J120:een kolmatta konetta pukkaa
Valvoja: Käyttäjä
J120:een kolmatta konetta pukkaa
Onko normaalia, että 2005 D4D Lantikkaan saa olla vaihtamassa koneita jatkuvasti. Meillä jo 2 konetta mennyt. Jälleen laakerivikaa eli voiteongelmaa. Alkaa loppua huumorintaju. Onko kokemuksia tästä?
Re: J120:een kolmatta konetta pukkaa
Luepa tuoltaanton2 kirjoitti:Onko normaalia, että 2005 D4D Lantikkaan saa olla vaihtamassa koneita jatkuvasti. Meillä jo 2 konetta mennyt. Jälleen laakerivikaa eli voiteongelmaa. Alkaa loppua huumorintaju. Onko kokemuksia tästä?
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=431 ... t=lantikka
FJ62 1989
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ke Helmi 13, 2013 4:29 pm
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: J120:een kolmatta konetta pukkaa
Montako miljoonaa autolla on ajettu? Mitkäs laakerit sieltä on sitten mennyt?anton2 kirjoitti:Onko normaalia, että 2005 D4D Lantikkaan saa olla vaihtamassa koneita jatkuvasti. Meillä jo 2 konetta mennyt. Jälleen laakerivikaa eli voiteongelmaa. Alkaa loppua huumorintaju. Onko kokemuksia tästä?
#428
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Suutinvikako?
Täällä kans konevika ilmeni juuri.
Auto ei ole naputtanut ja käyttäytynyt ihan normaalisti.
Suuttimen tiivisteiden vaihdosta ei varmuutta kun tuontiauto.
Nyt ajon jälkeen alkoi parkissa nakuttaan ja ravistaa voimakkaasti kun ajoin talliin 2metrin matkan.
Huomenna lämpimässä alkaa tutkimaan. Nyt pakkasta reilu 20.
Auto 2006 kdj125 autom. 235tkm
Voi olla pian myynnissä jos ei rahaa korjata
Auto ei ole naputtanut ja käyttäytynyt ihan normaalisti.
Suuttimen tiivisteiden vaihdosta ei varmuutta kun tuontiauto.
Nyt ajon jälkeen alkoi parkissa nakuttaan ja ravistaa voimakkaasti kun ajoin talliin 2metrin matkan.
Huomenna lämpimässä alkaa tutkimaan. Nyt pakkasta reilu 20.
Auto 2006 kdj125 autom. 235tkm
Voi olla pian myynnissä jos ei rahaa korjata
Vaikuttaa tosiaan, että olisi laakerit menneet.
Auto siis lähtee hyvin käyntiin ja öljymerkkivalo sammuu hetimiten.
En ole ajanut metriäkään.Koitin tallissa ettei olisi jäätänyt ja ollut vain pahaa unta vain.
Olisiko seuraavana öljypohjan irroitus.
Onko kuinka kallis laakeriremppa ja mistä kannattaa laakereita/suuttimia alkaa kyselemään jos näin menee? Vai alkaako vaihtokone olemaan halvin ratkaisu?
Auto siis lähtee hyvin käyntiin ja öljymerkkivalo sammuu hetimiten.
En ole ajanut metriäkään.Koitin tallissa ettei olisi jäätänyt ja ollut vain pahaa unta vain.
Olisiko seuraavana öljypohjan irroitus.
Onko kuinka kallis laakeriremppa ja mistä kannattaa laakereita/suuttimia alkaa kyselemään jos näin menee? Vai alkaako vaihtokone olemaan halvin ratkaisu?
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ke Helmi 13, 2013 4:29 pm
- Paikkakunta: Hausjärvi
Jahas.
Konehan onkin jumissa kun asiatuntija olisi kuunnellut.
Villejä veikkauksia tuhoista? Kone lähtee keulilta ja purkuun ensi viikonloppuna.
Kyselläänpäs ennakkoon jo mistä kannattaa vaihtokoneita kysellä jos tuhot ovat sen verran suuria. Ja mikähän lie suunnilleen kipuraja 230tkm ajetun koneen remppaamisessa vs. vaihtokoneen hankintaan.
Konehan onkin jumissa kun asiatuntija olisi kuunnellut.
Villejä veikkauksia tuhoista? Kone lähtee keulilta ja purkuun ensi viikonloppuna.
Kyselläänpäs ennakkoon jo mistä kannattaa vaihtokoneita kysellä jos tuhot ovat sen verran suuria. Ja mikähän lie suunnilleen kipuraja 230tkm ajetun koneen remppaamisessa vs. vaihtokoneen hankintaan.
No jos se jumissa on niin todennäkösesti leikannu kiinni..JukeBoy kirjoitti:Jahas.
Konehan onkin jumissa kun asiatuntija olisi kuunnellut.
Villejä veikkauksia tuhoista? Kone lähtee keulilta ja purkuun ensi viikonloppuna.
Kyselläänpäs ennakkoon jo mistä kannattaa vaihtokoneita kysellä jos tuhot ovat sen verran suuria. Ja mikähän lie suunnilleen kipuraja 230tkm ajetun koneen remppaamisessa vs. vaihtokoneen hankintaan.
Toyotalla maksaa puolimoottori 6000e, ja siihen hintaan saa jo käyteyjä kokonaisia. Tosin niiden kunnosta ei ikinä tiedä.
http://www.osasuora.fi/kaytetyt_moottorit.php
http://www.moottorituonti.com/vaihtomoottorit
Mm. tuolta voi kysellä.
Pitää muistaa että jos korjauksen tekee hyvin, niin se on melkein kun uus. Halpaa se ei missään tapauksessa oo, mutta eipä sitä köyhän kannata ostaakkaan jos on...
Viimeksi muokannut kenni_, Su Tammi 19, 2014 8:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko mitaan yhteista nimittajaa huoltohistoriassa? Onko huollot tehty toyotalla vai jossain muualla? Mita oljya kaytetaan? Tankataanko autoa vain jollain tietylla asemalla?
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
En tiedä mikä mallimerkintä noissa moottoreissa on, mutta kannattaa kattoa englannin ja saksan ebaystä, mitä vaihtoehtoja siellä on tarjolla. Tällainen tuli ainakin vastaan, tiedä sitten onko oikea konetyyppi vai ei: http://www.ebay.co.uk/itm/SHORT-ENGINE- ... 27d2f88574
#428