
Tarkistetaan aluksi kaikki 4 alipainekalvoa, että ne on ehjiä. Bensan pinta säädetään neulaventtiilistä siten että kaasarin ikkunassa pinta on puolessa välissä ikkunaa . Seos ruuvin päästä murretaan sinetti ja viilataan ruuvikanta mistä voi rukarilla säädellä ruuvia . Mulla se on 4.5 kierrosta auki. Ryyppy on säädetty yhden pykälän keskikohdasta kireämmälle.Tässä vaiheessa oikeastaan on tehty kaikki mitä kotikonstein on tehtävissä. Ja edelleenkään se kone ei toimi siten kuin halutaan. Kaikki johtuukin siitä, että vanha -80luvulla suunniteltu kaasari ei ymmärrä nyky bensaa. Kone käy kokoajan liian laihalla. Tasakaasulla ajettaessa tuntuu kuin se kokoajan haluaisi lisää kaasua toimiakseen. Pahin kierroslukualue on 1700-2000 kunnes kaasari muuttaa tyhjäkäyntipiirilta pääsuuttimelle. Sitten se taas toimii. Lopulta ratkaisu löytyi niinkin helposti kuin poraamalla tyhjäkäyntiseosputki 48 kokoon 50 ja ykköskurkun pääsuutin 113 kokoon 120. Suutimien porauksen annoin Suomen Kaasutinexpertin tehtäväksi. Ja remontti maksoi suutimien lähetyskuluineen alle15€ . Joskus se on pienestä kii.
Se Trottle Positioner (TP) system säädetään 1050 kierroksille.
t.jp