Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?
Valvoja: Käyttäjä
Mun edellisessä satakakskymppisessä tuli sama ongelma. Rele oli vähän jumeksessa. Niitä ei ollut marmoritiskillä hyllyssä ja hintaakin hävyttömästi melkeen satku.Hutta79 kirjoitti: Onko kellään kokemusta cruiserin ilmastoinnin "rele ongelmasta"? Ittellä heitti ilmastointi pelaamasta. Pari kertaa sammutti itsensä ja alkoi vilkuttelemaan ac valoa. Sammutin auton ja ongelma "korjautui". Tänään kolmannen kerran sama homma mutta eipä enää vaikuttanut käyttää virtoja poissa. Oulussa arvaus oli joku ilmastoinnnin mystinen releongelma. Vkon päästä menee korjuulle jos ei itte keksi ratkaisua.
Vaihdoin ilmastoinnin ja sumuvalojen releet päikseen (on samanlaiset) jonka jälkeen ilmastointi pelasi normaalisti. Ja näytti muuten pelaavan sumaritkin...
- Janne Hartikainen
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
- Paikkakunta: Vihti
Otti ja napsahti tartatessa virtalukon ja virtalukonpohjan välinen "akseli" poikki.
Melko herkästi meni n.8 mm tanko poikki.
Marmoritiski ei tunne ko. osaa, joka ei näy räjäytyskuvissa.Ilmeisesti tulee virtalukon rungon kanssa samassa nipussa.
Hiasepojilla on näköjään purussa 120-sarjanen , mut oli kuulemma jo menny vastaavaan tapaukseen.
Melko herkästi meni n.8 mm tanko poikki.
Marmoritiski ei tunne ko. osaa, joka ei näy räjäytyskuvissa.Ilmeisesti tulee virtalukon rungon kanssa samassa nipussa.
Hiasepojilla on näköjään purussa 120-sarjanen , mut oli kuulemma jo menny vastaavaan tapaukseen.
Mitä uus maksais paikallisella marmoritiskillä? Saksasta saa yleensä vähän huokeemmalla: http://www.teilexpress.de/product_info. ... 60-84.htmlCruiseristi kirjoitti: Marmoritiski ei tunne ko. osaa, joka ei näy räjäytyskuvissa.Ilmeisesti tulee virtalukon rungon kanssa samassa nipussa.
Kannattaisko tuonne käytettyä laittaakkaan. Pitäis pesä koodata kuitenkin uusiks. Vai miten lie purkaantuis, saako sen akselin vaihdettua sinne?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
- Paikkakunta: Vihti
Lukko on ehjä, samoin pohja , mutta niitten välillä on jostain seosmetallista valettu n. 15cm akseli/tanko, joka on poikki.-MaTTi- kirjoitti:Mitä uus maksais paikallisella marmoritiskillä? Saksasta saa yleensä vähän huokeemmalla: http://www.teilexpress.de/product_info. ... 60-84.htmlCruiseristi kirjoitti: Marmoritiski ei tunne ko. osaa, joka ei näy räjäytyskuvissa.Ilmeisesti tulee virtalukon rungon kanssa samassa nipussa.
Kannattaisko tuonne käytettyä laittaakkaan. Pitäis pesä koodata kuitenkin uusiks. Vai miten lie purkaantuis, saako sen akselin vaihdettua sinne?
Marmotiskillä katteltiin räjäytyskuvia ja niistä ei löytynyt moista erikseen.Lukkopesä ,virtalukon pohja ja runko löytyy erikseen.Päädyttiin siihen, että toi tulee ohjauspylvääseen kiinnitettävän rungon mukana ja sen osanumeron vieressä näky hintana 419e ...
ei tarvinnu edes alkaa kysymään lopullista hintaa . Toi tanko ohjaa ilmeisesti rattilukkoa ja avaimen käännön eston solenoidi on myös tohon yhteydessä.
Rattilukko ei tunnu menevän päälle vaikka akseli on kokonaan pois paikaltaan, joten ton vois tietty yrittää korjata.
Jos on pelkona et rattilukko voi mennä päälle kesken ajon on parempi ettiä uus/käytetty samanlainen.
Virtalukon irrotukseen ei sitten tarvi purkaa koko autoa ...
Nimimerkillä "lähes koko auton purkanut virtalukon irrotuksessa...":)
Jos kehtaat, kysäseppä se osanumero niin voi varautua...Cruiseristi kirjoitti:Lukko on ehjä, samoin pohja , mutta niitten välillä on jostain seosmetallista valettu n. 15cm akseli/tanko, joka on poikki.-MaTTi- kirjoitti:Mitä uus maksais paikallisella marmoritiskillä? Saksasta saa yleensä vähän huokeemmalla: http://www.teilexpress.de/product_info. ... 60-84.htmlCruiseristi kirjoitti: Marmoritiski ei tunne ko. osaa, joka ei näy räjäytyskuvissa.Ilmeisesti tulee virtalukon rungon kanssa samassa nipussa.
Kannattaisko tuonne käytettyä laittaakkaan. Pitäis pesä koodata kuitenkin uusiks. Vai miten lie purkaantuis, saako sen akselin vaihdettua sinne?
Marmotiskillä katteltiin räjäytyskuvia ja niistä ei löytynyt moista erikseen.Lukkopesä ,virtalukon pohja ja runko löytyy erikseen.Päädyttiin siihen, että toi tulee ohjauspylvääseen kiinnitettävän rungon mukana ja sen osanumeron vieressä näky hintana 419e ...
ei tarvinnu edes alkaa kysymään lopullista hintaa . Toi tanko ohjaa ilmeisesti rattilukkoa ja avaimen käännön eston solenoidi on myös tohon yhteydessä.
Rattilukko ei tunnu menevän päälle vaikka akseli on kokonaan pois paikaltaan, joten ton vois tietty yrittää korjata.
Jos on pelkona et rattilukko voi mennä päälle kesken ajon on parempi ettiä uus/käytetty samanlainen.
Virtalukon irrotukseen ei sitten tarvi purkaa koko autoa ...
Nimimerkillä "lähes koko auton purkanut virtalukon irrotuksessa...":)
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Näyttäis olevan osanumero: 45280‑60550Tuppu kirjoitti: Jos kehtaat, kysäseppä se osanumero niin voi varautua...

Puolasta sais vähä huokeemmalla: http://www.wyprawa4x4.pl/info/stacyjka_ ... -5661.html 1035 zlotia eli n. 250 €.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
- Paikkakunta: Vihti
Tuppu kirjoitti:Jos kehtaat, kysäseppä se osanumero niin voi varautua...Cruiseristi kirjoitti:Lukko on ehjä, samoin pohja , mutta niitten välillä on jostain seosmetallista valettu n. 15cm akseli/tanko, joka on poikki.-MaTTi- kirjoitti: Mitä uus maksais paikallisella marmoritiskillä? Saksasta saa yleensä vähän huokeemmalla: http://www.teilexpress.de/product_info. ... 60-84.html
Kannattaisko tuonne käytettyä laittaakkaan. Pitäis pesä koodata kuitenkin uusiks. Vai miten lie purkaantuis, saako sen akselin vaihdettua sinne?
Marmotiskillä katteltiin räjäytyskuvia ja niistä ei löytynyt moista erikseen.Lukkopesä ,virtalukon pohja ja runko löytyy erikseen.Päädyttiin siihen, että toi tulee ohjauspylvääseen kiinnitettävän rungon mukana ja sen osanumeron vieressä näky hintana 419e ...
ei tarvinnu edes alkaa kysymään lopullista hintaa . Toi tanko ohjaa ilmeisesti rattilukkoa ja avaimen käännön eston solenoidi on myös tohon yhteydessä.
Rattilukko ei tunnu menevän päälle vaikka akseli on kokonaan pois paikaltaan, joten ton vois tietty yrittää korjata.
Jos on pelkona et rattilukko voi mennä päälle kesken ajon on parempi ettiä uus/käytetty samanlainen.
Virtalukon irrotukseen ei sitten tarvi purkaa koko autoa ...
Nimimerkillä "lähes koko auton purkanut virtalukon irrotuksessa...":)
45280-60560 on se runko tuolla toyodiyssä jossa arveltiin sen tangon olevan mukana ja löyty samalla osanumerolla tuolta teilexpressin sivuilta.Alviton hinta oli sama saksassa.Ilmiselvä kartelli

Ja -05 malli on toi meitin sonni ja kilsoja 200tkm takana.
Luulis kyllä et avain antaa ennemmin periks kuin tollanen 8mm tanko.
Tigillä vois koittaa , josko pysyis kasassa.Jos toi materiaali vaan on hitsattavissa.
Joo, näemmä automaatissa ..560, manuaalissa ..550 ja FJ Cruiserissa (manuaali) ..540. Tikku lienee samanlainen sisällä, tän näkönen, tosta näyttää aina katkeavan:Cruiseristi kirjoitti: 45280-60560 on se runko tuolla toyodiyssä jossa arveltiin sen tangon olevan mukana ja löyty samalla osanumerolla tuolta teilexpressin sivuilta.Alviton hinta oli sama saksassa.Ilmiselvä kartelli.Pitää ensin varmistaa et toi tankokin tulee mukana, kun ei näy tossa kuvassa ollenkaa.

Ryssän palstalla oli pitkä topicci aiheesta: http://translate.google.com/translate?c ... 3D2530.220
Ja löyty myös ruottista sama ongelma: http://toyota4x4.se/topic/3316-rattlas-lc120-03/
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
- Paikkakunta: Vihti
Just samasta kohtaa on mullaki menny poikki .Kiusallinen vaiva jos sattuu olemaan keskellä ei mitään , onneks meni kotinurkilla.Toi varmaan lähtee käyntiin suoraan pohjasta kääntämällä, jos avainta pitää estotunnistimen läheisyydessä ? Ton pätkän onkiminen tuolta pohjalta oli haasteellista:)-MaTTi- kirjoitti:Joo, näemmä automaatissa ..560, manuaalissa ..550 ja FJ Cruiserissa (manuaali) ..540. Tikku lienee samanlainen sisällä, tän näkönen, tosta näyttää aina katkeavan:Cruiseristi kirjoitti: 45280-60560 on se runko tuolla toyodiyssä jossa arveltiin sen tangon olevan mukana ja löyty samalla osanumerolla tuolta teilexpressin sivuilta.Alviton hinta oli sama saksassa.Ilmiselvä kartelli.Pitää ensin varmistaa et toi tankokin tulee mukana, kun ei näy tossa kuvassa ollenkaa.
Ryssän palstalla oli pitkä topicci aiheesta: http://translate.google.com/translate?c ... 3D2530.220
Ja löyty myös ruottista sama ongelma: http://toyota4x4.se/topic/3316-rattlas-lc120-03/
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 7:17 pm
- Paikkakunta: Salla
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/4882879
tuollaista ollaan vaimon kans katseltu ja suunniteltu ostettavaksi.
syy minkä takia bensana on se että kilsoja ei kerry hirveästi vuoden aikana niin tuo diesel vero olis ns. turhaa vaikkakin diesel syö vähempi.
bensan ja dieselin hinta ero on suomessa todella pieni samoten myös tuossa rajan takana missä käyn tankkaamassa molemmat autoni.
Eli kysmys teille foorumilaiset:
kannattaako tuota LC:tä ostaa tuolla 4.0l vvt-i koneisena vai olisko se diesel siltikkin edullisempi pidettävä vaikka oliskin kallis diesel vero.
Jos jollain kokemuksia tuolla koneella autosta niin otetaan vastaan kaikkia kommentteja.
Yks hlö sanoi joka omistanut tuollaisen useamman vuoden että karvan alle 10l menee matka-ajossa ja kaupunki ajossa on mennyt aika tasaseen sen 11.5l/100km
tuollaista ollaan vaimon kans katseltu ja suunniteltu ostettavaksi.
syy minkä takia bensana on se että kilsoja ei kerry hirveästi vuoden aikana niin tuo diesel vero olis ns. turhaa vaikkakin diesel syö vähempi.
bensan ja dieselin hinta ero on suomessa todella pieni samoten myös tuossa rajan takana missä käyn tankkaamassa molemmat autoni.
Eli kysmys teille foorumilaiset:
kannattaako tuota LC:tä ostaa tuolla 4.0l vvt-i koneisena vai olisko se diesel siltikkin edullisempi pidettävä vaikka oliskin kallis diesel vero.
Jos jollain kokemuksia tuolla koneella autosta niin otetaan vastaan kaikkia kommentteja.
Yks hlö sanoi joka omistanut tuollaisen useamman vuoden että karvan alle 10l menee matka-ajossa ja kaupunki ajossa on mennyt aika tasaseen sen 11.5l/100km
Samaa mäkin kuullut että melkosen kohtuullisella kulutuksella kulkevat, en nyt tiedä alta kympin, mutta seka-ajelussa 11-12 l/100 km.korbimotors kirjoitti: Yks hlö sanoi joka omistanut tuollaisen useamman vuoden että karvan alle 10l menee matka-ajossa ja kaupunki ajossa on mennyt aika tasaseen sen 11.5l/100km
Onhan tuossa ideaa, tosin CO2-päästöt nostaa vuotuisen veron lähemmäs 450 € (1.1.2013 ->). Diisseli olis mallista riippuen n. 80-110 €/halvempi. Mut dieselveroa olis n. 580 € päälle.
Ja taitaapa olla tämmönen 1GR-FE melkoisen huoltovapaa kone, ei oo diisselin suutin yms. ongelmia. Ja löylyä riittää paremmin.

SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)