Kuva Kuva

Pikku probleemi

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

89HJ61
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 12:03 am
Paikkakunta: Turku

Pikku probleemi

Viesti Kirjoittaja 89HJ61 »

Moi
Mahtaiskohan isännillä olla ideoita kuinka lähestyä ongelmaa?
Tossa polttelin karstoja koneesta hetken mentiin vauhdilla ja maisema vaihtu. Turbon alipaineet rupes kiukuttelee ja sitten hävis osa tehoista jaa ääni muuttu mylvinnästä räpätykseksi. Sain nilkutettua piihovin abceelle ja huomasin että runsain mitoin oli tullu öljyttyä alustaa peräpeiliä ja varmaan hyvän pätkää turku-hki motaria. Tossa pimeessä en löytäny öljy lähdettä. Kone ei käy kaikilla mukeilla ja savua tulee rankasti varsinkin jos polkasee kaasua. Jotain lievää äänen muutosta on havaittavissa mutta en ihan heti menis männän renkaityen tahi männän piikkiin laittamaan. Nyt tuli kyyti pitää tulla valosalla pällistelee uudemman kerran. Jos jotain ideoita tulee mieleen kaik käsitellään ajatuksella ja sata prosenttisella luottamuksella. Kiitos ja hyvää yötä
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Ilmeisesti kyseessä on HJ61. Turbon alipaineet? :shock:
Onko paljon ajettu? Onko vakiotekniikka?
Skenaario yks: turbon öljykierto hajonnut, ahdin leikannut ja siiven kappaleet imusarjaan-->sylintereihin-->puristukset kaputt
Skenaario kaks: männänrenkaat porsinut-->jotain kallista hajonnut isoilla kierroksilla-->pari pyttyä hengettöminä....
89HJ61
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 12:03 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja 89HJ61 »

Ahtimen alipaine oli n.1.5 baaria sillon kun maisema vaihtu haipakkaa. Autolla ajettu reilu 600t. On tainnu edelliset omistajat ainakin pumppua ruuvata. On ollu tarkotus ruuvata pumppu irti ja mennä diesel häkkiselle ja säätää pumppu penkissä. En ole vielä kerenny työkiirteiltäni kattomaan kiesiä sen enempää. Ahtimen ajattelin ensin ottaa tarkasteluun. Öljyä on sen verran leväällään et ei vielä ole selvillä mistä ölpät on pihalle tullu. Kyllä tämä tästä kuhan pääsee ruuvaamaan.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Ahtopaine on yli, eikä alipainetta...

Jos se ei käy kaikilla niin sitten siellä on joko venttiili ottanu mäntään kiinni ja jonkinainen täystuho tai sitten muuten vaan täystuho.

Aloita se homma painepesurilla ja seuraavaksi vaikka ohivuoto testillä jos ei lohkon kupeessa ole näkyvää reikää.

Lisäksi varaudu henkisesti koneenvaihto swappiin.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Vastaa Viestiin