneen takapään rungosta? Potilas on -88 HooJii.
Sit vaihdat rungon toiseen, vedät sen runkonumeron yli silleen et se on kuitenki luettavissa ja viereen alkuperäinen numero. Sit muutoskatsastukseen, täyttelet osaluettelon ja sillä selvä. Varmentavat sun lyömän runkonumeron. Ostokuittia tms. alkuperää kysellään. Prosentteja tulee ulkomuistista 28%.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: Rungon ehostus?
-MaTTi- kirjoitti:Ei oo. Selvyyden vuoks hyvä olis jos kävisit näyttään autoo konttorilla ja kerrot et oot vaihtamassa rungon. Ottaavat ehkä parit kuvat ja muistiinpanot.Iisiraireri kirjoitti:Onko rungon vaihto ylivoimanen byrokraattinen homma? Vai uusisko suosista vain pehmenneen takapään rungosta? Potilas on -88 HooJii.
Sit vaihdat rungon toiseen, vedät sen runkonumeron yli silleen et se on kuitenki luettavissa ja viereen alkuperäinen numero. Sit muutoskatsastukseen, täyttelet osaluettelon ja sillä selvä. Varmentavat sun lyömän runkonumeron. Ostokuittia tms. alkuperää kysellään. Prosentteja tulee ulkomuistista 28%.
Ihan mielenkiinnosta.. Mitä jos vaan leikkaa vanhasta rungosta pätkän missä on runkonumero ja hitsaa sen uuteen? Vai oliko tässä jonkun muun rungon vaihtamisesta kyse?
Re: Rungon ehostus?
Tämähän on se valitettavan yleinen konsti, ja laiton. Prosentteja ei tule rekisteriotteeseen.kenni_ kirjoitti:-MaTTi- kirjoitti:Ei oo. Selvyyden vuoks hyvä olis jos kävisit näyttään autoo konttorilla ja kerrot et oot vaihtamassa rungon. Ottaavat ehkä parit kuvat ja muistiinpanot.Iisiraireri kirjoitti:Onko rungon vaihto ylivoimanen byrokraattinen homma? Vai uusisko suosista vain pehmenneen takapään rungosta? Potilas on -88 HooJii.
Sit vaihdat rungon toiseen, vedät sen runkonumeron yli silleen et se on kuitenki luettavissa ja viereen alkuperäinen numero. Sit muutoskatsastukseen, täyttelet osaluettelon ja sillä selvä. Varmentavat sun lyömän runkonumeron. Ostokuittia tms. alkuperää kysellään. Prosentteja tulee ulkomuistista 28%.
Ihan mielenkiinnosta.. Mitä jos vaan leikkaa vanhasta rungosta pätkän missä on runkonumero ja hitsaa sen uuteen? Vai oliko tässä jonkun muun rungon vaihtamisesta kyse?
Jos jossain vuosikatsastuksessa huomataan että runko on pätkästy ja hitsattu toisen rungon pätkä niin sanktiothan siitä tulee. Toi matin neuvoma on se oikea tapa. Jopa itse olen yhden rungon käyttäny tällätavalla konttorilla.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Re: Rungon ehostus?
No niin no, liekkö tullut vielä yhtään sanktiota vastaan jos näistä mädistä rungoista on puolesta välin pätkästy poikki ja tehty uudesta lootusta kokonaan uusiksi tahi tinattu vanha numero ehjään runkoon? Onhan se korkeammas käres päätetty että runkonumeroita ei saa vaihtaa ilman muutoskatsastusta mutta onko sillä hirveästi käytännön merkitystä jos peräpään tekee metritavarasta uuden vai ehjään runkoon leikkaa ja hitsaa 20x20cm palasen vanhasta jossa on runkonumero? Säästää konttorin aikaa ja omaa aikaa, ei prosentteja otteeseen ja kaikki voittaa!
HJ 61 -88
Re: Rungon ehostus?
Lelumiini kirjoitti:No niin no, liekkö tullut vielä yhtään sanktiota vastaan jos näistä mädistä rungoista on puolesta välin pätkästy poikki ja tehty uudesta lootusta kokonaan uusiksi tahi tinattu vanha numero ehjään runkoon? Onhan se korkeammas käres päätetty että runkonumeroita ei saa vaihtaa ilman muutoskatsastusta mutta onko sillä hirveästi käytännön merkitystä jos peräpään tekee metritavarasta uuden vai ehjään runkoon leikkaa ja hitsaa 20x20cm palasen vanhasta jossa on runkonumero? Säästää konttorin aikaa ja omaa aikaa, ei prosentteja otteeseen ja kaikki voittaa!
Niinpä, mutta täällä ei voi neuvoa tekemään kyseisellä tavalla.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------