Heräteostos: RJ70
Valvoja: Käyttäjä
Kesällä keskikulutus 12 l.
Pienillä kilometreillä bensa on ok!
Paljon hiljaisempi kuin Lj
t.jp
Pienillä kilometreillä bensa on ok!
Paljon hiljaisempi kuin Lj

t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Aikaa on siitä, kun olen tätä päivitellyt, jotakin on kuitenkin tullut värkättyä. Nämä peltihommat tuppaa mulla aina venymään, kun moni asia tulee samalla opeteltua kantapään kautta. Tyypillisesti sitä kuppaa löytyi paljon ootettua enemmän,
perinteisiä ruostekorjailukuvia:










Tuon oikean takaloksun kiinnittelin ihan koemielessä tuommoisella 2-k koriliimalla ja miggipisteillä:







Vasemman takalokarin kiinnitin ilman liimaa miggipisteillä välillä jäähdytellen, ei vedellytkään pahasti.

Kopan takaosa alkaa olla ehjätty

Ikkunan kehyskin on huonossa hapessa, ilmankos lattioilla vähän vesi lainehti. Kehyksen korjaus on melko haasteellinen tehtävä, koskapa korjaus saisi onnistua sen verran hyvin, että vesi pysyisi jatkossa ulkona. Antakaahan vinkkiä, jos Savo-Karjala-Kainuu-akselilta löytyy J70 koppa, josta noita ikkunan kehyksen paloja voisi käydä irroittelemassa, helpottaisi vaan korjausta...


Sisälle kojelautaankin on ruoste kerinnyt:

Tämäkin "käyttis" piti olla jokapäiväisessä ajossa...

perinteisiä ruostekorjailukuvia:
Tuon oikean takaloksun kiinnittelin ihan koemielessä tuommoisella 2-k koriliimalla ja miggipisteillä:
Vasemman takalokarin kiinnitin ilman liimaa miggipisteillä välillä jäähdytellen, ei vedellytkään pahasti.
Kopan takaosa alkaa olla ehjätty
Ikkunan kehyskin on huonossa hapessa, ilmankos lattioilla vähän vesi lainehti. Kehyksen korjaus on melko haasteellinen tehtävä, koskapa korjaus saisi onnistua sen verran hyvin, että vesi pysyisi jatkossa ulkona. Antakaahan vinkkiä, jos Savo-Karjala-Kainuu-akselilta löytyy J70 koppa, josta noita ikkunan kehyksen paloja voisi käydä irroittelemassa, helpottaisi vaan korjausta...
Sisälle kojelautaankin on ruoste kerinnyt:
Tämäkin "käyttis" piti olla jokapäiväisessä ajossa...
Viimeksi muokannut Jul, To Kesä 21, 2012 9:54 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
BJ75 1987
# 274
# 274
Eiköhän tuo teikäläisen tinurin taidoilla muodostu kohtuudella tuosta entisestäkin. Pala pois ja pala kerrallaan uutta pintaan.Jul kirjoitti: Ikkunan kehyskin on huonossa hapessa, ilmankos lattioilla vähän vesi lainehti. Kehyksen korjaus on melko haasteellinen tehtävä, koskapa korjaus saisi onnistua sen verran hyvin, että vesi pysyisi jatkossa ulkona.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Niin se vaan taas "käyttiksen" kunnostelu nytkähtelee eteenpäin. Jospa sen joku päivä saisi tuolta tallista pihalle, viimeksi ollut ulkona varmaan puolitoista vuotta sitten.
No, kuitenkin uutta peltiä innostuin Rj:hin vaihtamaan, kun automaalari kävi katsomassa projektia ja alustavasti sovittiin, että vapun maissa (jos raskin) kiikuttaisin tuon maalaamoon, jos en sitten piheyksissäni yritä maalata tuota ite.
Linkin takana sivuilla 2-6 on kuvia noista pohjatöistä jos ketä kiinnostaa:
http://www.slck.net/gallery2.php?g2_ite ... &g2_page=2
Maalarin käynti lisäsi kyllä motivaatiota Rj:n kunnostukseen, kun sain monta hyvää vinkkiä noiden pohjatöiden tekoon, eipähän tarvii kaikkea opetella kantapään kautta.
Pahimmat hommathan tuossa on jo tehty, vielä takaovet ja apukuskin ovi vaatisi pari paikkaa ja tuulilasin kehykseen vielä yksi korjaus ja jotakin pitäisi varmaan tehä noille kattokouruille, kun puskee ruoste monesta kohtaa tiivistemassan välistä.
No, kuitenkin uutta peltiä innostuin Rj:hin vaihtamaan, kun automaalari kävi katsomassa projektia ja alustavasti sovittiin, että vapun maissa (jos raskin) kiikuttaisin tuon maalaamoon, jos en sitten piheyksissäni yritä maalata tuota ite.

Linkin takana sivuilla 2-6 on kuvia noista pohjatöistä jos ketä kiinnostaa:
http://www.slck.net/gallery2.php?g2_ite ... &g2_page=2
Maalarin käynti lisäsi kyllä motivaatiota Rj:n kunnostukseen, kun sain monta hyvää vinkkiä noiden pohjatöiden tekoon, eipähän tarvii kaikkea opetella kantapään kautta.
Pahimmat hommathan tuossa on jo tehty, vielä takaovet ja apukuskin ovi vaatisi pari paikkaa ja tuulilasin kehykseen vielä yksi korjaus ja jotakin pitäisi varmaan tehä noille kattokouruille, kun puskee ruoste monesta kohtaa tiivistemassan välistä.
BJ75 1987
# 274
# 274