HJ61 1990 käyttisprojekti-tarinaa
Valvoja: Käyttäjä
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Tuossa muutama kuva, jos noista jotain selvää saa.
http://aijaa.com/Rxwl5t
http://aijaa.com/PlpkvQ
http://aijaa.com/AazG57
http://aijaa.com/Rxwl5t
http://aijaa.com/PlpkvQ
http://aijaa.com/AazG57
#428
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Just taistelin tarvikelokarit paikoilleen. Fixuksesta ostettu istuu tosta kohin niinkuin pitääkin eli on tasassa sen tuulilasin aluspellin kanssa ja toinen, jonka ostin Motonetistä kun fixusta ei sitä saanu,
on n. 5 mm ylempänä kuin se tuulilasin alapuolen pelti. Lampunkehysten ympärillä oli eniten heittoa molemmissa, sinne jouduin poraamaan muutaman ylimääräisen reiän, että sain kehykset kiinni. Molemmilta puolilta jouduin jättämään myös pari pultia pois kun ei yksinkertaisesti sopinu millään. Luulis kuitenkin pysyvän, on niitä pultteja aikamoinen kasa.
Tää oli taas niitä äkkiäkös tuossa kauan menee hommia.
on n. 5 mm ylempänä kuin se tuulilasin alapuolen pelti. Lampunkehysten ympärillä oli eniten heittoa molemmissa, sinne jouduin poraamaan muutaman ylimääräisen reiän, että sain kehykset kiinni. Molemmilta puolilta jouduin jättämään myös pari pultia pois kun ei yksinkertaisesti sopinu millään. Luulis kuitenkin pysyvän, on niitä pultteja aikamoinen kasa.
Tää oli taas niitä äkkiäkös tuossa kauan menee hommia.
Mulla ei ole tarkempaa kokemusta noista Motonetin tarvike etulokareista muuta kun ne luovutti tarvittavia paloja alkuperäisten korjaamiseen, vaikutti aika ohuelta pelliltä? Mietin vaan ensin tarvikkeen paikalleen laittoa mutta jotenkin tuntui että ennemmin korjaan vanhan kun korvaan tuolla tarvikkeella. Mukava lueskella kun muillekin on sattunut tuollainen pikkusen pehmennyt Cruiseri...mulla on ollut vastaava projekti jo reilun kolme vuotta menossa, ei puuttuisi kun maalaukset akselien läpikäynti ja kasaaminen välillä meinaa motivaatio olla kateissa mutta kyllä tässä vielä joku päivä Land Cruiserilla ajellaan
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Nää on Porin Motormarketista hankittuja lokareita. Muistaakseni paketissa luki että Made In Taiwan. Kuuskymppisen lokarit ovat kun kuusykköstä ei saanut. Eikös Klokkerholmit tule Ruotsista?
No, kai nuo jotenkin saadaan paikalleen survottua. Täytyy vähän tutkia mikä siellä kanittaa.
Autosta pitäs ottaa vielä kolme ovea irti kun niissä olikin yllättävän paljon pientä lähtevää alkua. Ja takaovet olikin jo muutenkin läpiruosteessa takanurkista. Kuskin etuovessa on iso reikä lasin karmissa ja tais olla toisessa takaovessa kanssa. Ainoa ovi mihin ei tarvi tehdä mitään on hanttarin etuovi.
Takakaaret ja helmat sun muut paikat on jo hiottu alas että koppa alkaa olemaan aikaslailla hyvä. Etusisäloksuja pitäisi vähän elvytellä etu ja takanurkista. Tankkitarvikkeet on riipin raapin pitkin verstasta...kolmosautoa katseltu aktiivisesti kun tätä tuskin saadaan täksi talveksi ajoon...
No, kai nuo jotenkin saadaan paikalleen survottua. Täytyy vähän tutkia mikä siellä kanittaa.
Autosta pitäs ottaa vielä kolme ovea irti kun niissä olikin yllättävän paljon pientä lähtevää alkua. Ja takaovet olikin jo muutenkin läpiruosteessa takanurkista. Kuskin etuovessa on iso reikä lasin karmissa ja tais olla toisessa takaovessa kanssa. Ainoa ovi mihin ei tarvi tehdä mitään on hanttarin etuovi.
Takakaaret ja helmat sun muut paikat on jo hiottu alas että koppa alkaa olemaan aikaslailla hyvä. Etusisäloksuja pitäisi vähän elvytellä etu ja takanurkista. Tankkitarvikkeet on riipin raapin pitkin verstasta...kolmosautoa katseltu aktiivisesti kun tätä tuskin saadaan täksi talveksi ajoon...

- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Noniin,tänään meni toi koppa vihdoin maalarille pohjien tekoon ja maalattavaksi. Katon kanssa kävi semmonen juttu et kun otettiin oletettua ruttukohtaa auki niin siellä oli semmoisia pieniä ruostereikiä. Ei vanhoja korjausjälkiä eikä pakkeliakaan, olisko sitten painettu joku lontto joskus ulos. No se tinattiin umpeen. Ovet on vielä tekemättä. Maalataan näillä näkymin ympäri kattoa lukuunottamatta.


- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Ollut vähän kaikenlaista arbeettia toisaalla kaikenlaisesta metsuroinnista klapitalkoisiin ja tuli tuossa yksi keikkabussikin viimeisteltyä rundille mutta pikkuhiljaa tämäkin rojekti alkanee kohtapuoliin valmistua.
Auto on oikeestaan kasassa etupäätä lukuunottamatta. Vähän kaikenlaista sovitusprobeemia etulokareiden kanssa kun ne ei sovi oikein mihinkään hyvin ja sitten noi neliövalotkaan ei tunnu oikein osuvan. Piruvie kun piti ottaa tarvikkeloksut mitkä ovat ihan perseestä mutta myöhäistä katua nyt.
Selvittelin erikoiskilpi "HJ-61":n saatavuutta, se on edelleen käytössä jossain Tammelassa, vanhan kuplavolkkarin kilpenä. Ei siis onnistu.
Hommasin mankalle Mascotin 24v->12v muuntajan koska mua risoo se et mankka on otettu pelkästään toisesta akusta.
Vinssiin löytyi, tai on tavallaan kai ehkä mahdollisesti löytymässä, alkuperäinen hopeinen suojakangas Tanpereen seutuvilta.
Sivuvilkkusysteemiin tuli ratkaisu uusien peilien avulla.
Takaa pitää ottaa varmaan lehti pois jousista jossain vaiheessa, perä on ihan älyttämän jäykkä.
Kuskin ovea kokoonpannessa huomattiin että sen kumisen kulmapalan alta lähtevät kiskot olivat ruostuneet olemattomiin, Toyotalta osaa ei tietenkään saa ja kaikki varaosat ovat samalla lailla mätiä. Ikkuna nyt kuitenkin pelaa, pitää katella palikkaa tuohon tai joku muu ratkaisu.
Auto on oikeestaan kasassa etupäätä lukuunottamatta. Vähän kaikenlaista sovitusprobeemia etulokareiden kanssa kun ne ei sovi oikein mihinkään hyvin ja sitten noi neliövalotkaan ei tunnu oikein osuvan. Piruvie kun piti ottaa tarvikkeloksut mitkä ovat ihan perseestä mutta myöhäistä katua nyt.
Selvittelin erikoiskilpi "HJ-61":n saatavuutta, se on edelleen käytössä jossain Tammelassa, vanhan kuplavolkkarin kilpenä. Ei siis onnistu.
Hommasin mankalle Mascotin 24v->12v muuntajan koska mua risoo se et mankka on otettu pelkästään toisesta akusta.
Vinssiin löytyi, tai on tavallaan kai ehkä mahdollisesti löytymässä, alkuperäinen hopeinen suojakangas Tanpereen seutuvilta.
Sivuvilkkusysteemiin tuli ratkaisu uusien peilien avulla.
Takaa pitää ottaa varmaan lehti pois jousista jossain vaiheessa, perä on ihan älyttämän jäykkä.
Kuskin ovea kokoonpannessa huomattiin että sen kumisen kulmapalan alta lähtevät kiskot olivat ruostuneet olemattomiin, Toyotalta osaa ei tietenkään saa ja kaikki varaosat ovat samalla lailla mätiä. Ikkuna nyt kuitenkin pelaa, pitää katella palikkaa tuohon tai joku muu ratkaisu.