Elikkäs 90 cruiseri tekee painetta heti pienen "rääkin" jälkeen. Kevyessä ajossa painetta ei synny. Autoon on juuri vaihdettu tuliterä kansi tiivisteineen. Oisko jollain ehdotuksia mahdollisesta viasta?
"Normaalit" LC:n jäähdytysjärjestelmät laukaisevat paineet 0.8-1baarin välillä. Useassa tapauksessa syynä on vilallinen korkki. Uudet tarvikekorkit on tunnetusti huonoin vaihtoehto cruisereihin.
Jos lämpömittari ei seilaa ja puhaltaa kuumaa tasaisesti eikä välillä viileää ja nesteet pysyy sisällä,niin sanonpa jotta normaali ilmiö.
Olen joskus ihmetellyt kummassakin omistamissani Hodareissa miten pirun kova paine järjestelmässä on kun letkut ovat suunnilleen kivikovat,mutta 0.9 bar korkilla sisällä pysyy eli ok on.
Onhan varmasti ilmat kaikki pois järjestelmästä?
Lämmöt nousee heti pikku rääkin jälkeen... On kokeiltu toisella jäähyttimen korkilla, ilman termostaattia jne. Pitänee kokeilla vaihtaa vielä vesipumppu. Jos ei muuta ni hommata uus moottori.
julibuli kirjoitti:Elikkäs 90 cruiseri tekee painetta heti pienen "rääkin" jälkeen. Kevyessä ajossa painetta ei synny. Autoon on juuri vaihdettu tuliterä kansi tiivisteineen. Oisko jollain ehdotuksia mahdollisesta viasta?
Mitä tarkoittaa "juuri vaihdettu" ja minkä valmistama kansi? Itellä halkes KZJ:stä kiinakansi 4 kk:n/6500 km ajon jälkeen...
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Jo toimii... Syylärin oottaminen alko kestään ni selviteltiin vähän syytä ja tilausnumerohan oli yhellä numerolla menny väärin. Laiteltiin tuossa sitten yhestä varaosa kinkkukaapista koemielessä syyläri ja alko pelaan. Ei ongelmia. Ootellaan nyt vielä oikia syyläri ja vaihetaan paikalleen ni saa siitäki mielenrauhan!