J120 Suutinvika iski
Valvoja: Käyttäjä
Joo, nyt on kokemusta kunnostetuista suuttimista. Tilasin 4, noh, 3 tuli oikeita. Yks oli joku väärä. Oikee paketti, mutta väärä suutin. Joo eipä siinä mitään. Toyotalta sitten yks uus pikana tilaukseen.
Sitten kun olivat saaneet nippuun, niin soittivat että ei lähe käymään. Paineet on ok ja männätkin ehjät. Noh, tässä tapauksessa olis ehkä pitäny ottaa yhteyttä osasuoraan, mutta huoltomies ehdotti testaamista. Eipä siinä mitään, poijat kiikutti suuttimet tammer-dieseliin, kun eivät ite pystyneet niitä testaamaan.
Ja kuinkas kävikään... kaikki kolme sököjä. Kaikki vuoti läpi, ja kun olivat kiristäneet kärkee niin ei tullu enää mitään....
Että sellanen korjausprojekti tää. Alkaa mielestäni pikkuhiljaa riittää.
No, tänään kun asia selvis niin soittivat osasuoralta että mitäs tehään, laitoin sitten 3kpl tehdasUUSIA tilaukseen. Saa nähä miten nyt käy sitten.
PS: Näihin suuttimiin on tehty jotain parannuksia, ilmeisesti just tällästen vikojen takia.
Kirjotellaan taas kun jotain uutta ilmaantuu...
Sitten kun olivat saaneet nippuun, niin soittivat että ei lähe käymään. Paineet on ok ja männätkin ehjät. Noh, tässä tapauksessa olis ehkä pitäny ottaa yhteyttä osasuoraan, mutta huoltomies ehdotti testaamista. Eipä siinä mitään, poijat kiikutti suuttimet tammer-dieseliin, kun eivät ite pystyneet niitä testaamaan.
Ja kuinkas kävikään... kaikki kolme sököjä. Kaikki vuoti läpi, ja kun olivat kiristäneet kärkee niin ei tullu enää mitään....
Että sellanen korjausprojekti tää. Alkaa mielestäni pikkuhiljaa riittää.
No, tänään kun asia selvis niin soittivat osasuoralta että mitäs tehään, laitoin sitten 3kpl tehdasUUSIA tilaukseen. Saa nähä miten nyt käy sitten.
PS: Näihin suuttimiin on tehty jotain parannuksia, ilmeisesti just tällästen vikojen takia.
Kirjotellaan taas kun jotain uutta ilmaantuu...
Näköjään painoin sitten quotee, kun piti painaa muokkaa......kenni_ kirjoitti:Joo, nyt on kokemusta kunnostetuista suuttimista. Tilasin 4, noh, 3 tuli oikeita. Yks oli joku väärä. Oikee paketti, mutta väärä suutin. Joo eipä siinä mitään. Toyotalta sitten yks uus pikana tilaukseen.
Sitten kun olivat saaneet nippuun, niin soittivat että ei lähe käymään. Paineet on ok ja männätkin ehjät. Noh, tässä tapauksessa olis ehkä pitäny ottaa yhteyttä osasuoraan, mutta huoltomies ehdotti testaamista. Eipä siinä mitään, poijat kiikutti suuttimet tammer-dieseliin, kun eivät ite pystyneet niitä testaamaan.
Ja kuinkas kävikään... kaikki kolme sököjä. Kaikki vuoti läpi, ja kun olivat kiristäneet kärkee niin ei tullu enää mitään. Ensimmäinen reklamaatio kuulemma kunnostetuista suuttimista. No, nyt niitä tuli 3 kerralla.![]()
Että sellanen korjausprojekti tää. Alkaa mielestäni pikkuhiljaa riittää.
No, tänään kun asia selvis niin soittivat osasuoralta että mitäs tehään, laitoin sitten 3kpl tehdasUUSIA tilaukseen. Saa nähä miten nyt käy sitten.
PS: Näihin suuttimiin on tehty jotain parannuksia, ilmeisesti just tällästen vikojen takia.
Kirjotellaan taas kun jotain uutta ilmaantuu.

-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Pe Huhti 05, 2013 9:05 pm
- Paikkakunta: helsinki
Kannattasko avata uus topicci kyseiselle aiheelle???Nelivetäjä kirjoitti:Kun oli puhe oikeaoppisista vaihteistoöljyn vaihdoista, heräsi mielenkiinto noiden vaihteistojen kestosta. Paljonko niilä on ajettava, että alkaa hirmukallis vaihteistoremppa häämöttää.
Olis sit helpompi hakea hakutoiminnon avulla.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Oli myös se joku arvo tapissa kun olivat mitanneet, oliko se nyt joku korjausarvo vai mikä lie. Männät ne oli kattonu endoskoopilla ettei oo reikää. Kyllähän nyt luulis että ne nyt olis kiristetty kunnolla kaikki, jos kerta yks enää temppuilee. Mutta taidan silti soittaa tänään heti aamusta sinne.
Jos se ei se suutin oo, eikä männänrenkaat, niin mikä muu vois aiheuttaa moista? Se tiiviste? Tai sit se letkun pätkä minkä jokkut sanoo et pitäis vaihtaa kun sen aukasee...? Emmä tiedä. Kannen irrottaminen on kyllä iso työ.. Ja haluaisin vaan et se tulee kuntoon. :/
Jos se ei se suutin oo, eikä männänrenkaat, niin mikä muu vois aiheuttaa moista? Se tiiviste? Tai sit se letkun pätkä minkä jokkut sanoo et pitäis vaihtaa kun sen aukasee...? Emmä tiedä. Kannen irrottaminen on kyllä iso työ.. Ja haluaisin vaan et se tulee kuntoon. :/
Kylläpä on kovan onnen remontti, eipä käy kateeks. Toista kuukautta jo maannut pajalla ja tähän on päästy.kenni_ kirjoitti:Kyllä ne toijotan miehet oli käryllä. Mäntä halki.![]()
Sylinterissä oli joku naarmu, sitä vähän hoonattiin, kuulemma tuntuu vähän kynnellä. Nyt siihen on tulossa uus mäntä ja männänrengassarja. Kuinka paljon tollanen pieni naarmu haittaa?

Mikä se tommosta tekee, viallinen suutin? Tuskinpa pieni naarmu mitään haittaa, varsinkin jos vähän hoonaa niinkuin tietysti syytäkin jos uusia renkaita laittelee.
Minkäs vuotinen peli nyt oli kyseessä? Ja alle 200 tkm ajettu?

SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Nyt pitää muistaa että land cruiserikin on auto ja se saattaa hajota. Ei kannata alkaa turhaan odottamaan milloin se hajoaa. Joskus se kuitenkin tapahtuu. Tämänkin tapauksen myötä varmasti moni meistä seuraa auton käyttäytymistä tarkemmin ja reagoi huomaamiinsa ongelmiin nopeammin.Micci kirjoitti:Kylmä rinki perseen alla tätä lukiessa.
Itellä 2004 versio ja ajettu 346tkm eikä ole suuttimia vaihdettu takuuseen. Mutta se sihti kyllä (ainakin toivottavasti) syynätään kun käytän auton merkkiliikkeessä öljynvaihdossa...
Sihti tulee ainakin itsellä mainittua aina kun auton vien huoltoon.
Paljonko tuo remontti on tullut kaikkiaan maksamaan?