Hj Kierroslukumittari
Valvoja: Käyttäjä
Hj Kierroslukumittari
Hj61:ssa lakkasi kierroslukumittari toimimasta.
Turbon ledit toimii kuin ennenkin mutta viisari ei värähdäkään.
Mistä kannattaa aloittaa vikaa etsimään ja onko mittari vaikea irroittaa?
Turbon ledit toimii kuin ennenkin mutta viisari ei värähdäkään.
Mistä kannattaa aloittaa vikaa etsimään ja onko mittari vaikea irroittaa?
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Mittari ei toimi.
No niillä valolla ei ole kovinpaljon yhteistä sen kierroslukumittarin kanssa kuin yhteinen sähkö.Mittariston kuin irroittaa saa kierroslukumittarin kyllä irroitettua muutamalla ruuvilla.Joissakin mittareissa ollutb juotosvikoja mut omassani oli anturi rikki joka siaitsee kytkinkopassa kuskinpuolella.Ei ole mitenkään mukava ottaa pois.Ja maksaa merkkiliikkeessä melkein 200e.Ja aivan turha kysellä tarvikkeena.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Nostellaas vanhaa aihetta
Tuossa hj60:ssä ei suostu kierroslukumittari pelaamaan. Anturi vaihettu ja mittari vaihettu ja se anturin liitin vaihelaatikon päältä katottu ja suhkutettu crc:tä ja sitte siellä startin luona oli vielä toinen liitin sekin avattu ja katottu, ne näytti ihan hyviltä eikä ollu hapettumaakaan. Mikähän tuossa nyt sitte on vikana? Pystyykö tuon magneettianturin ja mittarin toteamaan jotenki, että onko ne toimivia?
Tuossa hj60:ssä ei suostu kierroslukumittari pelaamaan. Anturi vaihettu ja mittari vaihettu ja se anturin liitin vaihelaatikon päältä katottu ja suhkutettu crc:tä ja sitte siellä startin luona oli vielä toinen liitin sekin avattu ja katottu, ne näytti ihan hyviltä eikä ollu hapettumaakaan. Mikähän tuossa nyt sitte on vikana? Pystyykö tuon magneettianturin ja mittarin toteamaan jotenki, että onko ne toimivia?

hj 60
hj 61
hj 61
No niin, palstan kautta sain ohjeet tohon kierroslukumittarin sielunelämään, kiitokset tästä. Nehän oli sekä "uusi", että vanha anturi pimeänä. Jos jollain on ylimääräsenä tuo anturi niin voisin ostaa sen pois. Se mitataan siitä anturin liittimen nastoista yleismittarin resistanssi alueella, ehjässä lukema pitäs olla noin 500, jos mittari ei näytä mitään tai näyttää ääretöntä, sillon se on sökö.
hj 60
hj 61
hj 61
Kävin sitte hakemassa marmoritiskiltä uuden anturin ja nyt sitte viimein toimiiprofi kirjoitti:No niin, palstan kautta sain ohjeet tohon kierroslukumittarin sielunelämään, kiitokset tästä. Nehän oli sekä "uusi", että vanha anturi pimeänä. Jos jollain on ylimääräsenä tuo anturi niin voisin ostaa sen pois. Se mitataan siitä anturin liittimen nastoista yleismittarin resistanssi alueella, ehjässä lukema pitäs olla noin 500, jos mittari ei näytä mitään tai näyttää ääretöntä, sillon se on sökö.

http://forums.offipalsta.com/album.php? ... eid=127446
http://forums.offipalsta.com/album.php? ... eid=127447
hj 60
hj 61
hj 61
Oliko anturi kallis Toyotalla?
BJ:hin tuli taannoisen innostuksen vallassa rakenneltua kierroslukumittari nimenomaan HJ:n mittarista kun äkkäsin että BJ75:n alumiinisessa kytkinkopassa oli paikka valussa sille, ei tarvinnut kuin jyrsiä reikä auki ja tehdä siihen kierre.
Tuon kytkentähän on äärimmäisen helppoa kun mittarin ja anturin välillä on vain yksi johto; mittarilla oli maa ja plussa, anturilla vain maa mittarille menevän johdon lisäksi.
Jonkun verran sai shimmailla notta meni tarpeeksi lähelle vauhtipyörää mutta tuli varmuuden vuoksi jyrsittyä vähän ylimääräistä niin sai aluslevyillä helposti hoidettua tuon.
Siinä alkuperäisessä anturissa ei välttämättä hirveän isoa vikaa ollut, vai selvisikö? Öljy oli hapattanut anturin johtojen kuoren ihan sieltä juuresta, joten kaivoin jaappanilaiset mäskit pois, kolvasin sinne kunnon kumijohdot ja valoin poteron epoksilla täyteen.
Hyvin on oma viritys yli kolme vuotta toiminut.
BJ:hin tuli taannoisen innostuksen vallassa rakenneltua kierroslukumittari nimenomaan HJ:n mittarista kun äkkäsin että BJ75:n alumiinisessa kytkinkopassa oli paikka valussa sille, ei tarvinnut kuin jyrsiä reikä auki ja tehdä siihen kierre.
Tuon kytkentähän on äärimmäisen helppoa kun mittarin ja anturin välillä on vain yksi johto; mittarilla oli maa ja plussa, anturilla vain maa mittarille menevän johdon lisäksi.
Jonkun verran sai shimmailla notta meni tarpeeksi lähelle vauhtipyörää mutta tuli varmuuden vuoksi jyrsittyä vähän ylimääräistä niin sai aluslevyillä helposti hoidettua tuon.
Siinä alkuperäisessä anturissa ei välttämättä hirveän isoa vikaa ollut, vai selvisikö? Öljy oli hapattanut anturin johtojen kuoren ihan sieltä juuresta, joten kaivoin jaappanilaiset mäskit pois, kolvasin sinne kunnon kumijohdot ja valoin poteron epoksilla täyteen.
Hyvin on oma viritys yli kolme vuotta toiminut.
riippuu miten hyvä on tinkimäänJF kirjoitti:Oliko anturi kallis Toyotalla?

Kyllä se mun anturi oli vaan kertakaikkiaan pimentyny ja johdot oli kyllä ehjät, että ei siitä toimivaa saanu. Jonkin verran muittenkin aparaattien yhteydessä tullu värkättyä näitten magneettianturien kans se tahtoo olla niitten ominaisuus näköjää, että ne saattaa hajoilla ihan itestäänJF kirjoitti:BJ:hin tuli taannoisen innostuksen vallassa rakenneltua kierroslukumittari nimenomaan HJ:n mittarista kun äkkäsin että BJ75:n alumiinisessa kytkinkopassa oli paikka valussa sille, ei tarvinnut kuin jyrsiä reikä auki ja tehdä siihen kierre.
Tuon kytkentähän on äärimmäisen helppoa kun mittarin ja anturin välillä on vain yksi johto; mittarilla oli maa ja plussa, anturilla vain maa mittarille menevän johdon lisäksi.
Jonkun verran sai shimmailla notta meni tarpeeksi lähelle vauhtipyörää mutta tuli varmuuden vuoksi jyrsittyä vähän ylimääräistä niin sai aluslevyillä helposti hoidettua tuon.
Siinä alkuperäisessä anturissa ei välttämättä hirveän isoa vikaa ollut, vai selvisikö? Öljy oli hapattanut anturin johtojen kuoren ihan sieltä juuresta, joten kaivoin jaappanilaiset mäskit pois, kolvasin sinne kunnon kumijohdot ja valoin poteron epoksilla täyteen.
Hyvin on oma viritys yli kolme vuotta toiminut.

hj 60
hj 61
hj 61