Mistä HDJ etuperän rattaita?
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ke Helmi 13, 2013 4:29 pm
- Paikkakunta: Hausjärvi
Mistä HDJ etuperän rattaita?
Ei meinaa korva enää jaksaa veivata pitkää reissua tuota etuperän ääntä kuunnellen. Löytyisikö kokemuksia mistä kannattaa uudet rattaat ostaa.
Nitro Gearsin pulikat olisi halpoja, mutta joutuukohan siinä ojasta allikkoon uudestaan kuuntelemaan perän huutoa. Toyotan oma olisi pari kolme kertaa kalliimpi setti.
Muokkasin otsikkoa kuvaavammaksi
T:Ylläpito
Nitro Gearsin pulikat olisi halpoja, mutta joutuukohan siinä ojasta allikkoon uudestaan kuuntelemaan perän huutoa. Toyotan oma olisi pari kolme kertaa kalliimpi setti.
Muokkasin otsikkoa kuvaavammaksi
T:Ylläpito
HDJ80
Vähän karkeemman näköstä tekoa kun orkkis, mutta sai täysin hijaiseksi ja ainakin vuoden myös pysyneet hiljasina. Hiottu pareiksi ja en epäile kestävyyttä mutta aikahan sen näyttää. Justdifferentials.com, ei maksa paljo ja laakerit oli Koyon. Stefa hieman epälyttävän näköinen selvästi kiinalainen mutta on pitänyt. Erittäin positiivinen kuva jäi tuosta kokonaisuutena.
TP
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ke Helmi 13, 2013 4:29 pm
- Paikkakunta: Hausjärvi
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ke Helmi 13, 2013 4:29 pm
- Paikkakunta: Hausjärvi
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ke Helmi 13, 2013 4:29 pm
- Paikkakunta: Hausjärvi
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ke Helmi 13, 2013 4:29 pm
- Paikkakunta: Hausjärvi
Täytyypä tutkailla vielä. Hammastahnaa kummempia välineitä ei kylläkään löydy tuohon tarkoitukseen.
Onko muuten jollain poppakonstia tällaisten vetarien elvyttämiseen. Vikana on vain stefan syömä ura. Vetolaipan päästä booritkin olisi täysin timmit verrattuna uusiin kalliisiin amerikan tuotteisiin
. Holkituksiahan joskus tehdään stefaongelmien kanssa. Hitsaus ja sorvi ???

Onko muuten jollain poppakonstia tällaisten vetarien elvyttämiseen. Vikana on vain stefan syömä ura. Vetolaipan päästä booritkin olisi täysin timmit verrattuna uusiin kalliisiin amerikan tuotteisiin


HDJ80
Tätä olen käyttänyt hyvällä menestyksellä työpaikalla eri akseleiden korjauksessa sekä oman auton vetareihin:
http://www.skf.com/group/products/seals ... index.html
Kuva lainattu SKF:n sivuilta.

http://www.skf.com/group/products/seals ... index.html
Kuva lainattu SKF:n sivuilta.

Raudassa raha ei ole hukassa!
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Ennenkuin alat korjailemaan kulunutta stefa pintaa, niin tarkasta huolella murikan puoleiset boorit. Ovat yleensa kuluneet väljiksi, ja ovat yksi syy perän väljyyteen. Oikeestaan kaikki hodarin akseli mitä oon purkanut on kulunut enemmän tai vähemmän väljiksi. Samoiten tasauspyörästön poskirattaiden sisäboorit on väljiä. Jos haluaa etuperästä priiman tulee myös nämä vaihtaa.
Blue skies and headdown
Vaihtoehtoinen tapa
Toi akselin ja navan välinen stefa voidaan jättää kokonaan pois, jos käytetään puolivaseliinia!
Täällä pohjoisessa kannattaa laitta synteettistä ja akseli lähes täyteen.
Täällä pohjoisessa kannattaa laitta synteettistä ja akseli lähes täyteen.
________________________
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ke Helmi 13, 2013 4:29 pm
- Paikkakunta: Hausjärvi
Perehdyinpä neuvon perusteella niihin sisäpuolen booreihin, aivan nuljaantuneet... ei tartte harkita enää vanhojen elvyttämistä säästäväisyystarkoituksissa.
Kosketuskuviota tutkin elmexi-putkilon kanssa
. En varmaan osannut käyttää tuota hienomekaanikon tarkkuustahnaa oikein, mutta kuvio tuli mielestäni selville. Vetopuolella ottaa nurkista ja takapuolta en tainnut tutkia oikein kun pidin kädellä lautaspyörästä vetoa vastaan. Tosin vedon ollessa pois, ei perä äännäkään.


Kosketuskuviota tutkin elmexi-putkilon kanssa



HDJ80
Re:
Ja tähän tämänpäivän tilanne: Akselit vaihtui automaatin mukana nykyiseen -97 malliseen ja niillä mennään. Ensivaikutelma stefasta oli sitä mitä stefakin, pikku hiljaa alkoi kostua, ja syksyllä tiputti jo maahan asti. Piti vaihtaa alkuperäiseen. Välitys on edelleen täysin äänetön kaikissa tilanteissa, kilometrejä takana yli 50 tuhatta vähintään.timop kirjoitti:Vähän karkeemman näköstä tekoa kun orkkis, mutta sai täysin hijaiseksi ja ainakin vuoden myös pysyneet hiljasina. Hiottu pareiksi ja en epäile kestävyyttä mutta aikahan sen näyttää. Justdifferentials.com, ei maksa paljo ja laakerit oli Koyon. Stefa hieman epälyttävän näköinen selvästi kiinalainen mutta on pitänyt. Erittäin positiivinen kuva jäi tuosta kokonaisuutena.
TP
Re: Mistä HDJ etuperän rattaita?
Jatketaan keskustelua kun "dirtysalmen" auto on nykyään meikäläisen omistuksessa.
Välitys on täälläkin äänetön, eikä stefa ainakaan vielä vuoda. Tosin kilometrejä ei varmaan niin kovin paljon vielä.
Takavälitys pitää ihan pientä ääntä jos oikein tarkkaan kuuntelee. Auton mukana tuli uudet kalut myös takaperään, että jos vaikka joskus senkin vaihtais jos rupee ääntelemään.
Välitys on täälläkin äänetön, eikä stefa ainakaan vielä vuoda. Tosin kilometrejä ei varmaan niin kovin paljon vielä.
Takavälitys pitää ihan pientä ääntä jos oikein tarkkaan kuuntelee. Auton mukana tuli uudet kalut myös takaperään, että jos vaikka joskus senkin vaihtais jos rupee ääntelemään.
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485