Neuvoja kaivataan -> Bj42 röpöttää
Valvoja: Käyttäjä
Neuvoja kaivataan -> Bj42 röpöttää
Alkaa käymään ideat vähiin. Auto on siis bj42 -81 3b- moottorilla.Kiihdyttäessä ja vedättäessä nykii ja röpeltää. Välillä ei meinaa mitenkään saada vauhtia yli kuuteenkymppiin ja yli kahdeksaankymppiin ei sitten millään. Pienikin mäki niin röpötys pahenee ja vauhti hiipuu. Välillä vaihtelee että kulkee paremmin ja välillä ei taas ollenkaan. En ole mitään yhteyttä huomannut tälle vaihtelulle esim. kylmänä tai kuumana ei eroa. Listataanpa sitten hiukan mitä on jo koitettu:
-Polttoainesuodatin vaihdettu
-polttoaine letkut tankilta saakka uusittu sekä tankki tyhjennetty. Puhallettu paineilmalla puhtaaksi.
-tankin huohotussysteemi tarkistettu, toimii
-tankissa pysyy alipaine koska suhahtaa kun avaa korkin.
- kokeiltu vielä pullosta suoraan syöttöpumpulle ainetta
-vaihdettu siirtopumppu toiseen sekä uusi käsipumppu mallia bosch
-venttiilit säädetty
-suuttimet vaihdettu toimivasta 2h moottorista
-syöttopumpun kalvo vaihdettu
-ilmansuodatin tarkistettu sekä kokeiltu vapaastivirtaavalla suodattimella
-ilmavuodot tutkittu starttipilotilla, ei vuotoja missään
- ehkä jotain vielä jos en kaikkea muistanu
Lähtee hienosti käymään kylmänä ja kuumana ja kestää tyhjiltään kierroksia hyvin. Mitenkäs se oireilee jos tuo syöttöpumppu on leviämässä? Eniten tuossa vielä häiritsee tuo vaihtelevuus, välillä hiukan parempi ja välillä huonompi.
Kiitoksia jo etukäteen vastaajille!
-Polttoainesuodatin vaihdettu
-polttoaine letkut tankilta saakka uusittu sekä tankki tyhjennetty. Puhallettu paineilmalla puhtaaksi.
-tankin huohotussysteemi tarkistettu, toimii
-tankissa pysyy alipaine koska suhahtaa kun avaa korkin.
- kokeiltu vielä pullosta suoraan syöttöpumpulle ainetta
-vaihdettu siirtopumppu toiseen sekä uusi käsipumppu mallia bosch
-venttiilit säädetty
-suuttimet vaihdettu toimivasta 2h moottorista
-syöttopumpun kalvo vaihdettu
-ilmansuodatin tarkistettu sekä kokeiltu vapaastivirtaavalla suodattimella
-ilmavuodot tutkittu starttipilotilla, ei vuotoja missään
- ehkä jotain vielä jos en kaikkea muistanu
Lähtee hienosti käymään kylmänä ja kuumana ja kestää tyhjiltään kierroksia hyvin. Mitenkäs se oireilee jos tuo syöttöpumppu on leviämässä? Eniten tuossa vielä häiritsee tuo vaihtelevuus, välillä hiukan parempi ja välillä huonompi.
Kiitoksia jo etukäteen vastaajille!
Kuparitiivisteet laitettu 2h motissa olleista suuttimista ns. Paripariin eli joka suuttimessa on samat tiivisteet ku aina ollukki. Vähän hankalasti nyt selitetty mutta idea varmaankin selvisi. Ja paineita en ole sen tarkemmin mitannu mutta mitään ei vuoda mistään ja auto toimii yhtä huonosti kuin alkuperäisilläkin suuttimilla.
Ne rengastiivisteet ovat kertakäyttötavaraa.Toisinsanoen sellaiset litistyvät.
Ja uusienkin kanssa on se ongelma,että jos ei osu 100% kohdalleen niin litistyy epäsymmetrisesti.
Tiiveys voidaan todeta vain mittarilla.
Itselläni meni neljän suuttimen takaisin asennukseen yli 20kpl tiivisteitä ennenkuin onnistui.
Pienellä tipalla vaseliinia tiivisteen saa pysymään kohdallaan...(jos saa).
Eli vähän karrikoiden: jos laitat kansiremontin jälkeen vanhan kansipahvin takaisin saataa kone vähän röpöttää...
