HDJ tehoton
Valvoja: Käyttäjä
HDJ tehoton
Eli -96 hdj:ssa veto kadoksissa välillä. Kylmällä moottorilla ku lähtee toimii moitteetta niin pitkälle ku ajaa sammuttamatta, sit ku sammuttaa ja lähtee ajaa nii alakierroksilla veto pois, lähtee vetämään kunnolla vasta 2000 kierroksella. Muutaman tunnin ku seisoo nii toimii taas. Oisko kellään mitään ideoita mitä lähtee tutkimaan? Polttoainesuodatin vaihdettu alkuperäiseen ja muutkin normi huolto-osat vaihdettu.
Onko tuo jo sähköohjatulla pumpulla? Jos on niin sinnepäin viittaa, liittimet? Jos ei, niin tarkista ensimmäiseksi ne ohuet kumiset 8mm letkut ettei ole halkeamia tai puhki hankautumia. Pitäs vaan olla semmonen reikä joka menee kiinni 2 tuntia jäähdyttyään. Jos ne letkut vuotaa, niin pumppu ei lisää syöttöä ahtopaineen mukaan.
TP
Joo ei ole sähköpumpulla. Kyl niit kumiletkuja on tullu kateltua. Meinasin laittaa ahtopainemittarin kiinni nii näkis onko ahtoja. Voiskohan tohon ahtomittarille ottaa letkun t-haaralla siit kumiletkusta mikä menee turbon ja imusarjan välistä syöttöpumpulle? Vaikeesti selitetty mut kai sen ymmärtää.
Kylhän siellä moottorin ohjainyksikkö pitäis olla, eli jotain sähköä sen ohjauksessa on käytössä, pumppu noissa kyl näyttää ihan mekaanisesti toimivan, mutta kuitenkin, näin ainakin tossa mun -97:ssa ja taitaa olla tossa -96 sama asia.
MIKKO UKKOLA
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
Ahtopainemittarin voi laittaa siihen kumiletkuun. Jos se on neliventtiilikone ja tyypinumerossa on viimeisenä E se on sähköohjatulla pumpulla, eli EDC (sähköisellä säätimellä varustettu mekaaninen pumppu). Moottori tyyppi olisi silloin 1HD-FTE, siinä ainakin on sähköohjattu pumppu. 1HD-FT taisi olla vielä perus mekaanisella, vaikka onkin neliventtiili? Muuttu muistaakseni -96 aikana sähköohjatuksi.
TP
No niin siis 1/95 eteenpäin löytyy computer emission control, 89551-60050 joka siis tuo boksi, mun autohan on jo vähäpäästöinen ottessakin eli tuurilla toi -96 rekisteröity auto voi olla tehty -94 puolella.
Jokuhan epäili, että näitä ei ole olemassa Suomessa kuin -95 tehtyjä ja myöhemmin kilvitettyjä.
Mulla ton boksin päällä kyllä lukee engine control unit mielestäni, eli on sit joku 1hd-ft/1hd-fte välimuoto.
Jokuhan epäili, että näitä ei ole olemassa Suomessa kuin -95 tehtyjä ja myöhemmin kilvitettyjä.
Mulla ton boksin päällä kyllä lukee engine control unit mielestäni, eli on sit joku 1hd-ft/1hd-fte välimuoto.
MIKKO UKKOLA
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
Ettei ne egr:t kuitenkin vuoda, sullahan on varmaan semmonen tuplakelloinen egr venttiilistö, letkujen irrotus kun ei niitä tuki, vaan pitäis ottaa irti ja tulpata tai sitten puuhata vaik alumiinipellistä sinne uudet "tiivisteet" ja laittaa ne osat takas.
MIKKO UKKOLA
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP