Antsa kirjoitti:Sori mutta on pakko kysyä siihen offipalstankin sopan keittoon osallistuneena että miksi se kytkin pitää poistaa? Jos se virta tulee ja lähtee releeltä niin vika on siitä lampulle päin. Eli palaneet lamput,johto poikki jossakin tai puuttuva maa.
Jos ja kun kytkennät on jo releelle asti kunnossa niin ei tuo vika enää valokatkaisijaa poistamalla korjaannu. Eikä se ole turha, sumussa tai lumi sateessa on ihan jees että saa lisäpitkät pois.
Kirjoitin vain omasta kokemuksestani. Yritin joskus laittaa merkkivalollisen kytkimen johonkin autoistani, mutta se, että olisin saanut merkkivalon ja valot palamaan yhtäaikaa osoittautui täysin mahdottomaksi yhtälöksi. Jotenkin se merkkivalon maa häiritsi herätettä tai sitten onnistuin kämmäämään muuten sen jutun silloin. Oire oli sama, rele naksuu ja merkkivalo palaa mutta lamput eivät...
Katkaisijaa en ole kaivannut muuten kuin yhdessä Hiasessani jossa oli katolla lisäpitkät, nää kattovalot oli pakko napauttaa pois päältä lumisateella. Näissä oli herätte vedetty katkaisijan kautta akun +navasta jolloin pystyi käyttämään myös ajovaloista riippumatta työvaloina. Hyvä systeemi mut en tiedä täyttyikö lain pykälä, hehe...
Toyotan omat valot ovat tosiaan niin huonot että jos aloittaja laittaa tavalliset Rallye 190-lisävalott, niin ne ovat mitä luultavimmin aina päällä, varsinkin kilvenalusraudalla asennettuna varsin alas.
Mun puolestani saa laittaa katkaisijoita vaikka kummallekin lisävalolle omansa, epäilen vaan niiden tarpeellisuutta.

Mitä yksinkertaisempi sen parempi..