No voihan se röpötys johtua jostain muustakin syystä
Ja uusienkin kanssa on se ongelma,että jos ei osu 100% kohdalleen niin litistyy epäsymmetrisesti.
Tiiveys voidaan todeta vain mittarilla.
Itselläni meni neljän suuttimen takaisin asennukseen yli 20kpl tiivisteitä ennenkuin onnistui.
Pienellä tipalla vaseliinia tiivisteen saa pysymään kohdallaan...(jos saa).
Eli vähän karrikoiden: jos laitat kansiremontin jälkeen vanhan kansipahvin takaisin saataa kone vähän röpöttää...
No voihan se röpötys johtua jostain muustakin syystä

0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Eipä hyödytä kyseisissä tiivisteissä.Hoosuu kirjoitti:Vanhat kuparitiivisteet tulee uudenveroisiksi, kun kuumentaa ne kaasuvalkeella punaisiksi ja tiputtaa vesiastiaan, eli kupari löijääntyy, eli pehmenee!
Suuttimen päähän tulevassa kupari tiivarissa on tietty muoto joka tiivistää, kun se muoto menee kasaan niin ei se löijaaminen sitä miksikään muuta. Säästöä väärässsä paikasssa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Käykö kaikilla pytyillä tyhjä käyntiä?
Ja se tärkeä kysymys, miten tai milloin vika tuli? Jonku remontin jälkee vai onks se ollu tollanen koko ajan?
Pumppu voi olla kans tyylii 180 astetta pielessä Jos vika tullu vaikka koneremontin jälkee.
Mä epäilisin jo melkei kannen tiiviste vauriota, jos palanu pyttyjen välistä ja kirnuu ilmaa pytystä toisee nii ei oo vetoja ja röpeltää varmasti. Silloin ku se tuuril palaa pyttyjen välistä nii mitää keittämis oireita ei tule eikä vedet ja öljyt mee sekasin.
Ihan perus puristuspaine mittareita saa vaikka motonetistä tai paikallisesta varaosaliikkeestä, alle 50€ selvii varmasti. Ruuvataa joko suuttimen tai sytytystulpan kohalle ja sit starttaamaa kaasupohjassa, 3-6 kierrosta ku pyöräyttää nii hyvä. Ja kone pitää laittaa sitte sellasee kuntoo ettei käymää lähe, eli sammutin päälle tai bensas sytkältä piuha irti.
Ja se tärkeä kysymys, miten tai milloin vika tuli? Jonku remontin jälkee vai onks se ollu tollanen koko ajan?
Pumppu voi olla kans tyylii 180 astetta pielessä Jos vika tullu vaikka koneremontin jälkee.
Mä epäilisin jo melkei kannen tiiviste vauriota, jos palanu pyttyjen välistä ja kirnuu ilmaa pytystä toisee nii ei oo vetoja ja röpeltää varmasti. Silloin ku se tuuril palaa pyttyjen välistä nii mitää keittämis oireita ei tule eikä vedet ja öljyt mee sekasin.
Ihan perus puristuspaine mittareita saa vaikka motonetistä tai paikallisesta varaosaliikkeestä, alle 50€ selvii varmasti. Ruuvataa joko suuttimen tai sytytystulpan kohalle ja sit starttaamaa kaasupohjassa, 3-6 kierrosta ku pyöräyttää nii hyvä. Ja kone pitää laittaa sitte sellasee kuntoo ettei käymää lähe, eli sammutin päälle tai bensas sytkältä piuha irti.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Niin tosiaan vika alko kesken ajon, luulin ensin että löpö ( ei noista mittareista aina tiedä) loppu ku alko pirusti pätkimään ihan yhtäkkiä. Tyhjäkäyntiä käy todella hienosti ja tasaisesti ja tyhjänä kestää kierroksia hyvin. Ja lähtee tosiaaan käymään aina ku palmun alta. Tota kannentiivistettä olen kans hiukan miettiny että voisko se olla menny ku hiukan vettä jonnekki katoaa, ei tosiaan litratolkulla mutta aika usein joutuu lisäämään. Syyläri on just korjattu muutama kk sitten ku vuosi hiukan yläreunasta. Voiko se kansi tuommosta kuitenkaan sitten aiheuttaa ku se toimivuus tosiaan vaihtelee. Luulis että jos olis se niin se vaan huononis koko ajan pikkuhiljaa..? Tänään kävin dieselhuollossa eikä ne osannu oikein sanoo sielläkään mitään. Mitenkäs jos tuommosta kansiremonttia alkaa tekemään niin kannattaako sieltä jotain muuta uusia samalla kuin pelkkä kannentiiviste ja mitenkäs sen saa katottua ettei se kansi ole vetäny itteänsä mutkalle? Marmoritiskillä sano tiivisteelle hintaa jotain n.150€ taannoin kun tossa kyselin, mietiskelin vain että kuinka paljon taas kannattaa rahaa syytää tohon koneeseen ku olis yks 2h kone minkä vois tonne pellin alle pudottaa.
Eipä sinne mitää muuta ole pakko vaihtaa ku kannentiiviste. Pakosarjan tiivisteet tietty kans mut neki voi kasata liimalla tai tahnalla ja imupuolen voi laittaa vanhan tiivisteen liimalla nii hyvin menee. Tosin paremman tuloksen saa ku ostaa suosiolla uudet. Tollai rautakansi ei kieroks mene ku ajamalla se todella kuumaks useita kertoja, pitkät alumiini kannet on asia eriksee, joku varmasti suora rauta (esim. Julmetun iso työntömitta ja maksaa homona) ja rakotulkki nii sillä saa katottua. Metrin metallinen viivoitin käy kans, selkä eellä kulmasta kulmaa ja rakotulkista sopivan ohuella liuskalla kattoo meneeks viivottimen alle jostai ja jostai kohin ei... Kannen oikasu koneistamolla maksaa 20-50€ riippuu paikasta ja tuleeks kuitilla. Tietty jos sen aukasee nii voihan ne venttiilit läpätä samalla ja ohjurin kumit vaihtaa, aina parempi mitä tarkemmin tekee.
Suosittelen kyl mittaa ne puristukset, suuttimet irti ja mittaamaa, pitäs aika tasasia lukuja olla, joku 0,5bar voi olla heittoa.
Yks mitä kokeile nii suutin putkia sormilla ku kone käy, ota putkesta vaa kiinni ja jos tuntuu sellasta sykkivää tykytystä nii se kielii suutin viasta, jos ne kaikki tuntuu samoilta nii ok, jos joku hakkaa rajusti näpeille nii sillo vikaa voi lähtee siitä hakee, mut perkele, sähä olit jo suuttimet vaihtanu...
Suosittelen kyl mittaa ne puristukset, suuttimet irti ja mittaamaa, pitäs aika tasasia lukuja olla, joku 0,5bar voi olla heittoa.
Yks mitä kokeile nii suutin putkia sormilla ku kone käy, ota putkesta vaa kiinni ja jos tuntuu sellasta sykkivää tykytystä nii se kielii suutin viasta, jos ne kaikki tuntuu samoilta nii ok, jos joku hakkaa rajusti näpeille nii sillo vikaa voi lähtee siitä hakee, mut perkele, sähä olit jo suuttimet vaihtanu...
Viimeksi muokannut burton, Ti Heinä 01, 2014 9:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Ja palanu kannentiiviste voi kestää yllättävän pitkää. Mä ajoin golffilla useamman päivän vaikka pahvi oli palanu, paisarin korkki raollaa ettei letkut räjähdä ku vedet ja öljyt ei menny sekasin, mut vettä piti lisää aina 20km ajon jälkee pari litraa 
Epäilen kannen tiiviste vikaa, tai syöttöpumppu. Mut kerta sulnon 2h kattila menos jossai vaihees sinne nii tempase kansi irti ja kato mitä syöny? Jos vikaa ei näy ni aloita sit 2h koneen vaihto, jos vika löyty nii osia tilaamaa ja kansi kii takas. Se on onneks helppo homma tehä ku jakopäästä ei tartte välittää mitää, kansi vaa momenttii ja osat samoille paikoille missä olivat.

Epäilen kannen tiiviste vikaa, tai syöttöpumppu. Mut kerta sulnon 2h kattila menos jossai vaihees sinne nii tempase kansi irti ja kato mitä syöny? Jos vikaa ei näy ni aloita sit 2h koneen vaihto, jos vika löyty nii osia tilaamaa ja kansi kii takas. Se on onneks helppo homma tehä ku jakopäästä ei tartte välittää mitää, kansi vaa momenttii ja osat samoille paikoille missä olivat.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex