Joo tulee halvemaksi Toyotalle vaihtaa uudet tiivisteet takuuseen kun uusi mootori ja tiivisteet Nyt joka huollossa kun öljyt vaihdetaan niin siivilä tarkastetaan öljypropun reiästä että ei oo tukossa
Huollosta kysyin suutin asiaa ja vastaus oli että kun rekkarin syöttää koneelle niin tulee joku hälytys jos tarvii tiivisteet vaihtaa. Jos ei hälytä niin jossakin vaiheessa on tiivisteet vaihdettu tai ei tarvi vaihtaa ollenkaan. Luulis vaan että sinne jäis joku merkintä jos ne joskus on vaihdettu.
Kehotti vaan tarkastamaan sen sihdin kun itse öljyt vaihtaa. Tiedä sitten noista. Olis vaan kiva tietää tarkalleen mitä vuosimallia tai alustanumeroita nuo kampanjat on koskenu että onko itsellä joku riskiryhmän auto vai ei
mulla oli xenonit mutta otin pois. ei ollu isoa eroa night breakereihin, ja pitkät näytti huonosti. valokuvion raja oli lähivaloilla kyllä tarkka mutta en jotenki tykänny. jonkun mielestä ovat varmaan hyvät.
ja varmaan pitäs se ajovaloautomatiikka ottaa pois käytöstä ettei turhaan räpsi startatessa
Cruiseristi kirjoitti:Noitten vakaajan puslien vaihto auttoi ainakin mulla.Helpot vaihtaa , kun ovat avointa mallia.Luokkaa 25-30 e tais maksaa toitsulla kappale.
Sama vika mullakin, kaikki äänet kaikkos kun vaihto eikä ole paha rasti...
Mites nämä 2-dinin soittimet onko niihin saatavissa peruutustutkia? Kun ei ole kerenny vielä kuuklettaan.
-MaTTi- kirjoitti:No nyt pikkuhiljaa selviää, eli tollasessa on 2 kpl jotain pikkusubeja jossain takaposkissa, eli noi kesken loppuvat johtojen päät pitäis ruuvata vahvistimen kauitinlähtöihin ja RCA-piuhat sieltä uudelta mankalta tälle lisätylle vahvistimelle.
Eli tämä ostamasi piuhasetti on mallia "bypass cable" eli todellakin jättää ton orkkisvahvarin välistä.
Tai sit ostaa jonku normaalin 2-tievahvarin subeille erikseen, jos tykkää käyttää tollasta ohitusjohtosarjaa mikä Pasi1:llä. Paremmin kai se orkkis-vahvistin jaksaa humppuuttaa kaiuttimia kuin pelkästään mankalta ajettuna.
Morjensta! pitäis varmaan itsekkin kommentoida.
Siellä takana on yksi Pioneerin valmistama koteloitu subbari, jossa on 2 puhekelaa. Tästä syystä sinne menee molemmat kanavat eli on tavallaan kytketty stereona. Auton omassa vahvistimessa luultavasti omat taajuus suodattimet subbari lähdöille.
Pitäisi varmaan itsekkin alkaa ropaaminen niin tulisi asia tutummaksi. Jutun sekoittaa juuri se, että originaali mankasta tulee pelkkä signaali erilliselle vahvarille ja vielä tavallisia sähköjohtoja pitkin. Mahdollisesti jälkiasennus mankan linjalähdöt pystyisi liittämään auton alkuperäiseen vahvistimeen.
Janne Hartikainen kirjoitti:Nyt on omaan autoon asennettu 3" korotussarja, osat 760€+asennus 300€= 1060€, eteen tuli korokepalat ja taakse pidemmät jouset ja iskarit. ja auto tosiaan korottuikin sen 7,5cm joka oli luvattu, aluksi olin vähän skeptinen että onkohan kunnollinen. ajettavuudessa ei havaitse juuri muutosta, ehkä jopa parani kun vanhat 320 000km rullatut takaiskunvaimentimet vaihtuivat uusiin. huomattavasti luottavaisemmin mielin uskaltaa mennä paikoista joista ei aikaisemmin viitsinyt, tarjoavat ainakin hyvin henkistä tukea. autoon pääseminen vaikeutui mukavasti, meikäläisellä sellainen sairas hymy kun joku lyhytjalkainen kaveri yrittää päästä kyytiin. http://www.4x4parts.fi/
Mikähän oli Jannella lopullinen tuomio tästä modista? Kannattiko tehä? Itellä alka olla takaiskarit loppu ja pikku korotuskin täytys tehä nii saa kesävalssit alle.
Kyllä noi on toiminut niinkuin pitää. Asentaa ja unohtaa. Vähän on käyny mielessä jotku fox-racing alustat mutta kyllä noi nykyiset hommansa hoitaa. Ei mulla oo kyllä kokemusta kummosemmista maasturialustasarjoista. Kun ei tiedä paremmasta
Jatkan tähän tätä 120:sen ration vaihtohommaa. Tuli ostettua tuo käyttäjä Vekun myymä dvd jne. soitin. Asennettu on ja hieno tuli, mutta vaatii tosi paljon muutoksia sähköpuolelle. Tämä monessakin paikassa myytävä ISO adapteri johto on lähes hyödytön, ensinnäkin se on liian lyhyt eivätkä liittimet sovi näihin ulkomailta tilattuihin soittimiin. Hyvänä puolena on johdon toisen pään sopiminen alkuperäiseen vahvistimelle tulevaan johtoon (edellä kuvattuna), josta selviää virran syöttö ja kaiutin johdot värikoodien perusteella. Radiolle piti mitata auton omista johdoista ACC asento ja ILL virta taustavaloille. Alkuperäisessä antennissa oli kaksi liitintä varmaan FM ja AM taajuuksille, isompi sopii ja pienemmän teippasin piiloon, lisäksi kytketään antennivahvistimen virtajohto radiolle. Poistin autosta alkuperäisen soittimen lisäksi myös alkuperäisen vahvistimen, mikä ei sovellu tälle soittimelle. Seuraavaksi totesin ettei subfoowerin lisäksi etuovien keskiäänet ja diskantit toimi. Selvisi, että niille menee omat johtonsa vahvistimelta, jonka heitin pois. Ratkaisu ongelmaan oli 3-tie jakosuotimien asentaminen kumpaankin oveen, jonka lisäksi piti ohittaa diskanttikaiuttimissa olevat kondensaattorit. Bassosta vastaa 8 tuuman aktiivisubbari, joka nyt alkuperäisen vahvistimen tilalla penkin alla. Tämä subi potkii tarvittaessa niin rankasti etten aio kytkeä alkuperäistä subbaria käyttöön.
Autossa on vakiona sen verran hyvät musavehkeet etten suosittele muille tätä vaihtohommaa
rotocut kirjoitti:Jatkan tähän tätä 120:sen ration vaihtohommaa. Tuli ostettua tuo käyttäjä Vekun myymä dvd jne. soitin. Asennettu on ja hieno tuli, mutta vaatii tosi paljon muutoksia sähköpuolelle. Tämä monessakin paikassa myytävä ISO adapteri johto on lähes hyödytön, ensinnäkin se on liian lyhyt eivätkä liittimet sovi näihin ulkomailta tilattuihin soittimiin. Hyvänä puolena on johdon toisen pään sopiminen alkuperäiseen vahvistimelle tulevaan johtoon (edellä kuvattuna), josta selviää virran syöttö ja kaiutin johdot värikoodien perusteella. Radiolle piti mitata auton omista johdoista ACC asento ja ILL virta taustavaloille. Alkuperäisessä antennissa oli kaksi liitintä varmaan FM ja AM taajuuksille, isompi sopii ja pienemmän teippasin piiloon, lisäksi kytketään antennivahvistimen virtajohto radiolle. Poistin autosta alkuperäisen soittimen lisäksi myös alkuperäisen vahvistimen, mikä ei sovellu tälle soittimelle. Seuraavaksi totesin ettei subfoowerin lisäksi etuovien keskiäänet ja diskantit toimi. Selvisi, että niille menee omat johtonsa vahvistimelta, jonka heitin pois. Ratkaisu ongelmaan oli 3-tie jakosuotimien asentaminen kumpaankin oveen, jonka lisäksi piti ohittaa diskanttikaiuttimissa olevat kondensaattorit. Bassosta vastaa 8 tuuman aktiivisubbari, joka nyt alkuperäisen vahvistimen tilalla penkin alla. Tämä subi potkii tarvittaessa niin rankasti etten aio kytkeä alkuperäistä subbaria käyttöön.
Autossa on vakiona sen verran hyvät musavehkeet etten suosittele muille tätä vaihtohommaa