12ht:n puolenmiljoonan tarkistus huolto
Valvoja: Käyttäjä
12ht:n puolenmiljoonan tarkistus huolto
Terve! Mulla tulee omassa hojossa kohta puolmiljoonaa täyteen ja ajattelin käyttää padan auki kesälomalla. Kun nyt kerran puran sen niin sama kasata uusilla osilla (laakerit, stefat ja ehkä ne uudet männät?? ja suuttimien/pumpun huolto) Kysymys kuuluukin että paljonko pitää varata NOIN euroja osiin ja mitä muuta kannattaa nyt samalla tehdä ja tarkistaa? Täällä varmaan aika moni tehnytkin noita huoltoja ja tietoa mistä kannattaa osia ja millasia osia tilailla?
Onko siinä koneessa jotain vikaa, että se tarttis aukasta? Jos ei, niin ei kyllä kannata. Laakeroidahan sen pystyy alakauttakin?
t.jp
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
eikö se silleen mene että jos tuon aukaisee niin tonni menee vähintään, ei taida saada mitään osia muualta kun marmoritiskiltä toisin kun 2H-mosaan...ainakin kun joskus suunnittelin tuollaisen kunnostusta. Tietysti jostain ulkoa tilaamalla onnistuu haalia osat edullisemmin? en ole siihen perehtynyt sen enempää
Hieman olen sitä mieltä, että jos se kone nyt toimii, niin ajele sillä vaan etiäpäin kunnes ei enää toimi ja jos hajoaa, niin osta vaihtokone tonnilla. Oma entisöintiprojekti lähti käsistä ja teetin porautukset, kannen oikomiset, kampiakselin hionnat ja kasaisin ite uusilla Australian Roodogs4wd:n osilla, paitsi nokka ja venat vanhoja ja rahaa tais palaa jotain 3-4k€. Siihen päälle sitten uus turbo ja pumpun remppa vielä vajaa tonni.
Vanhakin kone ois toiminut varmaan hamaan tappiin, mutta aattelin sillon, että tehdään nyt kunnolla, vaikka jälkeen päin ajateltuna oli ehkä turhaa rahan ja ajan hukkaa.
Vanhakin kone ois toiminut varmaan hamaan tappiin, mutta aattelin sillon, että tehdään nyt kunnolla, vaikka jälkeen päin ajateltuna oli ehkä turhaa rahan ja ajan hukkaa.
#428
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: Su Huhti 18, 2010 1:37 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Tuolta fixuksen sivuilta kun katsoo, niin saa jotain hinta-arviota osista...
http://www.fixusnet.fi/~fcBEx0000001/?Y ... &Z9983.y=9
http://www.fixusnet.fi/~fcBEx0000001/?Y ... &Z9983.y=9
Oon ihan samaa mieltä ettei toimivaa pitäs mennä aukoo vaan ajaa niin kauan kun pääsee. Toisaalta paljon juttua että männänrengasurat pitäs tarkistaa puolenmillin kohalla ja sitten sama tehä laakerointi ym. Taidankin hommata vaihtokoneen varalle ja ajaa nykyisen loppuun. Onkohan noi männät muuten vahvistetuilla urilla?
Alkuperäiset männät ei ole vahvistetuilla urilla.
Ite uusin kaikki laakerit, männät tiivisteet ja stefat.
Maksoi 900e+(laakerit ja männät) 149e+(tiivistesarja sis kansipahvin)
87e+ nokka-akselin laakerit toyotalta (ei saanu muualta)
Kansi plaanattiin ja venttiilit hiottiin 150e
lohko pestiin plaanattiin ja hoonattiin, en muista mitä makso mutta alle 100e
Ite kasasin kaikki.
Eli 900+149+87=osat.
Niin ja mun 12HT:sä sylinterit oli käytännössä uudet, hoonaus jäljet näkyvissä kulumaa ei juuri yhtään. ajett 478tkm sillon.
uusin sitten samalla laturin ja vesipumpun. (toyotalta 147E ja 189E)
Ite on sitä mieltä että kannattaa ainakin tarkistaa ne urat.
Saa sitten rauhassa ajella, vituttaahan se jos vehje hajoo 1000km päässä kotoa. vaikka olis 2 varakonetta himassa.
Tietty pumpun ja turbon päivitys kanssa, itellä jäi se tekemättä kun talon rakennus samaan aikaan.
Ite uusin kaikki laakerit, männät tiivisteet ja stefat.
Maksoi 900e+(laakerit ja männät) 149e+(tiivistesarja sis kansipahvin)
87e+ nokka-akselin laakerit toyotalta (ei saanu muualta)
Kansi plaanattiin ja venttiilit hiottiin 150e
lohko pestiin plaanattiin ja hoonattiin, en muista mitä makso mutta alle 100e
Ite kasasin kaikki.
Eli 900+149+87=osat.
Niin ja mun 12HT:sä sylinterit oli käytännössä uudet, hoonaus jäljet näkyvissä kulumaa ei juuri yhtään. ajett 478tkm sillon.
uusin sitten samalla laturin ja vesipumpun. (toyotalta 147E ja 189E)
Ite on sitä mieltä että kannattaa ainakin tarkistaa ne urat.
Saa sitten rauhassa ajella, vituttaahan se jos vehje hajoo 1000km päässä kotoa. vaikka olis 2 varakonetta himassa.
Tietty pumpun ja turbon päivitys kanssa, itellä jäi se tekemättä kun talon rakennus samaan aikaan.
Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Ite kans ajattelin tehä tuosta omasta autosta koneen ylös. Ajattelin hommata tämän 12h-t full rebuild kitin roodogsilta, sisältää myöskin uudet männät. osaako joku sanoa paljonko sihen tulee tullia ja rahtia yms. kun austraalista tilaa??
http://www.ebay.com.au/itm/LANDCRUISER- ... 0190983477
http://www.ebay.com.au/itm/LANDCRUISER- ... 0190983477
hj 60
hj 61
hj 61
hyvin toimii tilaukset ja yhteydenpito roodogsilta. olisko ollut rahdit noin 230 au$ kun muutama vuosi sitten kaverille tilasin em. setin 12h-t koneseen. kun lasket osat+rahti ja siihen n.26% päälle niin saat hinnan mitä romut maksaa oikeesti. tällä hetkellä aussi taala on euroon nähden aika vahva, silloin kun minä tilasin nuo romut niin kurssi oli n.1.8 kun nyt alle 1,3...hacci kirjoitti:Siinähän hyvän näkönen paketti. Ilmotappas hintoja ja miten toi tilaus toimii jos kerkeet ennen mua tilata. ite meinasin alkukesästä tilata ja vois vaikka kysyy haluaako muutkin ni vois usseemman pistää samaan pakettiin?
samaan pakettiin jos paljon survoo osia niin se ei välttämättä ole kokonaisedullisin vaihtoehto, kannattaa kysyä aina etukäteen että mitä mikin vaikuttaa rahdin hintaan. ja jos oikein suurta kimppatilausta alkaa väntäämään niin menee asiat yleensä vaikeeksi, ja sit jos joku menee miinaan niin tilaajana olet tavallaan vastuussa koko paketista. pakettien hinta kannattaa pitää aina sen verran suurena tai pienenä mitä on pahimmillaan vara hävitä ilman konkurssia jos kaikki menee puihin, onhan luottokorteissa vakuutukset mutta koskaan ei voi olla varma.
nuo tonnin vaihtokoneet on ihan arpapeliä.... aikoinaan tuli "rempattu" 2.4d puolimoottori yhdestä koneistamosta ja kesti 200km kun alkoi naputtaa ja viedä öljyä. kone auki ja selvisi, että 2mm urat oli sylinterissä ja kasattu paskoilla männillä ja uusilla renkailla. mitä se tilannetta muuttaa hakea 500000 ajettu kone autotallin lattialta vaihtaa se ja huomata, että huonompi ku edellinen.... ennemmin rakentaa koneen ja vaikka se maksaa niin tietää, ettö hyvä siitä tulee ja kestää vähän aikaa
.

Puoli milliä kestävät vakiomännät e kelpaahacci kirjoitti:mistä noita mäntiä sitten saa? siis vahvistettuja?

Niva, Läjä ja muut saavutukset @ wonk.sytes.net/76s/