Ihan perus mustaa rautaa tuo on, siihen tulee maali vielä päälle.vesseli kirjoitti:Eikös tuo uusi palkki näytä olevan rosteria? Jos on niin eihän se lähde köyhemmän takia ruostumaan.vartiainen kirjoitti: Ei huvittais tehdä sitä isoa reikää sumarille tohon vasempaan palkkiin kun siitä oli vanhassakin lähtenyt ihan hillitön ruostuminen.
HJ61 1990 käyttisprojekti-tarinaa
Valvoja: Käyttäjä
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Huvittavaa näperrellä takapuskurin kanssa kun lokarit lepattaa tuulessa, mut tuommoinen siitä sitten tuli. Ainakin yhdestä suunnasta auto on ihan hyvän näköinen.
.

Sumari on vähän arassa paikassa mutta se on muutenkin kopaltaan ihan soiro, etsin parempaa tilalle. Puskuria en viitti tosiaan rei´ittää tommosen takia.
Pitäs keksiä noiden takarenkaiden taakse jotain ettei renkaista lentävä skeida jäis heti sinne takakoteloon. Pidemmän sisälokarit?


Sumari on vähän arassa paikassa mutta se on muutenkin kopaltaan ihan soiro, etsin parempaa tilalle. Puskuria en viitti tosiaan rei´ittää tommosen takia.
Pitäs keksiä noiden takarenkaiden taakse jotain ettei renkaista lentävä skeida jäis heti sinne takakoteloon. Pidemmän sisälokarit?
Tarviitko sinä sitä oikeesti johonkin, mikset vaan jätä pois kun ei ole pakollinen valo?vartiainen kirjoitti: Sumari on vähän arassa paikassa mutta se on muutenkin kopaltaan ihan soiro, etsin parempaa tilalle.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Saako se katkaisija silti olla? Tai voinko laittaa sen katkaisijan perään vaikka työvalot taakse?-MaTTi- kirjoitti:Tarviitko sinä sitä oikeesti johonkin, mikset vaan jätä pois kun ei ole pakollinen valo?vartiainen kirjoitti: Sumari on vähän arassa paikassa mutta se on muutenkin kopaltaan ihan soiro, etsin parempaa tilalle.
Jos sumaria ei ole niin kytkin on poistettava kertoi tuttu katsastusmies.
Muutes, takapuskureiden kunnostus itselläkin juuri meneillään, niin mikä on HJ-61 puskureiden alkuperäinen väri?
Mistä löysit nuo astimet tuohon keskelle? Omassani putosi maahan kun katsoin siihen suuntaan, eli uudet pitäsi jostain saada köhnättyä.
Muutes, takapuskureiden kunnostus itselläkin juuri meneillään, niin mikä on HJ-61 puskureiden alkuperäinen väri?
Mistä löysit nuo astimet tuohon keskelle? Omassani putosi maahan kun katsoin siihen suuntaan, eli uudet pitäsi jostain saada köhnättyä.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
Ei periaatteessa harhaanjohtavia merkintöjä, mut työvalot sen taakse passaa, namiskan päälle vaan joku muu tarra.vartiainen kirjoitti: Saako se katkaisija silti olla? Tai voinko laittaa sen katkaisijan perään vaikka työvalot taakse?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Täs oli ne astimet ehjät. Tai pitää niihin liimata vähän plootua jossain vaiheessa mut vielä ovat aika hyvät. Puskurien väri on ymmärtääkseni se grafiitinharmaa millä hiacet ja cruiserit maalattiin tehtaalla. Ite valkkasin ihan fiiliksellä, tuli ihan ok.Ylikessu kirjoitti:Jos sumaria ei ole niin kytkin on poistettava kertoi tuttu katsastusmies.
Muutes, takapuskureiden kunnostus itselläkin juuri meneillään, niin mikä on HJ-61 puskureiden alkuperäinen väri?
Mistä löysit nuo astimet tuohon keskelle? Omassani putosi maahan kun katsoin siihen suuntaan, eli uudet pitäsi jostain saada köhnättyä.
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Hain maalit tänään etupuskuriin kun pajottelin sitä vähäsen ja löydettiin sitten aika hyvin alkuperäisen näköinen värisävy. Kuvassa näyttää vähän eriltä mutta aika (riittävän) lähellä tommoseen vanhaan roiskoon. Pellinpalan oikea väri näkyy peukun yläpuolella vasemmalla, oikealla puolella on mennyt vihreeksi loisteputkivalojen takia. Toyotalla on ihan liikaa grafiitinharmaita vaihtoehtoja kataloogissa....Ylikessu kirjoitti:Muutes, takapuskureiden kunnostus itselläkin juuri meneillään, niin mikä on HJ-61 puskureiden alkuperäinen väri?


Samalla kauppareissulla tuli etsiskeltyä myös sopivaa adapteria jotta voisin hinailla meidän yhteiskäytössä olevia 12-volttisia kärryjä. Autossa kun ei ole sitä muuntajahässäkkää. IKH:n ja paikallisen kuorma-autotarvikeliikkeen tarjonta oli sellainen akuankka-mikrofonin näköinen tatti joka maksaa 160 euroa. Se olisi muuten hyvä mutta ei mahdu menemään tässä tapauksessa paikalleen, pitäis väsäillä joku välijohto.
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
HJ:llä vähän ilmavaivaa vissiin. Parina päivänä ilmennyt sellaista puutumista maantienopeuksissa eikä meinaa kiihtyä. Kone ei pidä mitään erikoista ääntä eikä huohottele mutta ei vaan lähde. Ja sitten seuraavaan vetoon taas lähtee. Käynnistyy normisti. Vaihdoin ensiavuksi pa-suodattimen ja tyhjäsin vedenerottimen, katotaan mitä tekee. Kävin polttoainelinjaa taka-akselille saakka läpi enkä löytänyt mitään potentiaalista vuotoa, tankkia en lähtenyt vielä irrottelemaan. Harmi ettei ole luukkua takaluukussa et pääsis katsomaan tankkilähdöt.
Tosta koneen huohotuksesta vielä, kun tääkin on niillä kilsoilla että olisi varmaan suotavaa tarkkailla, niin riittääkö että ottaa sitä öljykorkkia irti ja katsoo ettei puuskuta vai pitääkö katsoa siitä venttiilikopan takaosasta turbon imupuolelle menevästä putkesta? Sieltä kun tulee sitä huurua jonkin verran enemmän kun taas öljykorkista ei yhtään. Viteota-->
Tosta koneen huohotuksesta vielä, kun tääkin on niillä kilsoilla että olisi varmaan suotavaa tarkkailla, niin riittääkö että ottaa sitä öljykorkkia irti ja katsoo ettei puuskuta vai pitääkö katsoa siitä venttiilikopan takaosasta turbon imupuolelle menevästä putkesta? Sieltä kun tulee sitä huurua jonkin verran enemmän kun taas öljykorkista ei yhtään. Viteota-->
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori