HJ61 nelivedon yllättävä vika
Valvoja: Käyttäjä
HJ61 nelivedon yllättävä vika
Laitoimpa liukkauden takia nelivetoa päälle, mutta pian huomasin, että vastus on aika kova ja jurinaakin kuuluu?
Etuperä ja kardaani on ok. mutta kun napista painaa, niin em. vika ilmenee, en uskalla pahemmin enää kokeilla.
On se laatikko ollut auki vuosia sitten, joten en muista enää niin tarkkaan rakennetta, periaatteessahan ei pitäisi tapahtua mitään kummempaa, jos neliveto on kytketty napista, tai ei, kun navat on kiinni kuitenkin.
On sitä kytketty välillä voitelun takia, jos on muistanut, tuskin jumiin on ruostunut??
Voisiko vika olla vain siinä kytkentäsysteemissä, jonka rakennetta en siis muista.
Etuperä ja kardaani on ok. mutta kun napista painaa, niin em. vika ilmenee, en uskalla pahemmin enää kokeilla.
On se laatikko ollut auki vuosia sitten, joten en muista enää niin tarkkaan rakennetta, periaatteessahan ei pitäisi tapahtua mitään kummempaa, jos neliveto on kytketty napista, tai ei, kun navat on kiinni kuitenkin.
On sitä kytketty välillä voitelun takia, jos on muistanut, tuskin jumiin on ruostunut??
Voisiko vika olla vain siinä kytkentäsysteemissä, jonka rakennetta en siis muista.
niin
Voihan se johtua siitäkin, kun takavedolla ajettaessa on melkoiset välykset, niin nelivedolla kiristelee voimansiirtoa vuoroin vaihteella vedättäessä tai jarrutellessa
Käy ny kokeilemassa se etukardaani että onko välystä ja missä. Jos se on huilannu koko kesän ni joko ristikot voi olla moro, liuku hakkautunu väljäksi tai kissapään laakeri väljä. Ja kun se etuperä "peruuttaa" takaperään nähden niin väljät saattaa oireilla vain vedolla.
Ja onhan ne renkaat saman kokoiset?
Ja rasvaa ne kardaanit.
Ja onhan ne renkaat saman kokoiset?
Ja rasvaa ne kardaanit.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Ei siinä niitä raskaamman luokan vikoja ole, ainoa se takaperä, joka olisi pitänyt olla jo korjattuna.
Sellainen mielikuva minullakin, että kun suoralla tiellä vedättää vaihteella, niin toinen perä vaan vetää ja toinen jarruttaa juuri niiden keskinäisen välyksen takia, kun vaihteella taas jarrutetaan, niin osat vaihtuvat.
Joka tapauksessa voimansirto jännittyy ajaessa, kun ei neliveto tahdo sovinnolla laueta pois päältä, ennen se meni huomaamatta pois.
En kummemmin osaa selittää, mutta tältä tuntuu.
Sellainen mielikuva minullakin, että kun suoralla tiellä vedättää vaihteella, niin toinen perä vaan vetää ja toinen jarruttaa juuri niiden keskinäisen välyksen takia, kun vaihteella taas jarrutetaan, niin osat vaihtuvat.
Joka tapauksessa voimansirto jännittyy ajaessa, kun ei neliveto tahdo sovinnolla laueta pois päältä, ennen se meni huomaamatta pois.
En kummemmin osaa selittää, mutta tältä tuntuu.
Niin---hehe, ikää autolla on 25 vuotta plakkarissa vasta ½ milj. I´m 1 omistaja, joten autosta ei löydy mitään mystistä, mistä en ole tietoinen.
No teen kuitenkin liikenteestäpoiston taas talveksi, kun lämpimällä riisipussilla on mukavampi pyöriä kaupungilla (ja korjaan perän puhdetöinä)
Katsotaan sitten, onko sillä vaikutusta
No teen kuitenkin liikenteestäpoiston taas talveksi, kun lämpimällä riisipussilla on mukavampi pyöriä kaupungilla (ja korjaan perän puhdetöinä)
Katsotaan sitten, onko sillä vaikutusta
