Kompressori-Auton muutoskatsastus
Valvoja: Käyttäjä
HJ61:n valmistajan sallima taka-akselimassa 1600 kg tai 1650 kg. Etuakselille 1300 tai 1400 kg.tepa78 kirjoitti:valmistajan ilmottama tais olla 1800kg... riittää pikcuppiin, ainakin mulla on ihan pykälien mukaan leimatut hoojii akselit alla.-MaTTi- kirjoitti:Kuis taka-akselin kantavuus? Ei riitä HJ:n massat.bj45lava kirjoitti:Ei ole vielä, mut estettähän ei pitäis olla...
BJ45 pick-upin taka-akselimassa 1860 kg (valmistajan sallima 2005 kg).
BJ45 umpikopin taka-akselimassa 1870 kg (valmistajan sallima 2005 kg).
Etuakselille valmistajan sallima molemmissa 1300 kg, eli ei ole ongelma.
Eli erotusta jää pienimmilläänkin 210 kg.


SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Onks kuuskymppisessä eri painot? Kyllähän siellä konttorilla jokunentovi vierähti kun noita ihmeteltiin... mut mun mielestä ne painot löyty ihan jostain trafin jutuista.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
On ainaki 1800 kg asti, mut silti jää auki.tepa78 kirjoitti:Onks kuuskymppisessä eri painot? Kyllähän siellä konttorilla jokunentovi vierähti kun noita ihmeteltiin... mut mun mielestä ne painot löyty ihan jostain trafin jutuista.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Piti oikeen käydä otteesta kattomassa mitä siellä lukee
Kyllähän mulla siellä on etuakseli 1300 ja taka-akseli tasan 1800.
Saaks näitä muutettua vai onks mulla vaan käyny hyvä tuuri noitten painojen kanssa...?

Kyllähän mulla siellä on etuakseli 1300 ja taka-akseli tasan 1800.
Saaks näitä muutettua vai onks mulla vaan käyny hyvä tuuri noitten painojen kanssa...?
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Johtunee siitä että sullahan on toi ex-kompura-auto, joten se on ollut rekisteröitynä erikoisautoksi ja niissä on varmaan ollut mitä painoja milloinkin lyötynä rekisteritietoihin.tepa78 kirjoitti:Piti oikeen käydä otteesta kattomassa mitä siellä lukee![]()
Kyllähän mulla siellä on etuakseli 1300 ja taka-akseli tasan 1800.
Saaks näitä muutettua vai onks mulla vaan käyny hyvä tuuri noitten painojen kanssa...?
Ei niitä voi (akseleista johtuen) pienemmiksi muutella ilman valmistajan edustajan todistusta.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
benjaminf kirjoitti:Kompuraautosta /työkoneesta vielä että mitä sit kun esim. kompura menee rikki tai muuten vaan pitäis vaihtaa kompuraa??
Saako siihen muutoskatsastettu toisen kompuran ja onko väliä minkä kokoinen. Onko kokemuksia?
Onnistuu. Oltava "järkevän" kokoinen/työkäyttöön soveltuva.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Eli sama kuin useiden huoltoautojen takakontista loytyva "my first viilapenkki"-MaTTi- kirjoitti: Onnistuu. Oltava "järkevän" kokoinen/työkäyttöön soveltuva.

Paat sinne lavalle semmosen vanhan mobiran kokoisen tupakansytyttimesta virtansa saavan isolohko kompuran

SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Justiinsa joo, ja piilotat vielä jonnekkin lokasuojan sisään ettei sitä näe.PETEBJ75 kirjoitti:Paat sinne lavalle semmosen vanhan mobiran kokoisen tupakansytyttimesta virtansa saavan isolohko kompuran

SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
En nyt tarkoittanut mitään tup.sytk. kompuraa,täytyy se varmaan olla voimansiirron vetämä.
Mikä sit on järkevän kokoinen kun tää nykyinen kompura varmaan painaa aika paljon.
BJ 45 työkoneen omapaino 2800kg.ja kokonaispaino3010kg.
En tiedä mikä on BJ pick-up omapaino.
Sitä vaan että onko siinä työkoneen kantavuudessa mitään rajoitusta,kun sitä muuta tavaraa ei vissi niin paljon kuskata.
Mikä sit on järkevän kokoinen kun tää nykyinen kompura varmaan painaa aika paljon.
BJ 45 työkoneen omapaino 2800kg.ja kokonaispaino3010kg.
En tiedä mikä on BJ pick-up omapaino.
Sitä vaan että onko siinä työkoneen kantavuudessa mitään rajoitusta,kun sitä muuta tavaraa ei vissi niin paljon kuskata.
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485