Akseliin lukkoa?
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Akseliin lukkoa?
Kohtuullisen kova autokuume. Turbo ja lukkoakselit kuumottaa. Saako tuohon 60:een ARB/vastaavia lukkoja? Vai liekkö viisaampi metästää originaalit jostain elimenluovuttajasta? Mikä on kustannustehokkain tie?
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Osta vaan kerralla molempiin päihin ne 61 lukkoakselit vipuineen kaikkineen niin pääsee halvemmalla ja helpommalla. Helppo asentaa ja menee kohtuudella paikalleen. Ainoastaan kartaanin laipan kanssa voi joutua painimaan mutta senkin jos ottaa vanhasta perästä niin ei tuu ongelmaa. Lisäksi kannattaa ostaa uudet U pultit niin saa surutta vetää laikalla vanhat poikki ja säästää hermot. Vanhat ei kuitenkaan enään kelpaa mihinkään. Tai jos hifistelee niin tekee uudet kiinnikkeet itte niin saa ne pultin päät akselin yläpuolelle (siis ylösalaisin)
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
tml
mulla on ollut pari vuotta tml paineilma lukko rj etuakselilla ja 33 tuuman renkaat, hyvin on kestänyt muutama suunistukisakin on ajettu toki lukkoa on käytetty harkiten murroksia säästäen 

-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
[quote="Iisiraireri"]Joutuuko koneistamolle, kun siirtää sen hammasrataskehän uuteen perään?[/quote]
Siis jos vaihdat ns. hj-61 lukkot, niin silloin vaihdetaan koko murikka välityksineen päivineen, ja myös eteen pitempi vetoakseli ja taakse lyhempi vetoakseli.
ja jos pistät sinne jonkun tarvikelukon, niin silloin kannattaa vaihtaa uudet poskilaakerit, voi kyllä onnistua ottamaan entiset ehyenä irti.
Ja lautaspyörä on pulttaamalla kiinni, toki helpottaa asentamista jos lautaspyörän ja tasuspyörästön välillä 50 astetta lämpötilaeroa, ainaki alkuperäisissä sovite niin justiinsa.
Siis jos vaihdat ns. hj-61 lukkot, niin silloin vaihdetaan koko murikka välityksineen päivineen, ja myös eteen pitempi vetoakseli ja taakse lyhempi vetoakseli.
ja jos pistät sinne jonkun tarvikelukon, niin silloin kannattaa vaihtaa uudet poskilaakerit, voi kyllä onnistua ottamaan entiset ehyenä irti.
Ja lautaspyörä on pulttaamalla kiinni, toki helpottaa asentamista jos lautaspyörän ja tasuspyörästön välillä 50 astetta lämpötilaeroa, ainaki alkuperäisissä sovite niin justiinsa.