Joo, elikkäs kävi semmonen tilanne tuolla maantiellä ajaessa, että noin 80 vauhdista kaasupoljin jäi alas. Sammutin auton vauhdista ja rullasin linkkipysäkille tutkimaan vikaa. Vaijeri ei ole jumissa, ja pumpun kyljessä vipu johon kaasuvaijeri vaikuttaa liikkuu erittäin herkästi. Ilmeisesti aivan liiankin herkästi. Käänsin vivun tyhjäkäynti asentoon ja kokeilin käyntiin, mutta samantien kierrokset karkas täysille. Äkkiä sammutus ja soitto kaverille että saapi hinausapua paikalle.
Mikähän vois olla vikana? Mahtaako olla suurikin remontti tiedossa? Näin äkkiseltään vaikuttais että vika on jossain pumpun sisällä, kun ei ainakaan siitä kaasu vivusta kääntämällä lakannu huutamasta.
Ja jos mahollista niin pikaisia vastauksia/arvauksia, kun pitäs vielä tämän vuorokauden puolella palata Savon Prikaatin muonavahvuuteen.
Kaasu hirtti HJ61:ssä
Valvoja: Käyttäjä
Vika oli just niissä jousissa. Toista jousta ei ilmeisesti ole ollut enää aikoihin paikoillaan, ja toinen roikkui katkenneena kaasuvivussa. Ylimäärästä päänvaivaa vian selvittämisessä aiheutti se että, moottorin käydessä ilman jousta se jostain syystä kääntää vivun täyskaasulle, ja kun moottorin taas sammuttaa vipu laskeutuu tyhjäkäynti asentoon. Itsekseen pimeässä turatessa melko hankala todeta.
Kiitoksia avusta!
Kiitoksia avusta!