vartiainen kirjoitti:No tää on just IF jonka vakuutuksissa tää vastapuoli on. Kuukauden ne ekaks mietti et kuka on syyllinen vaikka poliisi ilmoitti sen mulle jo paikanpäällä...
IF oli mullakin yhtiö tuossa Bj45-tapauksessa. Yhtiöiden erot voivat johtua myös tarkastajasta, tämä Joensuun IF:n kaveri joka minun 45:n tarkasti oli hyvin harrasteauto myönteinen, mm. auton hinta-arviota tehtiin koko Euroopan J45 tarjonnan perusteella ja osahinnoissa huomioitiin rahdit ja muut kulut jos osat tilattaisiin Ausseista tai Usasta. Korvauksessa huomioitiin myös aika, jonka käytin osien ja auton hintatietojen etsimiseen. Työn hinnoittelun perusteena käytettiin neliömetrihintaa, eli monenko neliömetrin alueelle peltikorjausta piti tehdä (mm. lavassa oli parin kämmenen alueella vikaa, korjausalueeksi määriteltiin kuitenkin koko lavan sivu, koska se kuulemma olisi pitänyt maalata kokonaan

)
Vähän tuo tarkastaja ensin ihmetteli, miksi kukaan ottaa kaskon 80-luvun alun Land Cruiseriin, no auton sitten nähtyään sanoi nyt ymmärtävänsä vähän paremmin
Siis kaikki mitä vakuutusyhtiön ei tarvitse maksaa on heille tietenkin plussaa, joten luulisi, että lopulta heille kävisi se, että sinä otat esim. 100 € pienemmän summan kertakorvauksena, kuin Toyota-liikkeen lasku olisi? Tarkastaja tekee tuota hommaa työkseen ja tietää, että moni ei tiedä/viitsi/kehtaa pitää puoliaan...
Toisaalta onko se niin huono vaihtoehto jos tuo korjataan liikkeessä Ifin piikkiin (edellytyksellä, että osia on saatavilla)?