HJ61 1990 käyttisprojekti-tarinaa
Valvoja: Käyttäjä
Tuttu tilanne noiden tarvike lokarien kanssa... kuten aiemmin laitoin ei niistä saa kuin hyviä korjauspaloja sekä lampun kiinnitykset on vaan pyöreälamppuiseen pikkasen joutuu soveltamaan kiinnikkeitä nelivalo keulaan sekin aika paha rasti kun auto on jo maalauksessa ollut mulla auttoi kempin liima huomattavasti mutta maalaus on vielä tekemättä
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Juu ei oikein nelivalomaskin valokehys sopinut ja valojen rungon kiinnityspisteiden kierretaustoja puuttui yms. pientä mutta aikaviepää. Konehuoneessa on vielä paljon irtaallaan, sellaista mikä tulee lokarin sisäsyrjään kiinni, en ole vielä mallannut paikoilleen et miten sopii. No, vasaralla taputtelua ja muotoilua ja säätöä....puuh...
Hanttarin etupenkin alta löytyi joku elektroninen boksi, lieneekö sitten joku radioon liittyvä?
Hyväkuntoinen vinssirätti on nyt hankittu. Lisäksi Kärkölän mieheltä tuli vinssin kardaanin kannake vähän niinkuin varuiksi, yhden tein jo aiemmin originaalia mallina käyttäen. Syksyllä hankitut Mutikat kiepsauteltiin orkkis kromivanteille valmiiksi. Ähtäristä tulee Hi-Lift, sille pitäs ehkä paikka tehdä, vaikka käytän sitä enemmän talojen tunkkaamiseen kuin auton.
Etuikkunan sitä kumitiivistettä tai oikeammin siitä lähteviä kiskonpätkiä ihmeteltiin, se on vänkärin puolelta ihan ehjä mutta kaikissa vastaantulleissa yksilöissä kuskinpuolelta mätä. Voikohan tämä liittyä jotenkin siihen samaan ilmiöön että kuskinpuolella on aina sen ovenkahvan alla mätävaurio, mutta pelkääjän puolella on ehjä? Mikäköhän sen tekee, joku kastepiste?

Hanttarin etupenkin alta löytyi joku elektroninen boksi, lieneekö sitten joku radioon liittyvä?
Hyväkuntoinen vinssirätti on nyt hankittu. Lisäksi Kärkölän mieheltä tuli vinssin kardaanin kannake vähän niinkuin varuiksi, yhden tein jo aiemmin originaalia mallina käyttäen. Syksyllä hankitut Mutikat kiepsauteltiin orkkis kromivanteille valmiiksi. Ähtäristä tulee Hi-Lift, sille pitäs ehkä paikka tehdä, vaikka käytän sitä enemmän talojen tunkkaamiseen kuin auton.
Etuikkunan sitä kumitiivistettä tai oikeammin siitä lähteviä kiskonpätkiä ihmeteltiin, se on vänkärin puolelta ihan ehjä mutta kaikissa vastaantulleissa yksilöissä kuskinpuolelta mätä. Voikohan tämä liittyä jotenkin siihen samaan ilmiöön että kuskinpuolella on aina sen ovenkahvan alla mätävaurio, mutta pelkääjän puolella on ehjä? Mikäköhän sen tekee, joku kastepiste?
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
kepakko = oven sisällä oleva 67402-90A00 pystyrautavartiainen kirjoitti:Kepakoita?
http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/198 ... ass#67402F
#428
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Kepakot on mulla ehjät mutta tuossa kulmapalassa on 50mm pätkät joihin pitkä kepakko tulee yläpäästään kiinni. Kun pikkupätkää ei ole, on kepakko irrallaan ja ainakin ikkunan asentaminen hieman hankalaa.
Aamu alkoi tänään vesileikeillä, pesin isolla painepesurilla noita astinlautoja. Autoahan on siis tosiaan öljytty aika reippaalla kädellä ja myös astinlautojen alapinnassa oli 5mm kerros öljyn ja kotelosuojan sekoitusta. Astimien painosta putosi n. puolet pois putsauksen ansiosta. Korikiinnikkeissä on valitettavasti samaa vaivaa kuin auton peräosassa, paksun öljykerroksen alla on hyvin ohut metalliosa enää jäljellä. Hitsailin näitä hieman kasaan joutessani. Varsinaisista astinlaudoista on syöpynyt jonkin verran alumiinia päämmäisten kiinnikkeiden kohdilta. Onneksi tähän saa tehtyä helposti paremmatkin putket sivuille.
Öljyämisestä tuli kyllä maalaamossakin palautetta kun lämpimässä mm. ovien/luukkujenn sisältä alkoi puhtaisiin maalaustiloihin valua öljyä. Näihin osiin on vissiin kannulla kaadettu sitä ainetta sisälle suihkuttamisen sijaan. No, aika hyvin ne ovat sitten säilyneetkin, aine vaan suttaa ihan sairaasti.
Aamu alkoi tänään vesileikeillä, pesin isolla painepesurilla noita astinlautoja. Autoahan on siis tosiaan öljytty aika reippaalla kädellä ja myös astinlautojen alapinnassa oli 5mm kerros öljyn ja kotelosuojan sekoitusta. Astimien painosta putosi n. puolet pois putsauksen ansiosta. Korikiinnikkeissä on valitettavasti samaa vaivaa kuin auton peräosassa, paksun öljykerroksen alla on hyvin ohut metalliosa enää jäljellä. Hitsailin näitä hieman kasaan joutessani. Varsinaisista astinlaudoista on syöpynyt jonkin verran alumiinia päämmäisten kiinnikkeiden kohdilta. Onneksi tähän saa tehtyä helposti paremmatkin putket sivuille.
Öljyämisestä tuli kyllä maalaamossakin palautetta kun lämpimässä mm. ovien/luukkujenn sisältä alkoi puhtaisiin maalaustiloihin valua öljyä. Näihin osiin on vissiin kannulla kaadettu sitä ainetta sisälle suihkuttamisen sijaan. No, aika hyvin ne ovat sitten säilyneetkin, aine vaan suttaa ihan sairaasti.
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Auto otettu tänään taas liikennekäyttöön... Hitto kun en saa kuvia, ei ole yhtään toimivaa kameraa taloudessa, Xcover on gigantissa jne...
No, kuitenkin, omasta mielestä lokareiden kanssa tehdyt taiteilut eivät kestä kovin tarkkaa syynäystä, tarvikkeista puuttuu nelivalomaskin kehyksen sivukiinnikkeet kokonaan joten tämän suhteen hj60 pyöreelamppusen ja hj61 nelivalomallin lokarit eivät ole keskenään vaihtokelpoisia.
Jos nyt jollekin ei vielä ollut selvää ja varaosaliikkeen setä väittää toista.
Pitää varmaan joskus vielä saalistaa OEM-lokarit, ehkäpä amerikanmaalta saisi FJ62:n loksut järkevästi...
No, kuitenkin, omasta mielestä lokareiden kanssa tehdyt taiteilut eivät kestä kovin tarkkaa syynäystä, tarvikkeista puuttuu nelivalomaskin kehyksen sivukiinnikkeet kokonaan joten tämän suhteen hj60 pyöreelamppusen ja hj61 nelivalomallin lokarit eivät ole keskenään vaihtokelpoisia.
Jos nyt jollekin ei vielä ollut selvää ja varaosaliikkeen setä väittää toista.

Pitää varmaan joskus vielä saalistaa OEM-lokarit, ehkäpä amerikanmaalta saisi FJ62:n loksut järkevästi...
Joop, eihän ne tarvikeloksut ihan kohilleen sattunut, mutta onpahan nyt ehjää peltiä. Itte ratkaisin tuon sivukiinnityksen sillai, että rälläköin vanhasta lokasuojat sen pienen pellistä prässätyn korvakon johon se sivukiinnitys tulee ja kiinnitin sen tarvikelokasuojaan ihan vaan 4mm pultilla. Hitsatakin voi. Paikan merkkasin lampun ulkokehyksellä ja loppusäädön voi tehdä taivuttamalla. Ihan istuva ja pitävän tuntuinen kiinnitys siitä tuli, ainakin mun tarpeet täyttää, ei oo kuntenkaan näyttelyautosta kyse.
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Noniin, nyt olis sitten kiinnitelty kaikenlaisia osia paikalleen ja lisähommaa vielä vilkuista, astinlaudoista, vinssistä ja ties mistä. Motonetin simons-pörinäpönttö pitää maantiellä kovempaa ääntä kuin suora putkenpätkä joka loppuu kuskin kohdalle. Pitää miettiä vielä sitä hommaa. 33":set heitin alle vielä illan pimeydessä.


Viimeksi muokannut vartiainen, Ke Syys 03, 2014 7:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Väsäsin peilit paikalleen vilkkuineen ja laittelin auton katsastuskuntoon. Itseasiassa leimausoperaatio jännittää niin paljon että hitsasin alkuperäisen putken takaisin kasaan ja laitoin alle. Simons-putki oli hukkaan heitettyä rahaa, mieluummin sitten vaikka suora putki jonnekin takakylkeen.
Monet sanovat että teipit pitäis laittaa takaisin. Olen vähän kahden vaiheilla niiden suhteen. Onhan tuo vähän pliisu kun niitä ei ole mutta en mä sitten tiedä.
Katon osittaisesta maalauksesta olis puhetta täällä foorumilla, se onnistui tällä kertaa niin hyvin että on mahdotonta sanoa kumpi puoli on maalattu ja kumpi ei.
Vilkut ovat ihan ok, aika huomaamattomat. Isommat renkaat teki taas sen minkä isommat renkaat tekee, vekotin komistu silmissä. Vinssi jää myöhempään, en jaksanut alkaa tusaamaan sitä tänään, alkoi närästämäänkin ihan hirveesti...



Monet sanovat että teipit pitäis laittaa takaisin. Olen vähän kahden vaiheilla niiden suhteen. Onhan tuo vähän pliisu kun niitä ei ole mutta en mä sitten tiedä.
Katon osittaisesta maalauksesta olis puhetta täällä foorumilla, se onnistui tällä kertaa niin hyvin että on mahdotonta sanoa kumpi puoli on maalattu ja kumpi ei.
Vilkut ovat ihan ok, aika huomaamattomat. Isommat renkaat teki taas sen minkä isommat renkaat tekee, vekotin komistu silmissä. Vinssi jää myöhempään, en jaksanut alkaa tusaamaan sitä tänään, alkoi närästämäänkin ihan hirveesti...



Viimeksi muokannut vartiainen, Ti Maalis 11, 2014 6:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori