Kuva Kuva

B-Moottorin paino ja vertailukelpoisuus muhin?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Shortie
Viestit: 4
Liittynyt: Su Joulu 15, 2013 4:27 pm
Paikkakunta: tervola

B-Moottorin paino ja vertailukelpoisuus muhin?

Viesti Kirjoittaja Shortie »

Paljonko moinen painaa?
Missä hintaluokassa pyörivät?
Dyna ja land cruiser käytössä olleiden moottorien erot?

Tarvisin noita tietoja moottorin vaihtoa varten.
Kiitoksia etukäteen.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: B-Moottorin paino ja vertailukelpoisuus muhin?

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Shortie kirjoitti:Paljonko moinen painaa?
Dyna ja land cruiser käytössä olleiden moottorien erot?
Kuva
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Shortie
Viestit: 4
Liittynyt: Su Joulu 15, 2013 4:27 pm
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja Shortie »

283 :shock:
Kyllä sen tiesin että rautava kone se on.
Onkohan mitä kaikkea kiinni koneessa tuolla painolla?

Kone on -80 luvun loppupuolen dynasta, ulkoapäin aikalailla erilainen kuin bj:ssä oleva ainakin öljypohjan muodon ja imusarjan osalta, tuskin paljoa painoeroa kuiteskaan.

Kelpaako katsurille punnittu paino jos koneeseen on vaihdettu alkuperäisestä poikkeavia ts kevyempiä osia, esim valurautaisen pakosarjan tilalle peltinen?

Eihän tuosta koneesta pysty paljon laihduttamaan mutta tämmönen villi ajatus pääsi syntymään pienen immeesen päässä .
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Mikä sul on ongelmana? Moottorin painohan saa muuttua 20% mallisarjan painavimmasta.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Shortie
Viestit: 4
Liittynyt: Su Joulu 15, 2013 4:27 pm
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja Shortie »

Ongelma on ilmeisesti se että jeepin 4.0 on muutaman kilon liian köykäinen vertailu kohteeksi.
B-motti olisi saatavilla ja helposti asennettavissa, mutta kun haluaisin sen kilpiinkin. Jeeppiin ajattelin siis tätäkin mahdollisuutta, toinen olisi vw 1.9 tdi.
Ajattelin että ominaisuudet olisivat lava-autoon sopivammat b-koneessa, alavääntöä ja sitkeyttä kun arvostan enemmän kuin voimaa kierroksilla.

ps varmaa painoa en ole vielä löytänyt, mutta lähteestä riippuen jos 4.0 painaa 233kg niin minun laskuopilla 2.33kertaa120%=279.6 niin lähellä :( Ameriikoissa asentava cumminsin 4bt moottoreita jotka painavat ~350kg.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Aika ääripäät noi sun vaihtoehdot, Volkkarin pikkukoneesta ku puuttuu alavääntö kokonaan tai semmonen tyhjäkäynnillä oleva, pyörivää massaa kun on kymmeniä kiloja vähemmän.

Kaikella kunnioituksella B-moottoria kohtaan, mun mielestä siitä on ajanu aika ohi jo aikaa sitten. Mihin Jeeppiin sä oot sitä tsuumailemassa? Miten olis 1KZ-T?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Shortie
Viestit: 4
Liittynyt: Su Joulu 15, 2013 4:27 pm
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja Shortie »

No olen kysellyt näitä muuallakin :oops:
B- ja 1z-tdi on mun vaihtoehdot koska kumpikin löytys valmiina.
Opiskelijabudjetti tappaa aika tehokkaasti harrastukset.

Jo b- on kyllä rakenteeltaan silkkaa antiikkia, mutta ei nuo vm-motorin tuotteetkaan ole ainakaan parempia.

Kone olisi menossa -90 comancheen, alkuperäinen kone on tuo 2.1 td rakkine.
Päästöt ei ole minulla suurin murhe, rellun tekeleeseen ei saa ranskastakaan osia, vm-motori maksaa liikaa, pensat kuluttaa liikaa, vw ei toisalta väännä, b-painaa liikaa :evil: vaikeeta.

1KZ-T ois ehkä vastaus ongelmiin mutta tahtovat pyytää enemmän kuin budjetti antaa myöten.
Vastaa Viestiin