On oikee kone. Kone on 1KD-FTV. Noita on muistaakseni 3:a eri tehoversioo. Varsinaisista eroavaisuuksista ei oo tietoo …Hessu kirjoitti:En tiedä mikä mallimerkintä noissa moottoreissa on, mutta kannattaa kattoa englannin ja saksan ebaystä, mitä vaihtoehtoja siellä on tarjolla. Tällainen tuli ainakin vastaan, tiedä sitten onko oikea konetyyppi vai ei: http://www.ebay.co.uk/itm/SHORT-ENGINE- ... 27d2f88574
J120:een kolmatta konetta pukkaa
Valvoja: Käyttäjä
Näyttää olevan Dubaissa, joten tullit ja alvit menee maksuun. Äkkiä laskien reilut pari tonnia jää hinnaksi kaikkineen Suomeen toimitettuna.Hessu kirjoitti:En tiedä mikä mallimerkintä noissa moottoreissa on, mutta kannattaa kattoa englannin ja saksan ebaystä, mitä vaihtoehtoja siellä on tarjolla. Tällainen tuli ainakin vastaan, tiedä sitten onko oikea konetyyppi vai ei: http://www.ebay.co.uk/itm/SHORT-ENGINE- ... 27d2f88574
BJ75 1987
# 274
# 274
Moottorien osien tulli 2,7%, joten karvan alle 2k€ kotiovelle toimitettuna. Jos merkkiliikkeessä maksaa 6k€, niin kyllä tuo mun mielestä on aika asiallinen hinta jo ja varmasti parempi kuin silmät kiinni ostettu saman hintainen käytetty kone. Tiedä vaikka alihassanin remppaama kone olisi asennushiekkojenkin kanssa kestävämpi kuin uus alkuperäinenJul kirjoitti:Näyttää olevan Dubaissa, joten tullit ja alvit menee maksuun. Äkkiä laskien reilut pari tonnia jää hinnaksi kaikkineen Suomeen toimitettuna.Hessu kirjoitti:En tiedä mikä mallimerkintä noissa moottoreissa on, mutta kannattaa kattoa englannin ja saksan ebaystä, mitä vaihtoehtoja siellä on tarjolla. Tällainen tuli ainakin vastaan, tiedä sitten onko oikea konetyyppi vai ei: http://www.ebay.co.uk/itm/SHORT-ENGINE- ... 27d2f88574

#428
Onko kokemusta tuosta dubaista? tai muualta moottoreiden tilauksesta?
Ei se 6000euroa ollu kone tojotalla suomessakaan.
Veikkauksia mikä mennyt koneeseen?
-Mäntä halki
-Sylinterissä kulumaa
-Sihti kohtuu puhdas
-Sihdissä isoja metallinpaloja (laakerit kaput)
- 3 kiertokankia solomussa
Eikä tosiaan varotellu mitenkään...
Ei se 6000euroa ollu kone tojotalla suomessakaan.
Veikkauksia mikä mennyt koneeseen?
-Mäntä halki
-Sylinterissä kulumaa
-Sihti kohtuu puhdas
-Sihdissä isoja metallinpaloja (laakerit kaput)
- 3 kiertokankia solomussa
Eikä tosiaan varotellu mitenkään...
Dubaissa ei ole diesel 120 sarjalaisia kuin kourallinen, eika oikein mitaan muitakaan diesel autoja, joten hiukan varauksella itse tuota vaihtoehtoa miettisin.JukeBoy kirjoitti:Onko kokemusta tuosta dubaista? tai muualta moottoreiden tilauksesta?
Ei se 6000euroa ollu kone tojotalla suomessakaan.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Jaa-a. Villi veikkaus että suutin jääny auki niinkun meillä, jonka seurauksena menny mäntä halki ja kanki vääntyny, sitten kun se haljennu mäntä on hinkannu sitä sylinterin seinää niin siitä on sitten irronnu metallilastua joka on sitten tukkinu öljynkierron.
Mun veikkaus..
6000e on puolimoottori.
Mun veikkaus..
6000e on puolimoottori.
JukeBoy kirjoitti:Onko kokemusta tuosta dubaista? tai muualta moottoreiden tilauksesta?
Ei se 6000euroa ollu kone tojotalla suomessakaan.
Veikkauksia mikä mennyt koneeseen?
-Mäntä halki
-Sylinterissä kulumaa
-Sihti kohtuu puhdas
-Sihdissä isoja metallinpaloja (laakerit kaput)
- 3 kiertokankia solomussa
Eikä tosiaan varotellu mitenkään...
Tuo suutin vika sinällään tuntuu oudolta kun ei savuttanut tai naputtanut ennen täystuhoa.
Männässä pieni halkeama ja se ei ollut mitenkään puhtaampi kuin muutkaan. Ei varmaan kallis operaatio kuitenkaan nuiden mittauttaminen Toyotalla? Vai pystyykö muuallakin mittaamaan/testaamaan?
Missä 6000e maksaa? Oulun tojotalta tuore hinta 4370e. Melekosia hintaeroja.
Männässä pieni halkeama ja se ei ollut mitenkään puhtaampi kuin muutkaan. Ei varmaan kallis operaatio kuitenkaan nuiden mittauttaminen Toyotalla? Vai pystyykö muuallakin mittaamaan/testaamaan?
Missä 6000e maksaa? Oulun tojotalta tuore hinta 4370e. Melekosia hintaeroja.
Kannattaa kysästä:
http://www.japanmoottorituonti.fi/index.php?kieli=
http://www.japanmoottorituonti.fi/index.php?kieli=
Ei kai tuossa muuta outoo ole kuin että kotimarkkinoille ei juurikaan mene. Vai onko?PETEBJ75 kirjoitti: Dubaissa ei ole diesel 120 sarjalaisia kuin kourallinen, eika oikein mitaan muitakaan diesel autoja, joten hiukan varauksella itse tuota vaihtoehtoa miettisin.
ALL OUR UNITS ARE JAPANESE IMPORT WITH A VERY LOW MILEAGE AND FIRST TIME DISMANTLED. THOROUGHLY TESTED BY OUR EXPERTISE ENGINEERS.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
No tossa vaiheessa en kyllä jättäis yhtään vanhaa suutinta vaan samantien kaikki uusiks, jos sitä meinasit.JukeBoy kirjoitti: Ei varmaan kallis operaatio kuitenkaan nuiden mittauttaminen Toyotalla? Vai pystyykö muuallakin mittaamaan/testaamaan?
Missä 6000e maksaa? Oulun tojotalta tuore hinta 4370e. Melekosia hintaeroja.
En tiedä sitten mitä kaikkee siinä puolimoottorissa oli, ilmeisesti jotain muutakin. Toyotalla pitäis olla samat hinnat jokapuolella suomessa.
Siella ei ole endimmaistakaan diesel experttia..-MaTTi- kirjoitti:ALL OUR UNITS ARE JAPANESE IMPORT WITH A VERY LOW MILEAGE AND FIRST TIME DISMANTLED. THOROUGHLY TESTED BY OUR EXPERTISE ENGINEERS.
Voin seuraavan reissun aikana koittaa kayda katsastamassa paikan, mutta epailen kovasti.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Juu tosiaan oikeassa olit eli kaikki suuttimet vaihtoon.
Kävin mittauttamassa ennen uuteen koneeseen laittoa.
Paljonko sinulla oli ajettu suuttimet?
Tuntuu itselle aika vähältä tuo 230tkm mitä omalla ajeltu ja menee nuin pahaan kuntoon että männät halkeaa ja raja-arvot yli tuplasti ylittyy.
Mitenhän näissä laatikot kestää, vaikkei ihan aiheeseen liitykkään.
Kävin mittauttamassa ennen uuteen koneeseen laittoa.
Paljonko sinulla oli ajettu suuttimet?
Tuntuu itselle aika vähältä tuo 230tkm mitä omalla ajeltu ja menee nuin pahaan kuntoon että männät halkeaa ja raja-arvot yli tuplasti ylittyy.
Mitenhän näissä laatikot kestää, vaikkei ihan aiheeseen liitykkään.
kenni_ kirjoitti:No tossa vaiheessa en kyllä jättäis yhtään vanhaa suutinta vaan samantien kaikki uusiks, jos sitä meinasit.JukeBoy kirjoitti: Ei varmaan kallis operaatio kuitenkaan nuiden mittauttaminen Toyotalla? Vai pystyykö muuallakin mittaamaan/testaamaan?
