
Heräteostos: RJ70
Valvoja: Käyttäjä
Kasaus jo hyvässä vauhdissa, viimeksi maalailin vanteet ja asennutin niille nuo 255/85-16 mutikat. Aika käypänen rengas tuo näyttäs olevan tuohon, pitää vaan säätää jousitus sopivalle korkeudelle, nyt on aika etukeno, tosin tankki ja vararengas puuttuu vielä.


Puskurista aattelin jotakin tuollaista (lainattu jostakin Portugalin sivustolta):


Puskurista aattelin jotakin tuollaista (lainattu jostakin Portugalin sivustolta):


BJ75 1987
# 274
# 274
Mulla oli juuri nuo renkaat HJ45:ssä lukkovanteilla. Muutoskatsastus meni heittämällä läpi ilman levikkeitä. Voin mitata tuon leveyden. Elikkä tässä:Voisitko/jaksaisitko mitata, paljonko tuon mutikkaan tosileveys on kuvion reunasta reunaan?? Ajatuksissa sama rengas laittaa HJ45:n alle orggis lukkovanteella ilman levikkeitä.
BJ75 1987
# 274
# 274
Pientä edistystä. Etupuskuri alkaa olla valmis, materiaali 3-5mm teräs. Taakse pitää vielä värkätä saman tyylinen.



Mekaanin vinssi oli ajatus sovitella tuohon joskus myöhemmin, lieneekö mitään estettä laittaa vaijeri/naru kulkemaan tuon kelan alakautta, vaihtaisi vaan ulosoton kaksisuuntaiseksi? Kävisi tuon puskurin kanssa paremmin jos naru tulisi alakautta, saisi kidan laitettua keskelle puskuria.

Tankki oli tarkoitus vaan kevyesti puhaltaa ja epoksilla maalata, no löytyhän sieltä puhalluksen jälkeen reikä joka piti paikata. Se on nyt hitsattu ja tinattu. Hirvittää vaan tuo tankin hitsaus....


Rekkarikilvet vaihtui uusiin, entiset oli jo aika kärsineet. Piti vaan konttorilla täyttää kaavake, jossa ilmoitti kilpien "turmeltuneen".

Pyöränkoteloihin 3M:n kiveniskumassaa.


Kuskinpenkin istuinosan korjautin luottoverhoilijalla, keinonahka oli halkeillut sieltä reunasta mistä se yleensä näissä aina ekaksi hajoaa. Kaikki istuinverhoilut näpertelin irti ja käytin pesukoneessa ja ovien ja takasivujen verhoilut putsattiin Auto Glymillä, aika siistinähän nuo ovat siellä lian alla säilyneet.


Etujouset vaihdoin uudenkarheisiin vakiojousiin ja ryhti muuttui heti tasapainoisemmaksi eli keula nousi ylemmäs. Korotukseksi aattelin n. 3 cm sorvattuja kakkaroita jousten päälle, niin säilyypähän tuo orkkisjousien pehmeys ajossa.
Mekaanin vinssi oli ajatus sovitella tuohon joskus myöhemmin, lieneekö mitään estettä laittaa vaijeri/naru kulkemaan tuon kelan alakautta, vaihtaisi vaan ulosoton kaksisuuntaiseksi? Kävisi tuon puskurin kanssa paremmin jos naru tulisi alakautta, saisi kidan laitettua keskelle puskuria.
Tankki oli tarkoitus vaan kevyesti puhaltaa ja epoksilla maalata, no löytyhän sieltä puhalluksen jälkeen reikä joka piti paikata. Se on nyt hitsattu ja tinattu. Hirvittää vaan tuo tankin hitsaus....
Rekkarikilvet vaihtui uusiin, entiset oli jo aika kärsineet. Piti vaan konttorilla täyttää kaavake, jossa ilmoitti kilpien "turmeltuneen".
Pyöränkoteloihin 3M:n kiveniskumassaa.
Kuskinpenkin istuinosan korjautin luottoverhoilijalla, keinonahka oli halkeillut sieltä reunasta mistä se yleensä näissä aina ekaksi hajoaa. Kaikki istuinverhoilut näpertelin irti ja käytin pesukoneessa ja ovien ja takasivujen verhoilut putsattiin Auto Glymillä, aika siistinähän nuo ovat siellä lian alla säilyneet.
Etujouset vaihdoin uudenkarheisiin vakiojousiin ja ryhti muuttui heti tasapainoisemmaksi eli keula nousi ylemmäs. Korotukseksi aattelin n. 3 cm sorvattuja kakkaroita jousten päälle, niin säilyypähän tuo orkkisjousien pehmeys ajossa.
BJ75 1987
# 274
# 274
Joo tosiaan katsastus olisi ajatuksissa jo tällä viikolla jos saan nuo uudet vermeet takajarruihin viskattua paikalleen. Jarruremppa ei vielä mahottomia näköjään maksele, kengät, sylinterit ja uudet jarruputket taka-akselille 70 euroa/setti.Tuppu kirjoitti:ISO peukku tällekkin rojektille
Hei mites se oli, meneekö tuo Rj katsastuksesta läpi ilman takapuskuria, kun sen joutaisi tekemään myöhemminkin?
BJ75 1987
# 274
# 274
Puskurin aihio on muistaakseni 100x150 kotelopalkki 4 mm senämällä. Puskurin yläreuna on palkin oma ja alareunan taitokseen on hitsattu 5x50 mm lattaa. Kulmien pyöristyksiin on käytetty 1,5-2 tuumaisista putkista pitkittäin leikattuja paloja.
Eli esim. tuossa alareunan taitoksessa on 1,5 tuuman putkesta pitkittäin leikattu neljäsosa, joka on hitsattu koko puskurin alareunan matkalle johon taas on hitsattu se 5x50 latta.
Saikohan tuosta nyt kukaan selkoa
Eli esim. tuossa alareunan taitoksessa on 1,5 tuuman putkesta pitkittäin leikattu neljäsosa, joka on hitsattu koko puskurin alareunan matkalle johon taas on hitsattu se 5x50 latta.
Saikohan tuosta nyt kukaan selkoa

BJ75 1987
# 274
# 274