J120 Suutinvika iski
Valvoja: Käyttäjä
Auto kävi 300tkm huollossa merkkiliikkeessä. Pyysin samalla katsomaan suutinten korjausarvot ja kuten pelkäsinkin, alkaa suuttimet olla vaihtokunnossa..
Suuttimien korjausarvot:
Syl 1 -0,5
Syl 2 -3,3
Syl 3 +5
Syl 4 -1,8
Sain samalla myös korjausarvion suutinten vaihdolle.
Työtä ~3.5h
Varaosat ~1300€
Näiden lisäksi myös "paineputket" pitäisi vaihtaa ~700€.
Tämä suuttimien hinnan päälle tuleva paineputket jäi askarruttamaan, onko ne todella vaihdettava kun suuttimet vaihdetaan?
Lisäksi mietin pitääkö suuttimet koodata kun ne vaihdetaan?
Olisikohan järkevää teettää remontti jossain muualla kuin merkkiliikkeessä? Esim:
http://www.hiomoisokangas.fi/www/index. ... eselosasto
Suuttimien korjausarvot:
Syl 1 -0,5
Syl 2 -3,3
Syl 3 +5
Syl 4 -1,8
Sain samalla myös korjausarvion suutinten vaihdolle.
Työtä ~3.5h
Varaosat ~1300€
Näiden lisäksi myös "paineputket" pitäisi vaihtaa ~700€.
Tämä suuttimien hinnan päälle tuleva paineputket jäi askarruttamaan, onko ne todella vaihdettava kun suuttimet vaihdetaan?
Lisäksi mietin pitääkö suuttimet koodata kun ne vaihdetaan?
Olisikohan järkevää teettää remontti jossain muualla kuin merkkiliikkeessä? Esim:
http://www.hiomoisokangas.fi/www/index. ... eselosasto
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Jep, niistähän on puhuttu tässä ketjussa myös aiemmin:PETEBJ75 kirjoitti:Korjausarvot?
kenni_ kirjoitti:Taitaa olla suositus lähellä nollaa. Omat oli ihan vituillaan jo kun arvo oli jotain 5.ottok kirjoitti:Ootteko seurailleet omatoimisesti suuttimien kuntoa?
Viime huollossa merkkiliikkessä todettiin kahden suuttimen olevan vaihtorajalla ja suositeltiin varautumaan vaihtoon.
Tilasin techstreamin+kaapelin, että voi seurailla korjausarvojen kehitystä. On ollut vaan jo 2 kk tulossa kiinasta...
Onko jollakin hajua, minkälaisilla arvoilla viimeistään kannattaa vaihtoon ryhtyä?
Kiitos,
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Tilasin ite suuttimet osasuoralta, sieltä saa denson alkuperäsiä suuttimia jonkin verran halvemmalla. En tiedä asentaako ne niitä.peLoGo? kirjoitti:
Sain samalla myös korjausarvion suutinten vaihdolle.
Työtä ~3.5h
Varaosat ~1300€
Näiden lisäksi myös "paineputket" pitäisi vaihtaa ~700€.
Tämä suuttimien hinnan päälle tuleva paineputket jäi askarruttamaan, onko ne todella vaihdettava kun suuttimet vaihdetaan?
Lisäksi mietin pitääkö suuttimet koodata kun ne vaihdetaan?
Olisikohan järkevää teettää remontti jossain muualla kuin merkkiliikkeessä? Esim:
http://www.hiomoisokangas.fi/www/index. ... eselosasto
Noi putket kai vaihdetaan sen takia ettei jää vuotaan kun otetaan auki. Perustelevat sitä common railin korkeella ruiskutuspaineella tai jotain... todellisuutta en tiedä.
Mitä sillä suutinten vaihdolla saavutettais? Siihen asti kun auto osaa itse kompensoida suutinten kulumisen, onko väliä jos siellä joku näyttää +5?peLoGo? kirjoitti:alkaa suuttimet olla vaihtokunnossa..
Suuttimien korjausarvot:
Syl 1 -0,5
Syl 2 -3,3
Syl 3 +5
Syl 4 -1,8
Uskaltaiskohan vilkasta missä kunnossa on kohta puol miljoonaa ajetun Versokorollan suuttimet?

Onneks FJ:ssä on bensakone, aika paljon yksinkertasempi kuin nykydieseli, ei EGRääkään.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
No sillä olis pystyny välttään yli 8 tonnin koneremontin jos olis vaihtanu ajoissa...-MaTTi- kirjoitti:Mitä sillä suutinten vaihdolla saavutettais? Siihen asti kun auto osaa itse kompensoida suutinten kulumisen, onko väliä jos siellä joku näyttää +5?peLoGo? kirjoitti:
Mutta onneks tän ketjun myötä ihmiset tiedostaa nyt kyseisen ongelman paremmin ja osaa ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin ajoissa.
Kirjottaako kenni tonne ukk osioon tietopaketin tästä problematiikasta. Sieltä se löytys sukkelaa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Mistä MaTTi hommasit Techstreamin? Kiinasta tuli aikoinaan kaapeli ja ohjelma, mutta ohjelmaa en saanut koskaan toimimaan omalla koneella..-MaTTi- kirjoitti:Mitä sillä suutinten vaihdolla saavutettais? Siihen asti kun auto osaa itse kompensoida suutinten kulumisen, onko väliä jos siellä joku näyttää +5?peLoGo? kirjoitti:alkaa suuttimet olla vaihtokunnossa..
Suuttimien korjausarvot:
Syl 1 -0,5
Syl 2 -3,3
Syl 3 +5
Syl 4 -1,8
Uskaltaiskohan vilkasta missä kunnossa on kohta puol miljoonaa ajetun Versokorollan suuttimet?Kun nyt olis tuo Techstreamikin läppärissä.
Onneks FJ:ssä on bensakone, aika paljon yksinkertasempi kuin nykydieseli, ei EGRääkään.
Kiinasta se tämäkin tuli: http://www.uobd2.net/wholesale/mini-vci ... -2442.htmlottok kirjoitti: Mistä MaTTi hommasit Techstreamin? Kiinasta tuli aikoinaan kaapeli ja ohjelma, mutta ohjelmaa en saanut koskaan toimimaan omalla koneella..
Jos sulla on jo tollanen kaapeli, saat ton mukana tulleen levyn lainaan jos haluut, niin voit kokeilla josko pelais. Ei oo tunnuksia eikä mitään. Tolle kaapelillehan on oma ajurinsa, kai sen huomasit asentaa?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Juurikin tätä 8 tonnin koneremonttia haluttaisiin välttää.kenni_ kirjoitti:No sillä olis pystyny välttään yli 8 tonnin koneremontin jos olis vaihtanu ajoissa...-MaTTi- kirjoitti: Mitä sillä suutinten vaihdolla saavutettais? Siihen asti kun auto osaa itse kompensoida suutinten kulumisen, onko väliä jos siellä joku näyttää +5?
Mutta onneks tän ketjun myötä ihmiset tiedostaa nyt kyseisen ongelman paremmin ja osaa ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin ajoissa.
Lisäksi auto tuntuu hieman janoiselta ja välillä tyhjäkäynti ikäänkuin "empii". Olen epäillyt tämän johtuvan suuttimista. Päästöarvot olivat kyllä juuri leimalla hyvät..
Oliko ihmisillä mielipidettä kannattaako nuo "paineputket" todella vaihtaa? Ne tuntuvat ainakin merkkarilla sikahintaisilta.
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Ite just selailin toyotan laskua enkä sieltä löytänyt että meille olis niitä vaihdettu. Eikä ainakaan vielä ole alkanu vuotaan. *kop kop*peLoGo? kirjoitti: Juurikin tätä 8 tonnin koneremonttia haluttaisiin välttää.
Lisäksi auto tuntuu hieman janoiselta ja välillä tyhjäkäynti ikäänkuin "empii". Olen epäillyt tämän johtuvan suuttimista. Päästöarvot olivat kyllä juuri leimalla hyvät..
Oliko ihmisillä mielipidettä kannattaako nuo "paineputket" todella vaihtaa? Ne tuntuvat ainakin merkkarilla sikahintaisilta.

Paljonko oli savuarvo päästötestissä? Meillä oli huomattavan korkea just ennen tota laukeemista. Muistaakseni olisko saanu olla 2,5 ja oli 2,1. Rempan jälkeen tippu 0.2:een
Nyt löytyy UKK osiosta mitä meikäläinen tietää tästä ongelmasta. Sinne voi käydä täydenteleen jos on täydennettävää.

K-arvo leimalla oli 1,4. Eli siinäkin taitaa olla parantamisen varaakenni_ kirjoitti:Ite just selailin toyotan laskua enkä sieltä löytänyt että meille olis niitä vaihdettu. Eikä ainakaan vielä ole alkanu vuotaan. *kop kop*peLoGo? kirjoitti: Juurikin tätä 8 tonnin koneremonttia haluttaisiin välttää.
Lisäksi auto tuntuu hieman janoiselta ja välillä tyhjäkäynti ikäänkuin "empii". Olen epäillyt tämän johtuvan suuttimista. Päästöarvot olivat kyllä juuri leimalla hyvät..
Oliko ihmisillä mielipidettä kannattaako nuo "paineputket" todella vaihtaa? Ne tuntuvat ainakin merkkarilla sikahintaisilta.
Paljonko oli savuarvo päästötestissä? Meillä oli huomattavan korkea just ennen tota laukeemista. Muistaakseni olisko saanu olla 2,5 ja oli 2,1. Rempan jälkeen tippu 0.2:een
Nyt löytyy UKK osiosta mitä meikäläinen tietää tästä ongelmasta. Sinne voi käydä täydenteleen jos on täydennettävää.

J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Tyyppihyväksynnän päästötestissä mitattu k-arvo, johon lisätty 0,5, löytyy vas. etusisäloksusta valmistajankilven vieressä olevasta tarrasta. Mahtoiks olla 1,jotain.peLoGo? kirjoitti: K-arvo leimalla oli 1,4. Eli siinäkin taitaa olla parantamisen varaa
Täällä tuosta tehtaan raja-arvosta ei välitetä vaan kone saa tupruttaa 3.0. 127 kW Euro4-koneet 1.5.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
No niin, nytpä on tsekattu ja opittu taas uuttakin siinä samalla.-MaTTi- kirjoitti:Siihen asti kun auto osaa itse kompensoida suutinten kulumisen, onko väliä jos siellä joku näyttää +5?
Uskaltaiskohan vilkasta missä kunnossa on kohta puol miljoonaa ajetun Versokorollan suuttimet?Kun nyt olis tuo Techstreamikin läppärissä.

Techstreamilla saa suuttimia kytkettyä vuorotellen pois pelistä, samalla huomasin että suuttimen korjaus on välillä -4.996 ->5.004 mm3 eli jos arvo on ton skaalan ulkopuolella niin suutin on moro. Eli pelogon huoli ei ole ollenkaan aiheeton, päinvastoin, se 3. pytyn suutin pitäisi vaihtaa asap. Yli vitosen korjausarvoa kun ei näemmä voi olla eli se on tapissaan nyt.
Pitäispä kokeilla mitä Forten diesellitku vaikuttais tilanteeseen. Tuo plussallaolohan viittais että ainetta pitää syystä tai toisesta ruutata enemmän.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)