Hj kulkee liian lujaa
Valvoja: Käyttäjä
Hj kulkee liian lujaa
Kertokaahan viisaat, millanen rojetkti olis vaihtaa 61 vaijerilukkoseen harvempaa perää? Kuinkahan mutkikas juttu tälläselle puoltumpelolle, joka ei oo perien kanssa pelannu, paitti hameellisten. Liekö aikaisemmin topiikkia ollu?
Re: Hj kulkee liian lujaa
Oi miksi miksi???tikkat3 kirjoitti:Kertokaahan viisaat, millanen rojetkti olis vaihtaa 61 vaijerilukkoseen harvempaa perää? Kuinkahan mutkikas juttu tälläselle puoltumpelolle, joka ei oo perien kanssa pelannu, paitti hameellisten. Liekö aikaisemmin topiikkia ollu?
Yleensähän sinne laitetaan tiheempää välläriä???
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
- hakoteilla
BJ:n 4.11 välitykset, niin vauhti tippuu. Vaatii hammaskosketuksen säätämisen eli rattaitten shimmaamisen, mutta sen voi teettää jossain moottorikoneistamossa/vaihteistokorjamossa tai paikallisilla rallikuskeilla eikä varmaan ole kallis operaatio, jos sen verran pysyy työkalut kädessä, että itse saa murikat auton alta irti.
Tämä siis jos vaijerilukot halutaan säilyttää. Jos niitä ei tarvi, niin voi vaihtaa koko murikat BJ:stä, mutta ei taida olla vaihtoehto?
Jos 4.11 ei riitä, niin tarvikeosana saa 4.88 tai 5.29 tai jotain vastaavaa, mutta maantiekäyttöön menee jo liian tiheeksi tai sitten pitää olla oikeasti isot renkaat.
Tämä siis jos vaijerilukot halutaan säilyttää. Jos niitä ei tarvi, niin voi vaihtaa koko murikat BJ:stä, mutta ei taida olla vaihtoehto?
Jos 4.11 ei riitä, niin tarvikeosana saa 4.88 tai 5.29 tai jotain vastaavaa, mutta maantiekäyttöön menee jo liian tiheeksi tai sitten pitää olla oikeasti isot renkaat.
- hakoteilla
Eihän se kinkkinen ole, jos on oikeat välineet, tietoa ja taitoa. Puolitumpeloista on vaikea sanoa, mitä edellä mainitusta puuttuu...
Ohjeita löytyy kirjoista, jopa netistä. Väärin tehtynä aiheuttaa rattaiden ja/tai laakereiden uusimisen. Jos et ole varma mitä teet, teetä osaajalla ja seuraa vierestä, saatat oppia sen verran että seuraavan kerran teet itse.
Maastoon vai kadulle? Jos maastoon, välitä jakolaatikon hidas puoli ja pidä perät vakiona?
Ohjeita löytyy kirjoista, jopa netistä. Väärin tehtynä aiheuttaa rattaiden ja/tai laakereiden uusimisen. Jos et ole varma mitä teet, teetä osaajalla ja seuraa vierestä, saatat oppia sen verran että seuraavan kerran teet itse.
Maastoon vai kadulle? Jos maastoon, välitä jakolaatikon hidas puoli ja pidä perät vakiona?
Minulla auto maantiekäytössä ja kesärenkailla 235/85-16 sama liian lujaa kulkeva ongelma. Menee 10% todellinen nopeus yli mittarinäyttämän. Ajattelin ratkaista tuon ongelman laittamalle alle 265/75-16 renkaat. Niiden halkaisia on 80 mm pienempi kuin nykyisten. Laskurin mukaan pitäisi nopeuden täsmätä mittarinäytön kanssa.
- vartiainen
Itse laskin tuolla Lauri Kytömaan rengaslaskurilla että
235/85r16=805,9mm halkaisijaltaan
ja
265/75r16=803,9mm halkaisijaltaan
eli tuolla tavoin ei mittarivirhettä saa kuriin.
Mulla on talvirenkaina 235/75r15 ja niillä mittarinäyttämään tulee se "10 liikaa" kun noilla 235/85r16 näyttövirhe on satasessa 0%. 31x10,5x15 BFG mutikoilla mittarivirhe oli 3-4%
235/85r16=805,9mm halkaisijaltaan
ja
265/75r16=803,9mm halkaisijaltaan
eli tuolla tavoin ei mittarivirhettä saa kuriin.
Mulla on talvirenkaina 235/75r15 ja niillä mittarinäyttämään tulee se "10 liikaa" kun noilla 235/85r16 näyttövirhe on satasessa 0%. 31x10,5x15 BFG mutikoilla mittarivirhe oli 3-4%
-
- vartiainen
Mittarin näyttämä ei oo inkelma. Sitä varten on nuit muita näyttöjä, jotka ilmottaa vielä peltiseriffit ym matka-ajan
. Peraukisex syntyneenä pitää olla tuo käyttö- ja harrastepeli samoissa kuorissa. kolmevitosilla pyörillä ajellu jo useemman vuuen, murroxii saap sillotällö uusii, mut toi vauhin tiputtaminen säästäis kytkintä, jarruja... Pitänee tuumailla asiaa ja kysellä jeesaajaa 

Onkos mahollista että siellä on väärän mallinen ratas siellä lootan hännässä mistä lähtee se mittarin vaijeri?parukit kirjoitti:Minulla auto maantiekäytössä ja kesärenkailla 235/85-16 sama liian lujaa kulkeva ongelma. Menee 10% todellinen nopeus yli mittarinäyttämän. Ajattelin ratkaista tuon ongelman laittamalle alle 265/75-16 renkaat. Niiden halkaisia on 80 mm pienempi kuin nykyisten. Laskurin mukaan pitäisi nopeuden täsmätä mittarinäytön kanssa.
Ja joo 35" renkaille tuo 4.11 vältys on aika passeli tiekäyttöön. 80 vauhissa on nelosella jotain 1800 kierrosta koneessa.
Jos on intoa näprätä niin kaivaa sen mittarin irti ja rukkaa kohalleen. Voi kyllä hojossa olla melkonen savotta.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...