Land Cruiser -02, tuonti Tallinnasta, jeesiä!
Valvoja: Käyttäjä
jos löydät mukaan jonkun joka on oikeasti turannut näiden kanssa niin voisi olla viisasta vaikka maksaa tällainen konsultti mukaan! autokuumeen vallassa oleva ei ole tunnetusti kovin hyvä tutkimaan kohteita riittävällä kritiikillä....ns. mieleisen yksilön osuessa kohdalle ei useinkaan muista ettei tämä kyseinen ajoneuvo ole maailman ainoa laatuaan, ja ei myöskään kannata unohtaa ajaa etukäteen mahdollisimman monella samanlaisella autolla. vasta näiden tuntemuksien perusteella voi tietää että onko joku millainen ajoltaan....
Re: Land Cruiser -02, tuonti Tallinnasta, jeesiä!
Viron autojen kilsoista on äkkiä 100 tkm kateissa, varsinkaan jos huoltokirjaa ei edes ole tai jos on niin voi olla väärennetty. Tässä tapauksessa kilsat saattaa olla sinnepäin, mutta joku toinen 300 tkm ajettu auto on saattanu selvitä paljon helpommalla teknisesti ja kosmeettisesti.
En ihan äkkiä olis ostamassa ikänsä Virossa ollutta autoa, oikeesti ne saa ajettua joka puolelta hajalle tuossa ajomäärässä, varsinkin jos kilsoista puuttuu osa. Ruostetta ja kaikenmaailman käytönjälkeä löytyy yleensä enemmän kuin uskaltais arvata. Sorateillä on rallateltu tän tyyppisillä autoilla paljon. Ja tosiaan toi suola mitä balttian maissa käytetään on melkosta myrkkyä, usein paljon pahemmin ruostuneita autoja mitä Suomessa.
Italian autoissa ei olis varmaan juuri ruosteen häivääkään ja tekniikka selviäis paljon pienemmällä rasituksella. Puskurin päissä yleensä skraidua sieltä tulevissa, parkkeeraustyyli kun ei ole niin tarkkaa kuin täälläpäin.
Ja tuo lukkomoottori tosiaan hyvin tyypillinen ongelma, sen takana kun on sopiva potero mihin jää suolot muhimaan. Yleensä taustalevy syöpyy puhki. Tämmönen oli omassa ex-KZJ90:ssä:

Täältä halvimmalla uus: http://www.milneroffroad.com/toyota-jap ... tor-rear-0
En ihan äkkiä olis ostamassa ikänsä Virossa ollutta autoa, oikeesti ne saa ajettua joka puolelta hajalle tuossa ajomäärässä, varsinkin jos kilsoista puuttuu osa. Ruostetta ja kaikenmaailman käytönjälkeä löytyy yleensä enemmän kuin uskaltais arvata. Sorateillä on rallateltu tän tyyppisillä autoilla paljon. Ja tosiaan toi suola mitä balttian maissa käytetään on melkosta myrkkyä, usein paljon pahemmin ruostuneita autoja mitä Suomessa.
Italian autoissa ei olis varmaan juuri ruosteen häivääkään ja tekniikka selviäis paljon pienemmällä rasituksella. Puskurin päissä yleensä skraidua sieltä tulevissa, parkkeeraustyyli kun ei ole niin tarkkaa kuin täälläpäin.
Ja tuo lukkomoottori tosiaan hyvin tyypillinen ongelma, sen takana kun on sopiva potero mihin jää suolot muhimaan. Yleensä taustalevy syöpyy puhki. Tämmönen oli omassa ex-KZJ90:ssä:

Täältä halvimmalla uus: http://www.milneroffroad.com/toyota-jap ... tor-rear-0
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: Land Cruiser -02, tuonti Tallinnasta, jeesiä!
Italiassa osa on ruostevapaita, mutta olen myös nähnyt sellaisia, missä kattoluukkuunkin on ruostunut reikiä =) Tiedä sitten miten osa on selvinnyt hyvin ja osa ei, oisko rannikolla sitten huonoimmat. Italian vehkeissä on kyllä samaa ongelmaa kuin monessa muussakin maassa, eli kilsat on mitä on ja huollot/korjaukset samoten.-MaTTi- kirjoitti:Italian autoissa ei olis varmaan juuri ruosteen häivääkään ja tekniikka selviäis paljon pienemmällä rasituksella. Puskurin päissä yleensä skraidua sieltä tulevissa, parkkeeraustyyli kun ei ole niin tarkkaa kuin täälläpäin.
Kai se on vähän niin, että ostaa käytettyä mistä tahansa maasta, niin löytyy sekä hyviä että huonoja ja pitää vaan kattoa ettei osta sitä huonoa tai ainakin varautua sitten että tulee projektiksi.
#428
Re: Land Cruiser -02, tuonti Tallinnasta, jeesiä!
Täysin totta. Mutta Baltian maista löytää todennäköisimmin ne huonoimmat ja aika usein ovat kaiken lisäksi kolaroitujakin (korjattu vähän sinnepäin).Hessu kirjoitti:Italian vehkeissä on kyllä samaa ongelmaa kuin monessa muussakin maassa, eli kilsat on mitä on ja huollot/korjaukset samoten.
Kai se on vähän niin, että ostaa käytettyä mistä tahansa maasta, niin löytyy sekä hyviä että huonoja ja pitää vaan kattoa ettei osta sitä huonoa tai ainakin varautua sitten että tulee projektiksi.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su Huhti 22, 2012 12:32 pm
- Paikkakunta: Joensuu
Saan mukaan konsultiksi erään LC -miehen, jolla tieten ollut toistakymmentä Cruiseria, sekä hänen virolaisen offikaverin. Myyjä hoiti vappupäiväksi meille nosturin, varasi ajan isolle merkkihuoltoliikkeelle (jonka peruin, koska vasta 2.5) ja kun sanoin, että mieluummin aiemmin jollain pienemmällä korjaamolla, niin hän tokaisi vain, että ihan mihin vain voidaan mennä, mutta mitään "hämärää" en löydä. Hän myös tilaa osan minulle ja lähettää Suomeen.
Näitä miinoja on tullut joka maasta ja varsinkin Baltiasta. Kaverillani on Latviassa autokorjaamo ja hän sanoi, että Liettua on mestari yhdistelemään kaksi eri kolariautoa näyttämään yhdeltä uudelta. Hän myös sanoi, että Latvian autoista 50% on ruuvattuja ja varmin tapa on ostaa yksityiseltä. Virossa samoin: suuri osa autoista on Italiasta ja ne on ruuvattu kerran, tai kahdesti, jopa vuosittain muutama tuhat kilsaa.
Tämä auto nyt lähtee hakuun ja toivottavasti homma onnistuu. Mielestäni olen hoitanut suht hyvät backupit..
Nyt sitten odottelemaan korottamista ja karkeita renkaita. En tiedä pitäisikö se vinssikin lyödä samalta istumalta. Kohta varmaan löydän itseni ensimmäisistä offikisoista
Näitä miinoja on tullut joka maasta ja varsinkin Baltiasta. Kaverillani on Latviassa autokorjaamo ja hän sanoi, että Liettua on mestari yhdistelemään kaksi eri kolariautoa näyttämään yhdeltä uudelta. Hän myös sanoi, että Latvian autoista 50% on ruuvattuja ja varmin tapa on ostaa yksityiseltä. Virossa samoin: suuri osa autoista on Italiasta ja ne on ruuvattu kerran, tai kahdesti, jopa vuosittain muutama tuhat kilsaa.
Tämä auto nyt lähtee hakuun ja toivottavasti homma onnistuu. Mielestäni olen hoitanut suht hyvät backupit..
Nyt sitten odottelemaan korottamista ja karkeita renkaita. En tiedä pitäisikö se vinssikin lyödä samalta istumalta. Kohta varmaan löydän itseni ensimmäisistä offikisoista

Samasta kohtaa löyty mun VZJ90 takalukkomoottorista reikä,kuin Mattin kuvassa.
Mä purkasin sen moottorin ja täytyy näyttää hitsareille sitä alumiinikantta, josko ne vois hitsata sen. Viimenen vaihtoehto on kemiallinen metalli ja sikaa päälle. Mulla se moottori pyörii, että korjaus on vielä mahdollista.
t.jp

t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su Huhti 22, 2012 12:32 pm
- Paikkakunta: Joensuu
Muutaman kerran olen joutunut keskellä Pohjois-KArjalan korpia odottelemaan tovin traktoria, että saan itseni irti, niin ajattelin, että vaikka en jumissa kolmea kertaa enempää vuodessa olisi, niin pitäisikö se vinssi hommata vai jättää ajamatta niihin riskipaikkoihin? Hetken mietittyäni tokaisin itsellen, että en helkkarissa jätä ajamatta! Eli, vinssi, vai ei?!hj60 kirjoitti:Ja siitä se sitten lähti...Kukkohousu kirjoitti: Nyt sitten odottelemaan korottamista ja karkeita renkaita. En tiedä pitäisikö se vinssikin lyödä samalta istumalta. Kohta varmaan löydän itseni ensimmäisistä offikisoista
Pistät semmoisen irroitettavan vinssin jos vähäistä käyttöä ja kiinnityspaikat sekä eteen että taakse.
Esim. joku tommoinen.
http://www.atlok.fi/pikakiinnityssarja- ... p-134.html
Esim. joku tommoinen.
http://www.atlok.fi/pikakiinnityssarja- ... p-134.html
Kyllä se siitä menee.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su Huhti 22, 2012 12:32 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su Huhti 22, 2012 12:32 pm
- Paikkakunta: Joensuu
Auto haettu ja katsastettu. Autoa ei ollut meikattu kauppahetkeen millään lailla, jos pesua ei lasketa mukaan. Katsastuskonttorilla katsastusmies tokaisi kun kysyin vioista, että "ei saanut hylsyä, kun ei ollut mitään valittamista".
Ainoastaan auton alusta on Viron suolojen takia niin pintaruosteessa, että se puhalletaan, maalataan ja massataan. Samalla sitten korjouset, iskarit ja uudet karkeat renkaat. Myös se takalukon moottori pitää uusia.
Ainoastaan auton alusta on Viron suolojen takia niin pintaruosteessa, että se puhalletaan, maalataan ja massataan. Samalla sitten korjouset, iskarit ja uudet karkeat renkaat. Myös se takalukon moottori pitää uusia.