Bertan nopeusmittari taas soronoo
Valvoja: Käyttäjä
Bertan nopeusmittari taas soronoo
Eli pulma tämä. Ostin aikoinaan BJ40:n ja siinä ei toiminut nopeusmittari. Viaksi paljastui kulahtanut muovihampaistus siinä osassa mikä tulee laatikon päähän (eli mistä lähtee vaijeri mittarille.) Vanhassa merkintä j16. Näitäkuulemma eri hampaistuksillakin 15,16 ja 17. Ostin samanlaisen Toyotalta ja eipä kestänyt kuin kaksi kuukautta niin mittari ei taaskaan toimi. Otin sen "adapterin" irti ja hampaiston keskivaiheilla oli hienoista kulumaa.
Voiskohan olla väärä hammaslukema, vai mikäköhän aiheuttaa noin nopean kulumisen? Voisko sieltä olle menny sisältä jotain muuta rikki esim kulunut jokin laakeri tms, jonka vuosi se mhkä toi muovihammastus vastaa, ei olisikaan oikealla paikallaan ja siksi syö muovit hittoon....
Eipä siinä navigaattorissa on nopeusnäyttö, mutta olis mukava saada mittarikin toimimaan kunnolla.
Oisko tosta jotain räjäytyskuvaa missään? ei viittis levittää kun on myös käyttöautona toistaiseksi...
Voiskohan olla väärä hammaslukema, vai mikäköhän aiheuttaa noin nopean kulumisen? Voisko sieltä olle menny sisältä jotain muuta rikki esim kulunut jokin laakeri tms, jonka vuosi se mhkä toi muovihammastus vastaa, ei olisikaan oikealla paikallaan ja siksi syö muovit hittoon....
Eipä siinä navigaattorissa on nopeusnäyttö, mutta olis mukava saada mittarikin toimimaan kunnolla.
Oisko tosta jotain räjäytyskuvaa missään? ei viittis levittää kun on myös käyttöautona toistaiseksi...
Tyhmä kysymys, mutta miten sen vaijerin saa irti laatikonpäästä?
Se pullonkorkin näköinen mutteri liikkuu vain vähän kun pihteillä kääntelee ja sitten stoppaa. Piteleekö siinä sitten jokin varmuus lukitus kun siinä on vieressä jokin ruuvi ja sen alla latta. Ruuvista on muistaakseni kulunut pää pyöreeksi. Ei pitäis olla rakettitiedettä iroittaa. Pihdeillä en saanut kääntämiseen voimaa kun se on jotenki ahdas väli.
(Pitäis vaihtaa polttimoita mittaristoon)
Se pullonkorkin näköinen mutteri liikkuu vain vähän kun pihteillä kääntelee ja sitten stoppaa. Piteleekö siinä sitten jokin varmuus lukitus kun siinä on vieressä jokin ruuvi ja sen alla latta. Ruuvista on muistaakseni kulunut pää pyöreeksi. Ei pitäis olla rakettitiedettä iroittaa. Pihdeillä en saanut kääntämiseen voimaa kun se on jotenki ahdas väli.
(Pitäis vaihtaa polttimoita mittaristoon)
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Mulla lähti kyllä alapäästä vaijeri irti ihan siitä "pullonkorkist" kiertämällä, olisko sulla 4x4_88 jengoissa vikaa? Mittarin päästä irrotus olikin sitten ahtaampaa. konehuoneelta kun katkasin yhden nippusiteen sain vaijeriin lisää liikkuvuutta. Mittaristo irti ja sitä kautta irroitus. Takaisin laitto se hankalampi oli. Akunkenkä kannattaa irrottaa ensin, räpsähti meinaan mukavasti kun mittaristoa kallistin 

Jos siinä ei ole tietokonetta sen kanssa voi elää.