Hyvin alkaa tämä maastoautoilu. Vaihdekeppi jumissa.
Valvoja: Käyttäjä
Hyvin alkaa tämä maastoautoilu. Vaihdekeppi jumissa.
Alla ensimmäinen oma BJ jolla olen noin 70km kerennyt ajaa. Peruutin sen pihassa parkkiin ja vaihdekeppi jäi jumiin. Ei liiku mihinkään. Vapalla on ja pysyy. Onko tämä nyt sitä alottelijan tuuria
Onko hyviä tietoja, joku arvauskin olis tosi jees.

Jos siinä ei ole tietokonetta sen kanssa voi elää.
Keppi irti ja isolla ruuvarilla siirtajat kohdalleen. Kepin paa kun on paassy kulumaan niin tamakin on mahdollista.
Nimimerkilla: pakki ja kakkonen yhta aikaa paalla
Nimimerkilla: pakki ja kakkonen yhta aikaa paalla
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Yön yli asioita pohdittuani, soitin auton entiselle omistajalle. Hän oli unohtanut kertoa, että autoa ei saa alamäessä jättää pelkän käsijarrun varaan. Laatikko menee jotenkin jumiin. Kun yhdistelen tuota tietoa ja havaintoja laatikon sisältä. Sanoisin pakin siirtimen liukuvan alamäessä omia aikojaan eteen ja lukitsevan kepin. Ongelma siis ratkaistu ja taas kelpaa pöristellä 

Aivot toimii hitaammin kun kädet. Nyt puski mieleen, että siinä kepin kannen alla on ne jouset, jotka painavat sitä kuulaa, jonka tehtävä on käsittääkseni pitää siirtimet vapaa-asennossa. Se peruutusvaihteensiirtimmeen vaikuttava jousi oli erillainen, kun ne kaksi muuta. Siinä saattaa piillä autoni ominaisuuden syy. Nyt ostetaan ilmoitusta kirjoittelemaa (ostetaan jousi) 

peLoGo just noin se mulla ilmenee. Vaihde vapaalle ja hetki tyhjäkäyntiä,niin ei mene enää mikään silmään. Tasasella ja ylämäessä ongelmaa ei ole. Alamäessä ilmenee. Mulla siis pakki siirtimen jousi kuoleutunut. En ole HJ:n laatikkoon kurkannut, eli ei mitään käryä kuinka toteutettu.