HDJ-80 ja Webasto / Eber?
Valvoja: Käyttäjä
HDJ-80 ja Webasto / Eber?
Onko joku asentanut / asennuttanut? Minkä kokoinen murikka pitäisi laittaa, riittääkö 5 kw, kun on toi sisätilakin jonkinkokoinen, ja moottorilohkollakin pätkä mittaa..
Tietääkö joku hyvää pajaa uudellamaalla, joka tuon asennuksen suorittaisi? Voihan sen itsekkin laitella, mutta ymmärtääkseni mahdollisissa palotapauksissa ei vakuutusyhtiö katso sitä kovin suotuisasti..
Tietääkö joku hyvää pajaa uudellamaalla, joka tuon asennuksen suorittaisi? Voihan sen itsekkin laitella, mutta ymmärtääkseni mahdollisissa palotapauksissa ei vakuutusyhtiö katso sitä kovin suotuisasti..
Hyvin on tuntunut 5,2kW riittävän...
Tän putiikin palvelu oli ainakin ensiluokkasta kun vaihdatin koko lämmitin yksikön joku vuosi sitten http://www.autovarustelu.fi/
Muistaakseni tekivät pelkkää Webastoa siihen aikaan.
Keravan autosähkö tekee käsittääkseni kans, omakohtaista kokemusta ei ole mutta asiakkaat on kehunu.
Eberin saa ostettua asennettuna myös Wihurilta, toki meidän ukoilla tuntuu olevan hommia aika reippaasti, kun tekevät pääsääntöisesti työkone asennuksia. Yhteen autoon asennutin ennen kun olin palkkalistoilla ja se ainakin meni putkeen.
Tän putiikin palvelu oli ainakin ensiluokkasta kun vaihdatin koko lämmitin yksikön joku vuosi sitten http://www.autovarustelu.fi/
Muistaakseni tekivät pelkkää Webastoa siihen aikaan.
Keravan autosähkö tekee käsittääkseni kans, omakohtaista kokemusta ei ole mutta asiakkaat on kehunu.
Eberin saa ostettua asennettuna myös Wihurilta, toki meidän ukoilla tuntuu olevan hommia aika reippaasti, kun tekevät pääsääntöisesti työkone asennuksia. Yhteen autoon asennutin ennen kun olin palkkalistoilla ja se ainakin meni putkeen.
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Aika helppo on laitella ainakin jos uuden asentaa, ei tarvii tuskailla niitten puuttuvien asennustarvikkeiden kanssa.
Itellä laite on siinä ilmanputsarin vieressä.
Puhallinohjaus on perushelppo jne...
Pa-ottokin toiminut omassa vuosia paluuletkusta pumpun kupeesta, nyt muutin tankkiin, kun asensin toisen webaston autoon vuosi-kaksi sitten.
Vakuutusyhtiötä ei juuri kiinnista kuka laitteen on asentanut, mutta aika mestari saa muuten olla jos tommosella pystyy autonsa polttamaan.
Itellä laite on siinä ilmanputsarin vieressä.
Puhallinohjaus on perushelppo jne...
Pa-ottokin toiminut omassa vuosia paluuletkusta pumpun kupeesta, nyt muutin tankkiin, kun asensin toisen webaston autoon vuosi-kaksi sitten.
Vakuutusyhtiötä ei juuri kiinnista kuka laitteen on asentanut, mutta aika mestari saa muuten olla jos tommosella pystyy autonsa polttamaan.
MIKKO UKKOLA
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-69 FJ45 LP
Hyvin on täälläkin 5kW riittänyt.
Älä tee samaa virhettä kuin minun autoni webaston asentaja, eli webaston pakoputki kulkee apparin puolen eturenkaan takana.
Kun lämmittää webastolla auton ja samalla kuumentaa sen pakoputken, niin ensimmäinen lätäkkö roiskasee vedet kuumalle putkelle (tai muuten vaan lunta tms). Ei mene kauaa kun on putki vaihtokunnossa.
Mulla on siis webasto asennettu tulipeltiin apparin nenän alle.
Omaani haluaisin kauko-ohjaimen, muuten olen ollut tyytyväinen.
ps. webasto ilman pakoputkea on todella äänekäs.
Älä tee samaa virhettä kuin minun autoni webaston asentaja, eli webaston pakoputki kulkee apparin puolen eturenkaan takana.
Kun lämmittää webastolla auton ja samalla kuumentaa sen pakoputken, niin ensimmäinen lätäkkö roiskasee vedet kuumalle putkelle (tai muuten vaan lunta tms). Ei mene kauaa kun on putki vaihtokunnossa.
Mulla on siis webasto asennettu tulipeltiin apparin nenän alle.
Omaani haluaisin kauko-ohjaimen, muuten olen ollut tyytyväinen.
ps. webasto ilman pakoputkea on todella äänekäs.
HDJ80 4,2td manu 1990
carinaE ja muutama mersu, saab, hyundai, fordson, tunturi yms.
Kiitoksia!
Pitää vähän soitella paikkoja läpi.. Itse en ala asentelemaan, ihan pelkästään siksi, kun aika ei riitä. Hilluksissa on webasto, johtosarjat, letkut ja kello, mutta ne pitäisi vielä naittaa yhteen. Eli jos noinkin pieni homma jää kiireiden takia roikkumaan, niin uuden asentaminen olisi valmis joskus vuoden päästä jouluna..
Eli 5 kw riittää, ja kaukosäädin on ihan ehdoton..
Pitää vähän soitella paikkoja läpi.. Itse en ala asentelemaan, ihan pelkästään siksi, kun aika ei riitä. Hilluksissa on webasto, johtosarjat, letkut ja kello, mutta ne pitäisi vielä naittaa yhteen. Eli jos noinkin pieni homma jää kiireiden takia roikkumaan, niin uuden asentaminen olisi valmis joskus vuoden päästä jouluna..

Eli 5 kw riittää, ja kaukosäädin on ihan ehdoton..
Nyt kun tuli kehuttua, niin hetihän se alkoi temppuilemaan. Webasto kyllä pöhisee hetken, pumpun naksutuskin kuuluu, mutta lämmityslaitteen puhallin ei käynnisty.
Vinkkejä mistä lähtisi vikaa etsimään? Mistä lähtee webastolta virta releelle joka törkkää puhaltimen päälle?
Vinkkejä mistä lähtisi vikaa etsimään? Mistä lähtee webastolta virta releelle joka törkkää puhaltimen päälle?
HDJ80 4,2td manu 1990
Se puhallin lähtee vasta kun nesteen lämpötila laitteessa on jossain muistaakseni 32 astetta ja siellä webaston johtosarjassa pitäis olla vain yksi rele, joka ohjaa sitä puhallinta eli vaihtokärkirele, jolla katkaistaan auton oma puhaltimen syöttä ja syötetään sille virtaa releen läpi ja tälle syötölle on muuten myös sulake siellä sarjan nipussa yks niistä kolmesta sulakkeesta.
MIKKO UKKOLA
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-69 FJ45 LP
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-69 FJ45 LP
- vartiainen
On tämä hieno foorumi, ei tarvinnut kuin tänne kirjoittaa, niin pihamaalla alkoi webasto itsekseen toimimaan.
En siis tehnyt mitään muuta kuin jätin webaston yrittämään käynnistystä ja tulin sisälle kirjoittamaan tuota aikaisempaa tekstiä. Takaisin autolle palatessa oli lasit jo sulat ja auto lämmin.
Asia mikä jäi kertomatta, oli se että minulla meinasi pari päivää sitten loppua cruiserista dieseli tankista ja webasto oli samaan aikaan päällä.
Lähtö weballe tankista on sen verran ylhäällä, että on varmaan imassut ilmaa.
Eli taisi webasto vain vaatia aika monta yritystä ennen kuin ilmasi itsensä.
Tuo puhaltimen toimimattomuuskin selittyy tuolla että puhallin saa käynnistymis käskyn vasta kun lämpöä on tarpeeksi. Eihän se lämpötila mihinkään nouse ilman dieseliä.
Nyt toimii ja puhaltaa. Toki täytyy tarkkailla oliko tuo vain tuosta tankin lähes kuivaksi ajamisesta johtuvaa, vai jumitteleeko vesipumppu tms.
En siis tehnyt mitään muuta kuin jätin webaston yrittämään käynnistystä ja tulin sisälle kirjoittamaan tuota aikaisempaa tekstiä. Takaisin autolle palatessa oli lasit jo sulat ja auto lämmin.
Asia mikä jäi kertomatta, oli se että minulla meinasi pari päivää sitten loppua cruiserista dieseli tankista ja webasto oli samaan aikaan päällä.
Lähtö weballe tankista on sen verran ylhäällä, että on varmaan imassut ilmaa.
Eli taisi webasto vain vaatia aika monta yritystä ennen kuin ilmasi itsensä.
Tuo puhaltimen toimimattomuuskin selittyy tuolla että puhallin saa käynnistymis käskyn vasta kun lämpöä on tarpeeksi. Eihän se lämpötila mihinkään nouse ilman dieseliä.
Nyt toimii ja puhaltaa. Toki täytyy tarkkailla oliko tuo vain tuosta tankin lähes kuivaksi ajamisesta johtuvaa, vai jumitteleeko vesipumppu tms.
HDJ80 4,2td manu 1990