huoltoautokysymys
Valvoja: Käyttäjä
-
huoltoautokysymys
jepsistäs!
niin mulla kun on tuo pzj lavamalli niin oon aatellu
voiskos siihen vääntää semmosen "matkailukorin tapasen" poksin lavalle. se tulisi kiinteäksi asennukseksi. sisälle tulisi työkalu laatikot moottori sahoille yms. ja joitain hyllyjä sekä jonninnäköinen taso laptoppii,printterii varten.
teemme työksemme puunkaato ja mm.puistopuiden kuntoinventointeja, myrskypuiden raivaustöitä yms. olis nääs aika pätevää kun voisi siirtää kuntoarvionti raportit yms. suoraan työpaikalla koneelle. eikä haittaa ole myös siitäkää et jossain ettään perällä sais sahat teroteltua tahi korjattua ns. sisätiloissa.
matkailu autokskaan ei vissiin pysty muuttamaan, enkä haluakkaan kun auto on kuitenkin työpeli. ja jostain luin et matkailu autov sisäkorkeus tulisi olla min 190cm, ( cruiserin lavalle kaksimetrinen koppi= turuntuomiokirkko)
niin mulla kun on tuo pzj lavamalli niin oon aatellu
voiskos siihen vääntää semmosen "matkailukorin tapasen" poksin lavalle. se tulisi kiinteäksi asennukseksi. sisälle tulisi työkalu laatikot moottori sahoille yms. ja joitain hyllyjä sekä jonninnäköinen taso laptoppii,printterii varten.
teemme työksemme puunkaato ja mm.puistopuiden kuntoinventointeja, myrskypuiden raivaustöitä yms. olis nääs aika pätevää kun voisi siirtää kuntoarvionti raportit yms. suoraan työpaikalla koneelle. eikä haittaa ole myös siitäkää et jossain ettään perällä sais sahat teroteltua tahi korjattua ns. sisätiloissa.
matkailu autokskaan ei vissiin pysty muuttamaan, enkä haluakkaan kun auto on kuitenkin työpeli. ja jostain luin et matkailu autov sisäkorkeus tulisi olla min 190cm, ( cruiserin lavalle kaksimetrinen koppi= turuntuomiokirkko)
Tästähän on jauhettu ihan hirveästi ainaki Simolinen palstalla ja itte oon pudonnu kärryiltä aika päivää sitte.
Siinä uskossa kuitenkin olen, että pitäisi muutoksen onnistua.
Helpoimmalla pääset kun käppäilet lähimmälle katsastusasemalle ja kysäiset.
Toivottavasti ko. asemalla ei ole katsastettu liian montaa huoltoautoa niin sattaa olla helpompi saada omas läpi.
Tämänki homman kanssa mahtaa käydä kohta silleen kuin isojen renkaiden kanssa, että kaikki menee niitä katsastelemaan niin kohta AKE puhaltaa pelin poikki
Kannattaa siis pitää kiirettä ennen kuin keksivät jotain.
- jm
Siinä uskossa kuitenkin olen, että pitäisi muutoksen onnistua.
Helpoimmalla pääset kun käppäilet lähimmälle katsastusasemalle ja kysäiset.
Toivottavasti ko. asemalla ei ole katsastettu liian montaa huoltoautoa niin sattaa olla helpompi saada omas läpi.
Tämänki homman kanssa mahtaa käydä kohta silleen kuin isojen renkaiden kanssa, että kaikki menee niitä katsastelemaan niin kohta AKE puhaltaa pelin poikki

Kannattaa siis pitää kiirettä ennen kuin keksivät jotain.
- jm
Offroad Kainuu ry.
Jep. Kannattaa ottaa kunnolla selvää asiasta ja tehdä niinkuin suositellaan. Sitä pitempään ja varmemmin tämä huoltoautomahdollisuus elää, mitä vähemmän asialla yritetään "kikkailla" ja mitä vähemmän rassataan viranomaisten hermoja (saattavat toki olla rassauksen tarpeessa
) erilaisilla epäonnistuneilla yrityksillä.
Mielummin yli- kuin alivarustelua ts. kunnon muutokset tai sitten ei!

Mielummin yli- kuin alivarustelua ts. kunnon muutokset tai sitten ei!
Saako se "ruustukki" olla asennettuna puskuriin vinssin viereen?viski kirjoitti: ...autoon kiinteästi asennetun ruuvipuristimen eli viilapenkin.
Oon nimittäin puolivakavasti suunnitellu Berttaan moista viritelmää.
Tulis vähän lisää katu-uskottavuutta ja olishan se ihan näppärä monessa hommassa kun nokalla jököttäis kunnon kasa rautaa

Mikä sen parempi ruuvipenkki kun on liikuteltava ja saa kohtuullisen pahaan paikkaan työpisteen viereen

- jm
Offroad Kainuu ry.
Mielenkiintoinen juttu tuo ruuvipenkkivaatimus. Täällä pohjanmaalla sitä ei tarvittu. Vaatimuksena oli vain että takapenkki oli pois ja että mukana kulkee AINA tarvittavat työkalut (joita siis ei mitenkään eritelty tai mitään tiettyä vaadittu) omassa kiinteästi asennetussa laatikossaan. Painot sun muut toki oli HJ:ssä kohdallaan.viski kirjoitti:Morjensta !!
Huoltoautoksi muutos edellyttää ( ainakin täällä pohjanmaalla) ,että poistat takapenkin ja sen lisäksi asennat 2 kpl kiinteää työkalu kaapistoa (itselläni 600x400x300 ) ja autoon kiinteästi asennetun ruuvipuristimen eli viilapenkin.
Kohtelu konttorilla oli muutenkin erittäin asiallista ja asiantuntevaa, kunhan saatiin se asiantuntija paikalle. Plussaa myös siitä etteivät asiaa vähemmän tuntevat yrittäneet säätää mitään omia lakejaan, vaan antoivat odottaa rauhassa.
Toisen nimisestä konttorista naurettiin aikanaan ulos, kun asiaa ensimmäisen kerran esitin. Arvatkaapa vain asioinko siellä enää toiste? Välimatkaa ei ole kuin muutama sata metriä, mutta palvelutasossa on kilometrien ero.
jookävin kysymässä kaikkien kerholaisten puolesta kuopion katsastusasemalta sorsasalosta tota juttua niin sanovat että ei tarvii olla mitään ruuvipenkkiä ja normaali työkalupakki pultattuna koriin riittää kun siellä on vasara, jakoavain, ja jokunen kiiltoavain. ne kuulemma eritellään sitten rek.otteeseen ne työkalut. ei ole kuulemma mitään ohjesääntöä akella miten se tehdään eli laatikoston mittoja se on katsastus aseman päätettävissä. ja takapenkit tulee poistaa.
SE OM MORO
Mä kävin tänään katsastamassa oman hj 61 huolto autoksi täällä tampereella ja ei tarvittu kuin pieni viilapenkki pultata lattiaan kiinni ja työkalupakki samoin ja ottaa penkit ja turvavyöt pois.
Että valmista tuli tosi äkkiä ja asiallisesti .
Ja nyt on jo auto luovutettu uudelle omistajalle huoltoautona.
Mansesta JONES

Mä kävin tänään katsastamassa oman hj 61 huolto autoksi täällä tampereella ja ei tarvittu kuin pieni viilapenkki pultata lattiaan kiinni ja työkalupakki samoin ja ottaa penkit ja turvavyöt pois.
Että valmista tuli tosi äkkiä ja asiallisesti .
Ja nyt on jo auto luovutettu uudelle omistajalle huoltoautona.
Mansesta JONES

Juupeli, mulla on Trooper huoltoautoksi katsastettuna. Ajoneuvoryhmä on 'huoltoauto' ja d-vero 75,555 e / vuosi
Takapenkit on vaan otettu poies ja tilalla on toisen takaoven kynnyksessä kiinteä ruuvipenkki, sekä pöytä, hylly ja työkalukaappi, jonka ulkoseinässä on vielä koukkuja lenkkiavaimille...
Ruuvipenkki peittyy kivasti koiran patjalla, villasukat saa kuivumaan lenkkiavainten koukkuihin ja kumpparit työkalukaappiin

Takapenkit on vaan otettu poies ja tilalla on toisen takaoven kynnyksessä kiinteä ruuvipenkki, sekä pöytä, hylly ja työkalukaappi, jonka ulkoseinässä on vielä koukkuja lenkkiavaimille...
Ruuvipenkki peittyy kivasti koiran patjalla, villasukat saa kuivumaan lenkkiavainten koukkuihin ja kumpparit työkalukaappiin

Huoltoauto vs. paku
Moro,
Mitä etua huoltoautoksi rekisteröinnistä on verrattuna pakuksi rekisteröintiin?
- JS -
Mitä etua huoltoautoksi rekisteröinnistä on verrattuna pakuksi rekisteröintiin?
- JS -