3B II moottorin säksätys
Valvoja: Käyttäjä
3B II moottorin säksätys
Mistähän johtuu kun sammuttaa 3B moottorin, niin se ei lähde käyntiin vaikka hyvin pyörii, välillä lähtee heti mutta useimmiten pitää yrittää monta kertaa. Kun kone lähtee käyntiin se käy heti hyvin eikä savuta, kyseessä on jakajapumppu.
Viimeksi muokannut HV, Pe Touko 11, 2012 8:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poristiin tästä viasta tänään puhelimessa ja tässä koneessa ei ole öljynpaineen valvonta käytössä ollenkaan.
Ilmavikakaan ei oikein sovi oireisiin kun silloin kun syttyy niin pelaa kuulemma oikein hyvin.
Minä en tunne jakajapumpun rakennetta mutta voisiko siellä joku jumittaa välillä ja ei...?
Siirtopumpun/PA-linjan kunnon HV aikoi tarkastaa syöttämällä kanisterista evästä suoraan pumpulle.
Sangen mielenkiintonen vika...
Ilmavikakaan ei oikein sovi oireisiin kun silloin kun syttyy niin pelaa kuulemma oikein hyvin.
Minä en tunne jakajapumpun rakennetta mutta voisiko siellä joku jumittaa välillä ja ei...?
Siirtopumpun/PA-linjan kunnon HV aikoi tarkastaa syöttämällä kanisterista evästä suoraan pumpulle.
Sangen mielenkiintonen vika...
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Tekeekö tätä oiretta enempi normaalilämpöisenä tai kuumemmaksi ajettuna kuin kylmänä?.
Metsäkoneissa ainakin perkins 1006 moottoreissa jakajapumppu kun menee väljähköksi ja sammuttaa lämpimänä niin ei millään käyntiin.. Mutta kun esim. vedellä tai lumella jaahdyttää pumppua niin heti syttyy.. Ja sitä vikaa saa muuten etsiä..
En tiedä sitten toyotan jakajapumpusta kun omissa on rivipumppu..
Metsäkoneissa ainakin perkins 1006 moottoreissa jakajapumppu kun menee väljähköksi ja sammuttaa lämpimänä niin ei millään käyntiin.. Mutta kun esim. vedellä tai lumella jaahdyttää pumppua niin heti syttyy.. Ja sitä vikaa saa muuten etsiä..
En tiedä sitten toyotan jakajapumpusta kun omissa on rivipumppu..
#474
Ei vuoda akselin juuresta ainakaan polttoainetta, ongelma esiintyy kylmänä ja lämpimänä, lähtee hyvin käymään ja käy ja kulkee normaalisti, mutta kun sammuttaa voi lähteä heti käyntiin mutta voi starttuuttaa pitkäänkin, välillä lähtee käyntiin joka starttuulla ja sitten tekee stopin eikä millään lähde käyntiin.
Ei tullut aiemmin mainittua että auto BJ 73 ja sähköt 12 v ja moottori vaihdettu 3B II moottori 24 v, ei tullut mieleenkään että magneetti venttiili 24 v ja kun uuden tilasin oli tullut 24 v, pitkän etsinnän jälkeen viaksi näyttäisi paljastuvan 24 volttinen magneettiventtiili, kun pitää olla 12 volttinen, olipa vaikea hoksata missä vika, kun välillä lähti käyntiin ja välillä ei, ei mitään selvää järjestystä.
Jumangegga! Väärä nimellisjännite oli siis se syy.HV kirjoitti:Ei tullut aiemmin mainittua että auto BJ 73 ja sähköt 12 v ja moottori vaihdettu 3B II moottori 24 v, ei tullut mieleenkään että magneetti venttiili 24 v ja kun uuden tilasin oli tullut 24 v, pitkän etsinnän jälkeen viaksi näyttäisi paljastuvan 24 volttinen magneettiventtiili, kun pitää olla 12 volttinen, olipa vaikea hoksata missä vika, kun välillä lähti käyntiin ja välillä ei, ei mitään selvää järjestystä.
Selkeä tapaus, että välillä jaksaa vetää ja aina ei.
Se on just rajoilla.
Ethän ihan hirveästi purkanut ennen tämän hoksaamista?
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Purkaa ei ole tarvinnut oikeastaan mitään, eilen ohitin suodattimen, aiemmin kokeilin akulta suoraan virtaa ja kovasti vaan miettinyt eri vaihtoehtoja, ei ilmavuotoja ei polttoainevuotoja, suunnittelin jo moottorin pois nostoa että olisi sitten pumpun lähettänyt huoltoon ja muuttanut vähän toista moottorin korvakkoa rungossa, onneksi oli velimies ja toinen heppu kanssa eilen tutkimassa, kolmen tunnin jälkeen veli rupesi puhumaan volteista ja koska entinen venttiili oli hyllyssä niin siinä oli 24 v ja pumpussa olevalle venttiilille annettiin 24 v alkoi toimia, moottorissa minkä vaihdoin tuosta autosta pois oli venttiili 12 v jonka sitten laitoin paikalleen kunnes saan sopivan 12 v venttiilin ostettua, oli O-rengas vähän erilainen. Hankala vika löytää kun ei hoksaa voltteja ja oletuksena että oli tullut uusi venttiili joka käy.
Osaako joku sanoa mikä voisi aiheuttaa "säksättävän" äänen joka kuuluu sisälle autoon, ääni loppuu kun kierrokset nousevat johonkin 2500 ja kun kaasun löysää ei kuulu mitään, aiemmin kuului sama ääni ja se poistui kun säädettiin pakoventtiilit, mutta ääni on tullut takaisin, eilen tarkistettiin venttiilit ja vähän säädettiin mutta ei kummennut ääni. Pakosarjakaan ei vaikuttaisi vuotavan.
Onko tässä moottorissa rullanostajat venttiileillä, voiko ne aiheuttaa säksätyksen. Suihkut kuulostaa ääntävän samalla tavalla kuin toisessa vastaavassa moottorissa.
Onko tässä moottorissa rullanostajat venttiileillä, voiko ne aiheuttaa säksätyksen. Suihkut kuulostaa ääntävän samalla tavalla kuin toisessa vastaavassa moottorissa.