Missä 6000e maksaa? Oulun tojotalta tuore hinta 4370e. Melekosia hintaeroja.
En tiedä sitten mitä kaikkee siinä puolimoottorissa oli, ilmeisesti jotain muutakin. Toyotalla pitäis olla samat hinnat jokapuolella suomessa.
199tkm oli meillä ajettu ku laukes. 2 oli sököö, ja 2 ehjää. Mut kaikki vaihdettiin.JukeBoy kirjoitti:Juu tosiaan oikeassa olit eli kaikki suuttimet vaihtoon.
Kävin mittauttamassa ennen uuteen koneeseen laittoa.
Paljonko sinulla oli ajettu suuttimet?
Tuntuu itselle aika vähältä tuo 230tkm mitä omalla ajeltu ja menee nuin pahaan kuntoon että männät halkeaa ja raja-arvot yli tuplasti ylittyy.
Mitenhän näissä laatikot kestää, vaikkei ihan aiheeseen liitykkään.
Laatikot (automaatti) taitaa kestää ihan hyvin. Kuhan vaan vaihtaa öljyt aina vähintään 90tkm välein. Vaikka tojotalla muuta väitettäiskin. Kuulemma joku laatikko on sellanen mihin ei ikinä tarvis vaihtaa öljyjä.
Missä mittautit suuttimet?
Laatikot kestää hyvin, ei ainakaan ole kuulunut kauhutarinoita.
5-vaihteiseen A750F automaattiin Toyotan WS / RedLine D6 ATF
Ohjekirjan mukaan ei tarvitse vaihtaa kuin erityisen raskaassa/vetokäytössä.
Itse vaihtaisin kyllä parin vuoden välein, ja koko öljymäärän kierrättämällä sekä putsaisin öljypohjan.
Jenkit ainakin ovat ruvenneet vaihtamaan noita öljyjä, ja onhan näistä MB/BMW ikiöljylaatikoista ihan tarpeeksi kokemuksia. Kun ei ole niitä öljyjä vaihdettu vaihdetaankin sitten koko laatikko..
Tietysti jos on menty päälle 400tkm ilman öljynvaihtoa eikä laatikko oireile, saattaa öljynvaihto olla riskibisnes.
Laatikot kestää hyvin, ei ainakaan ole kuulunut kauhutarinoita.
5-vaihteiseen A750F automaattiin Toyotan WS / RedLine D6 ATF
Ohjekirjan mukaan ei tarvitse vaihtaa kuin erityisen raskaassa/vetokäytössä.
Itse vaihtaisin kyllä parin vuoden välein, ja koko öljymäärän kierrättämällä sekä putsaisin öljypohjan.
Jenkit ainakin ovat ruvenneet vaihtamaan noita öljyjä, ja onhan näistä MB/BMW ikiöljylaatikoista ihan tarpeeksi kokemuksia. Kun ei ole niitä öljyjä vaihdettu vaihdetaankin sitten koko laatikko..
Tietysti jos on menty päälle 400tkm ilman öljynvaihtoa eikä laatikko oireile, saattaa öljynvaihto olla riskibisnes.
JukeBoy kirjoitti:Juu tosiaan oikeassa olit eli kaikki suuttimet vaihtoon.
Kävin mittauttamassa ennen uuteen koneeseen laittoa.
Paljonko sinulla oli ajettu suuttimet?
Tuntuu itselle aika vähältä tuo 230tkm mitä omalla ajeltu ja menee nuin pahaan kuntoon että männät halkeaa ja raja-arvot yli tuplasti ylittyy.
Mitenhän näissä laatikot kestää, vaikkei ihan aiheeseen liitykkään.
kenni_ kirjoitti:No tossa vaiheessa en kyllä jättäis yhtään vanhaa suutinta vaan samantien kaikki uusiks, jos sitä meinasit.JukeBoy kirjoitti: Ei varmaan kallis operaatio kuitenkaan nuiden mittauttaminen Toyotalla? Vai pystyykö muuallakin mittaamaan/testaamaan?
Missä 6000e maksaa? Oulun tojotalta tuore hinta 4370e. Melekosia hintaeroja.
En tiedä sitten mitä kaikkee siinä puolimoottorissa oli, ilmeisesti jotain muutakin. Toyotalla pitäis olla samat hinnat jokapuolella suomessa.