
Pakkasta piisaa
Valvoja: Käyttäjä
Pakkasta piisaa
Onko ollu käynnistys ongelmia . En ole edes uskaltanu yrittää -30 täällä Rovaniemellä . 

On hyvä olla tekemättä mitään ja se päälle levätä.
Re: Pakksata piisaa
-30 oli täälläkin aamupäivällä, 30min. eeberiä ja 1hd-t starttasi hyvin.roiristo kirjoitti:Onko ollu käynnistys ongelmia . En ole edes uskaltanu yrittää -30 täällä Rovaniemellä .
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: Su Huhti 18, 2010 1:37 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Ei ole ollut ongelmia... Aamulla on lähtenyt roikasta käyntiin ja illalla ilman, eikä ole vielä valittanut, vaikka pakkanen on pysynyt mukavastin -20 astetta ja enempikin, ja muutenkin on lämpöä piisannut kapiinin puolellekkin
Tänään oli aamulla -34 astetta, en tosin arvellut enää LJ:tä käynnistää, vaan lähin Ladalla suosiolla liikkeelle
ainut mikä tuossa LJ:ssä häirii talvella on tuo pakkaslumi, joka tulee mukavastin ilmanotto kanavista sisälle ja puhallin pistää aina lievän lumimyskyn sisälle
ja sitten onkin hetken päästä lasit sisältä jäässä
pitäisi vissiin virittää sellaset "snowcapit" ilman otto kanavien päälle, niin ja on toi webastokin käynyt mielessä...




-
- Viestit: 48
- Liittynyt: La Maalis 20, 2010 9:55 pm
- Paikkakunta: Urjala Halkivaha
Lauantaina oli -30°C ja Cruiseri käynnistyi hieman köhien, mutta lauantainen aamukohmelo (-26°C) hyydytti akut. Akut sisälle lataukseen, per tuntia per akku.
Varmuudeksi pistin vielä hiilipöntön öljypohjan alle tuntia ennen kuin kannoin akut paikoilleen.
Letkulämppärin nakkasin mäkeen syylärin ja originaalit letkut vaihtaessani sillä oletuksella, että saan eberin asennettua ennen talvea. No, en saanut!
Varmuudeksi pistin vielä hiilipöntön öljypohjan alle tuntia ennen kuin kannoin akut paikoilleen.

Letkulämppärin nakkasin mäkeen syylärin ja originaalit letkut vaihtaessani sillä oletuksella, että saan eberin asennettua ennen talvea. No, en saanut!

A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Kyllä se uusi akkukin jäätyy jos ei ole tarpeeksi virtaa, kuitenkin näillä pakkasilla kaikki mahdolliset lämmittimet päällä mitä autosta löytyy ja kaikki valot ym. päällä niin ei se niin kauheasti virtaa akulle työnnä ja kylmyys vaikuttaa myös akun virran vastaanotto kykyyn. Ja startatessa lähtee virtaa aikamoinen määrä
Akun merkilläkin (laadulla) on huomattavasti merkitystä, yllättävän paljon eroja olen itse huomannut erimerkkisten 100ah akkujen välillä, esim. exidet kestävät n. viikon, vartoja olen käyttänyt usemman vuoden ilman ongelmia. Exidet purkavat ittensä aika nopiaa, on vaihdettu takuuta vasten jos ties kuinka moneen kertaan uudestaan. HJ aina käyntiin yhdellä akulla kun toinen aina tyhjä (tämän takia pitää akun kaapeli ottaa aina irti kun auton sammuttaa, muuten taas rikkinäinen akku purkaa toisenkin akun..).
Nyt ei kyllä oikeen käsittänyt. Miten HJ:n saa käyntiin yhdellä akulla?tojotti kirjoitti:Akun merkilläkin (laadulla) on huomattavasti merkitystä, yllättävän paljon eroja olen itse huomannut erimerkkisten 100ah akkujen välillä, esim. exidet kestävät n. viikon, vartoja olen käyttänyt usemman vuoden ilman ongelmia. Exidet purkavat ittensä aika nopiaa, on vaihdettu takuuta vasten jos ties kuinka moneen kertaan uudestaan. HJ aina käyntiin yhdellä akulla kun toinen aina tyhjä (tämän takia pitää akun kaapeli ottaa aina irti kun auton sammuttaa, muuten taas rikkinäinen akku purkaa toisenkin akun..).
Sähkötieteeseen on kyllä tullut tutustuttua aika tarkkaan että ei ihan perusjutuista mee sormi suuhun. Mutta nyt kyllä kiinnostaa.
Siten että toinen akku on käytännössä tyhjä, molemmat kyllä siis kiinni mutta vain toisessa virtaa, startti lähtee aina ensin pyörimään todella hiljaa (alijännitteellä kun on..), ja kestää useampi sekuntti että kone pyörähtää täyden kierroksen jonka jälkeen se ponkasee käyntiin niinku kaikki ois normaalisti.
Pyörii siis todella vaivalloisesti mutta aina on käyntiin lähtenyt, ei kyllä tällähetkellä ole oikein edes käytössä kun runko ja neliveto rikki, akutkin tarkotus vaihtaa sellasiksi että molemmat pitäsi sitä virtaa eikä aina tarttis tuolleen käynnistää.
Pyörii siis todella vaivalloisesti mutta aina on käyntiin lähtenyt, ei kyllä tällähetkellä ole oikein edes käytössä kun runko ja neliveto rikki, akutkin tarkotus vaihtaa sellasiksi että molemmat pitäsi sitä virtaa eikä aina tarttis tuolleen käynnistää.
Erittäin tutun kuulosta. Pitäs itekki lähtiä akku kaupoilletojotti kirjoitti:Siten että toinen akku on käytännössä tyhjä, molemmat kyllä siis kiinni mutta vain toisessa virtaa, startti lähtee aina ensin pyörimään todella hiljaa (alijännitteellä kun on..), ja kestää useampi sekuntti että kone pyörähtää täyden kierroksen jonka jälkeen se ponkasee käyntiin niinku kaikki ois normaalisti.
Pyörii siis todella vaivalloisesti mutta aina on käyntiin lähtenyt, ei kyllä tällähetkellä ole oikein edes käytössä kun runko ja neliveto rikki, akutkin tarkotus vaihtaa sellasiksi että molemmat pitäsi sitä virtaa eikä aina tarttis tuolleen käynnistää.

Oli Hj:n kanssa pakkasongelmia.Auto on ollut mulla kohta 20v ja ei millonkaa jäätymistä.Nyt varmaan sain huoltsikalta vesimössöö,vaihdoin suodattimen ja vesitin tankin ja vedenerottajan.Vähän aikaa pelitti ja taas alko jäätämään.Tankki oli puolillaan , laitoin tankkiin 4 l 98e ja 2dl kakstahtiöljyä.Ei oo sen jälkeen nikotellu. Joskus vanhemmasta autosta hyötyä.Ei varmaan uskaltas uudempiin tehdä samaa...ootteko joskus kokeillu samaa???
Joo tuli tehtyä tossa 2 vuotta sitten noilla -30 pakkasilla tuota, ajelin siinä tammikuussa tallista auton kotipihaan ja aamulla liikenteeseen, hyytyi 100m huoltikselta aamulla, kun oli tankissa kesälaadut vielä, ei muuta kuin pumppaamaan eikä mitään tullut läpi. Vedin startilla abc mittarille ja laitoin puoli tankkia talvilaatua vanhan päälle ja 5 litraa 95e perään.
Hyvin lähti semmoisen vartin odottelun jälkeen vehkeet toimimaan.
Hyvin lähti semmoisen vartin odottelun jälkeen vehkeet toimimaan.
MIKKO UKKOLA
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP